Stránka 2 z 5

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: sob dub 27, 2019 16:00
od Bakny
Takže nazdar páni, hlásim sa po skoro roku s motorom 1500 v Nastenke, trápenie neskončilo ani s druhým motorom, stále ide jak slimák, na lpg maximálka 90km/h na benzíne 100km/h spotreba plus mínus autobus od 13l do 23l lpg, viaznúce brzdy vylúčené komplet zrepasované, upchatý výfuk vylúčený, mixér vymenený takže v saní nebráni, predzápal nastavený na 5°a odtrh 0,4mm, vôle ventilov nastavené a skontrolované časovanie, oleje vymenené, sviečky L15YC, tlaky vo valcoch 1-11 2-11 3-11,5 4-11,3.
Tak má niekto ešte nejaké nápady, čo s tým môže byť?
Ó aby som nezabudol občas má svetlé chvýľky keď ide ako guľa ale to veru nieje nejako často.
Tak sem s nápadmi

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: ned dub 28, 2019 17:59
od tajga
rozumnejsie to bude zobrat do servisu niekomu kto sa v tom vyzna a nie opravovat cez internet. V Ziline je LADA znackovy servis to mas docela blizko.

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: ned dub 28, 2019 20:14
od Dusan
Odtrh 0.4,jedine na novych kontaktoch aj len mozno. Jedine zmerat merakom.

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: ned dub 28, 2019 20:59
od Ondra1,7mpi
No kdysi mi někdo varoval ať do nivy nedávám nic zigulackeho s nižším obsahem, prý to nejede, tak třeba to co popisuješ je úplně normální...

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: pon dub 29, 2019 09:23
od hush
Měl jsem ve své staré Nivě tady od někoho z Brna, už si nevzpomenu na jméno. Byl jsem si pro něj osobně v Brně, říkal mi, že ten motor si dělal snad nějaký Ukrajinec sám do svého auta. Byla to 1500.
Auto jsem loni zvrakoval a ten motor šlapal jak hodinky stále. Bylo to to nejlepší na tom, vletě v zimě na drc... a nikdo by neřekl, že to není 1600 :-)

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: pon dub 29, 2019 18:18
od Ondra1,7mpi
Divný je že někdy jde jako gula :lol:
... buď jde dobře nebo ne... Ale když někdy tak a někdy tak, to snad nějaký nalomený kábel, co třeba ukostření motoru?

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: pon dub 29, 2019 18:31
od Bakny
Zdar páni, tak ramienko je tam nové, tá 1500-vka musí potiahnúť ako nič, akurát keď som kukal do žiguláckej knižky, tak tie tlaky sú tiež pod hranicou, no neva, podozrieval som aj prisávanie falošného vzduchu cez posilovač, no to som už tiež vylúčil, takisto ma napadlo či nemám rozdielne diferáky no tiež nič, skúsim teda ešte natiahnúť extra kostru priamo z baterky, taktiež káble ku sviečkam som vymenil. Ešte som si všimol, že mi po ani nie po roku zas odišiel termostat, takže sa ledva na 70°C zohreje. Jo a indučky som už vyskúšal asi tri, aj to ma napadlo no stále to isté.

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: pon dub 29, 2019 18:42
od Ondra1,7mpi
A já si myslel že podobné záhady postihují jenom nivy s řídící jednotkou :wink: a ono i klasiku...

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: úte dub 30, 2019 09:28
od hush
Jenom dodám, sice to není jak má být, ale mě se u tohoto motoru osvědčilo nastavení předstihu (otáčením rozdělovače) podle ucha a kontaktů kladívka podle oka i když mám stroboskop. Na ucho a oko mě to jelo vždy lépe :-)

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: úte dub 30, 2019 17:49
od Jarda_NIVA1.7
2 Bakny:
Na plyn trochu vyssi predstih a ozije... mas asi mechanicke otevirani druhe komory? tak tam nebude problem, co byva u skodovek. Jestli to jede bez skubani a dalsich problemu, tak bych videl problem smes a predstih, nic jinyho to byt nemuze, jeste o zoubek rozvody mozna... ale to by zas nekdy nejelo, regulace predstihu tam je jak? ja karbove lady vubec neznam, u skodovek tam byva problem v podtlakove regulaci.
U rapida se mi na LPG osvedcil zakladni predstih 10°, je predepsano 5° plus minus neco, jestli tam je podtlakove ovladani predstihu, tak zkus hadicku a pusou udelat podtlak, jestli se to v rozdelovaci bude pohybovat... v elektrice bych problem nehledal, to by skubalo, nepravidelnej chod atd.

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: úte dub 30, 2019 20:04
od Bakny
pre Hush: áno to nastavenie podľa ucha mi tiež vychádza akosi lepšie
pre Jarda_NIVA1.7: no viem že by mal byť mierne vyšší, ale ona je nejaká lenivá aj na benzíne, karbec som dal radšej s mechanicky ovládanou 2. komorou, rozvody som niekoľkokrát skontroloval a sedia, rozdelovač som dal ten bez podtlaku čo má iba oktánový korektor. Inak tiež si nemyslím že by bol problém v elektrike, no už mi ozaj dochádzajú nápady a horšie je že nielen mne :-( no aj tak díky za ochotu

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: stř kvě 01, 2019 01:24
od tajga
ked zere 26 litrov/100km a netaha a je tam uz druhy motor ani ten netaha.... a na volnobeh ide dobre ?

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: sob kvě 04, 2019 18:13
od Bakny
na voľnobeh ide fajne no od pol plynu nahor sa už nič nedeje

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: sob kvě 04, 2019 20:58
od Luděk Ondrůch
Klapka druhé komory karburátoru se otevírá? Není ten karburátor z motoru s menším obsahem? Jakou barvu mají svíčky? Vůle ventilů jsou seřízené?

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Napsal: ned kvě 05, 2019 16:26
od Bakny
Luděk motor je 2103 karbec 2106 s mechanicky ovládanou druhou komorou, sviečky sú svetlo tehlové a ventily nastavené