diferák houká

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Aleš:
Nene, to je sice ten předepsaný, ale ten doporučovaný je Gyrol 85W/140H. Stránky jsou to www.tuning.cz/ladaauto v rubrice rady a nápady. Samotného mě láká ten olej vyzkoušet, ale lidi okolo aut, kterých jsem se zatím ptal na názor, doporučují držet se raději předpisu výrobce, tedy 90H. Takže jsem sám na vážkách...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Aleš_Plzeň píše:Tak jsem koukal na stránky Parama. Mají tam GYROL 90H. To by mohlo být ono, nebo ještě něco jiného?
Mě osobně se nejvíce osvědčil Madit Hypol 80W-90 API GL-5, objem náplně v rozvodovce je cca 1,5l.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Olej 90H je sice olej predpisany, ale len v nasich krajinach. V Rusku by to tam nikto nelial. Lenze u nas nic ineho dostupneho nebolo. Nad jeho vhodnostou by sa dalo dlho polemizovat. Ma jeden zasadny problem - je prilis riedky. Ak niekto vypustal z diferaku povodny CCCP olej, tak urcite vie, ze z PP 90H mal spolocne jedine ak to ze je mastny.

Ja pouzivam do diferaku vyhradne oleje normy GL-5 od renomovanych vyrobco(Valvoline, Texaco...) a v rozsahu 75-80W/90-140. Je to naraz dost velka investicia(radovo drahsia nez 90H) ale urcite sa vyplati, ten olej tam vydrzi prakticky "naveky".

Inak kamarat garaznik, riesi olej do diferaku tak, ze naleje do hrnca 1L PP90H a pol litra obycajnej hustej vazeliny, da to na sporak, za staleho miesania uvari a naleje do diferaku. Nehuci, aj ak predtym hucal, chodi to dobre, ale ja osobne to neodporucam, pretoze tam o nejakych normach a viskozitach nemoze byt reci.

Stryko zase riesil huciaci diferak struhanim korku do oleja, to vymedzi prilis velke vole, avsak zivotnosti to neprida, to bolo nudzove riesenie na aute, do ktoreho je diferak nemozne zohnat este i v dnesnych casoch. Tiez urcite nedoporucujem. To len tak na okraj.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Mozna by byl vhodny Repsol Cartago Multigrado 85W140
http://www.repsol.cz/eshop/repsol/katalog_repsol.php?kam=35&max=47&odkud=35
Cena 565 za 5l je taky celkem prizniva.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Majo:
Taky se Ti zdá 90H řídký? Mně to bylo taky divné, že je to skoro jako voda. No nic, teď už je víc názorů na něco hustšího, tak asi seženu ten Gyrol 85W/140H a bude vymalováno. :)
Honza
Osa Praha - Brno
Aleš_Plzeň
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 12, 2006 23:51

Příspěvek od Aleš_Plzeň »

Díky za rady! Taky asi seženu ten Gyrol 85W/140H a vyzkouším to. Snad se to zlepší. Kdyby jste měl někdo ještě nějaké jiné doporučení tak předem dík.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Myso ma ten 85W/140, ale od shellu, je to OK, diferak predtym vydaval divne zvuky, teraz pekne stichol.
Roman
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Velmi by som s tou hustotou neprehanal aby vam tie auta ešte aj išli :D a neboli brzdene olejom v dif. :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

To si nevitel tu kasu co sa tam davala origo v Togliati
Roman
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Roman píše:To si nevitel tu kasu co sa tam davala origo v Togliati
A to nie len tam. Tie stare diferaky(myslim konstrukcne stare, nie opotrebovane) proste potrebuju ten husty olej. Stryko mal mnoho aut mnohych znaciek a z jeho spomienok mozem spomenut napr. aj Renault Gordini(to je prave co tam struhal korok :wink: ) alebo par typov zadokolnych Fiatov. Vsetky mali olej tak husty, ze je to vobec na uvahu, ci to nazyvat "olejom".
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Aleš_Plzeň
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 12, 2006 23:51

Příspěvek od Aleš_Plzeň »

No uvidíme, zítra se půjdu podívat po nějkým tom oleji, buď Gyrol nebo Shell a uvidíme co na to řekne diferák...
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

no ja som dlho zhanal ten husty olej od roznych vyrobcov, ale nikde nevedeli predat menej ako 5L...nakoniec som zohnal zadara od znameho co ma sud, lebo to leje do traktorov do diferakov....

husty je riadne, v zime je to na studenom aute citit ako keby bola zatiahnuta rucka :mrgreen:

ale necakajte ze sa to zmeni hned len tak! kvilenie ustane najskor po 1000km(stara 4,1cka diferak, ale tam som nedaval husty olej, iba obycajna vymena pomohla, ale neeliminovala to, len sa to posunulo so pocuvatelnych sfer), to moje chraptenie v diferaku po naliati husteho oleja sa zacalo zmiernovat tak po 5000km.mozno aj viac.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 64
Registrován: úte bře 28, 2006 15:52
Bydliště: Lukoveček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zajda »

No ja jsem se bavil na toto tema s jednim znamym, ktery za totality servisoval VB ziguliky a ten, ze pokud tam je original nechat original, protoze tak husty co tam je origo nesezenu u nas! Ze vydrzi hodne pres 200tis km a nic se diferaku nestane! No to ja nevim ja bych dal ten nejhustsi ten API GL-5 ten 140H/80 ci jak to je, protoze navic je do -teplot takze neztuhne v zime tak moc, jak klasicky PP90H, ktery je na houby...
VAZ 2106, motor 2105 LPG (uz neni :( )
VAZ 2107 1500ccm 5q LPG (uz neni :( - prodana)
VAZ 21073i 1700ccm
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

ahuuj,no me diferak nehucel vubec nez jsem s tim prestal jeezdit a myslim ze az zase zacnu tak to hucet nebude alekdyby tak mam ve skrini jeden po GO serizenej ta ho vymenim,mel bych jenom malej dotaz co by se delo kdybych dal do 01 diferak z 07???
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Petanek2101 píše:ahuuj,no me diferak nehucel vubec nez jsem s tim prestal jeezdit a myslim ze az zase zacnu tak to hucet nebude alekdyby tak mam ve skrini jeden po GO serizenej ta ho vymenim,mel bych jenom malej dotaz co by se delo kdybych dal do 01 diferak z 07???
Celkem nic až na to, že v 01 máš asi převod 4,3:1 a v 07 aspoň podle mojí knížky je převážně 4,1:1, auto ti bude hůře akcelerovat, ale zato dosáhne vetší rychlosti, řekněmež že při jistých otáčkách jsi jel 70 a teď při stejných pojedeš třeba 73, někde na fóru bydlí taková tabulka v excelu tam si to přesně vypočteš. Také ti začne kecat tachometr, bude myslím ukazovat méně. V extrémním případě by jsi mohl míti z nějaké 07 dif. 3,9:1, ale ten by asi tvou 12ctku trošku hodně zbavil pružnosti.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“