
Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Moderátor: Moderátoři
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Trosku zvlastne uvazovanie, ale nikdy som sa na to tak nepozeral 

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
jestli je to jen vnitrni strana, myslim ze je opravdu spatne nastavena geometrie. nemusi to byt uplne mimo, ale pokud je nastavena nejak limitne a k tomu jsou jeste nejake cepy uz volnejsi, klidne tato situace muze nastat.
jeste otazka, a je to sjete pravidelne nebo jsou tam jen sjete plosky? jen jestli jsou tlumice OK nebo KO.
jeste otazka, a je to sjete pravidelne nebo jsou tam jen sjete plosky? jen jestli jsou tlumice OK nebo KO.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Tak čepy by snad 20 tisíc měly vydržet, ne ? Geometrii N. vyhodnotil jako OK ... tak nevím.uha2324 píše:pokud je nastavena nejak limitne a k tomu jsou jeste nejake cepy uz volnejsi
Sjeté je to celkem pravidelně po celém obvodu. Bohužel jsem gumy před zazimováním nevyfotil a teď už se k nim nedostanuuha2324 píše:je to sjete pravidelne nebo jsou tam jen sjete plosky? jen jestli jsou tlumice OK nebo KO.

Mmch, nápravu vymysleli vlastní, nebo vzali něco z rendlíku ? Že bych to zkusil z druhé strany ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Uvědomil jsem si, že jak jsem byl v Sadské kontrolovat geometrii, tak jsem zapomněl puštěnou kameru. Takže po nájezdu ukazovaly přístroje toto:
a po N. vycouvání tohle:
Já z toho chytrej nejsem, vy jo ?VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Je tam rozdíl 140 jednotek, ale jinak tomu také nerozumím
Ale předpokládám, že obě strany by měly mít stejnou hodnotu 


Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
stejnú hodnotu nenastavíš, je to plus minus autobus...
Ak si mal pri vjazde 0 0 tak za jazdy išli kolesá trošku od seba, a tým pádom derie kolesá z vnútornej strany. Zdá sa že to nastavili trošku tak, ako sú paličky na obrázku. Ak to prehnali bude ti drať gumy z vonka. No celý ten prístroj sa mi zdá nejaký... divný. Ale pomlčím keďže na Trabante sa nastavovala geometria aj podľa dosky
Ak si mal pri vjazde 0 0 tak za jazdy išli kolesá trošku od seba, a tým pádom derie kolesá z vnútornej strany. Zdá sa že to nastavili trošku tak, ako sú paličky na obrázku. Ak to prehnali bude ti drať gumy z vonka. No celý ten prístroj sa mi zdá nejaký... divný. Ale pomlčím keďže na Trabante sa nastavovala geometria aj podľa dosky

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Nie je mozne aby si mal 0000, takze to bola len zakladna hodnota po zapnuti pristroja. Podla mna mas 2° zbiehavost(0.95stupna vlavo a 0.81 stupna vpravo). Ale tiez z toho velmi mudry nie som
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
To co píše Majo mi asi dává smysl nejvíc, teď jenom najít v mé drahé ruské knize jak to má být správně. No jo, Lada 

VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Niekde som čítal, že prehustené gumy sa derú v strede a podhustené na okrajoch. TMPS sú myslím nastavené na 1,9 podľa príručky by mali mať tlak 2,2. Ale myslím, že 2,5 by im nemalo vadiť hlavne v predu. Akurát trošku začne auto búchať na jamách.....
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
No, zimáky jsem zatím stáhnul na 2,2 tak uvidíme. Zase se mi občas rosvěcí TPMS, jako trubka měřím kola a tlaky jsou OK. Kalibrovka za jízdy i při stojícím vozidle ...asi si budu muset zase po čase přečíst návod.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
A mariáš tie tlaky jedným meradlom, alebo si to aj porovnávaš na viacerých?
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Zatím u dvou pump Benzina, jedna v Praze a druhá v Tišnově
. Kde budu měřit do třetice ještě nevím a taky to vezmu starým BA3 měřákem, co jsem si nechal ze sedmičky 


VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Zaujimave hodnoty ma renault:
Můj Megane je z výroby na příplatkových 17" kolech (205/50/17") a na štítku na dveřích jsou tyto údaje:
pro rychlost < 160 km/h přední 2.3 bar, zadní 2.1 bar
pro rychlost > 160 km/h přední 2.4 bar, zadní 2.2 bar
pro ECO provoz přední 2.6 bar, zadní 2.3 bar
rezervní pneu v rozměru 195/65/15" a 205/55/16" 2.5 bar a pro T145/70/17" 4.2 bar
Hlavne ma zaujalo ECO rezim.
Můj Megane je z výroby na příplatkových 17" kolech (205/50/17") a na štítku na dveřích jsou tyto údaje:
pro rychlost < 160 km/h přední 2.3 bar, zadní 2.1 bar
pro rychlost > 160 km/h přední 2.4 bar, zadní 2.2 bar
pro ECO provoz přední 2.6 bar, zadní 2.3 bar
rezervní pneu v rozměru 195/65/15" a 205/55/16" 2.5 bar a pro T145/70/17" 4.2 bar
Hlavne ma zaujalo ECO rezim.
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Eco režim som mal už aj na Trabante keď som bombil gumy na 2,5.
Bolo to eco na spotrebu, a ľahšie sa krútilo volantom- menej som sa narobil, menej som musel jesť.
Akurát ak bolo treba brzdiť na mokru tak pánboh pomáhaj... a okrem toho skôr odchádzali čapy, takže som podporil EKOnomiku
ps Vesta má tiež tabuľku ako fúkať gumy...
Bolo to eco na spotrebu, a ľahšie sa krútilo volantom- menej som sa narobil, menej som musel jesť.


Akurát ak bolo treba brzdiť na mokru tak pánboh pomáhaj... a okrem toho skôr odchádzali čapy, takže som podporil EKOnomiku
ps Vesta má tiež tabuľku ako fúkať gumy...
Re: Sjeté letňáky z vnitřní strany (na Vestě)
Mňa by tiež zaujímalo ako mám správne nafúkať gumy. Lebo výrobca by mal napísať presný tlak potrebný na konkrétne auto na základe nejakých skúšok, prepočtov,... Lenže v pneuservise mi hovoria vždy, že treba od výrobcu fúkať cca o 0,2-0,3 viac, no a to isté tvrdia aj odborníci na dopravu..., lebo, že jedna vec je, že výrobca udáva nejaký divný údaj a druhá vec je, že dlhšie nebudete kontrolovať tlak a tým budete časom jazdiť pod výrobcov tlak... No a ja čo som odsledoval na autách je, že keď som dlhodobo udržiaval tlak na výrobcom stanovenej hranici(max. mi to kleslo o 0,1-0,2), tak časom som mal zodraté boky pneumatík a stred bol relatívne dobrý. No a toto svedčí o tom, že ten tlak od výrobcu je nízky a preto guma sedí na bokoch a tie derie. Alebo jazdím rýchlo do zákrut.
Čiže aj na Veste, keď som mal 2,1(ako písal výrobca), tak to tiež dralo boky. A teraz som prifúkol na 2,2(ako píšu po novom) a aj jazda sa zlepšila aj ich to už toľko nederie na bokoch... Takže musím ešte skúsiť ísť aspoň o 0,1-0,2 vyššie a uvidím. Takže podľa odporúčaní odborníkov by sa mala Vesta podľa nového fúkať na 2,4-2,5. Aj keď sa dosť obávam ísť s tlakom vyššie, lebo keby sa niečo stalo a poisťovňa zistí, že nebol dodržaný tlak..., tak bude prúser. 


Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko
(04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská
(06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko

Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská
