Coryho Vesta
Moderátor: Moderátoři
Re: Coryho Vesta
Prosím, technické věci o Vestě jako takové piš na wiki sem: http://forum.ladaklub.com/wiki/lada:vesta - případně podstránky jako lada:vesta/mmc a tak a kdyby to bylo něco specifického pro sedan (co bude jinak na SW/cross), tak http://forum.ladaklub.com/wiki/lada:vesta:sedan), Popíchnut jmj jsem za tři dni po večerech rozjel Wiki propojenou s fórem (když jsi přihlášený na fóru tak tě to automaticky pozná i tam).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Coryho Vesta
Super, az si najdem cas (a nieco zistim), tak aj popisem
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho Vesta
Cory na zaciatku som prevodovku počul pri 1 stupni a sem-tam na 3 stupni. Ale snažím sa ju jemne zabiehať a točím max. 3500ot. a snažím sa nepodtáčať, ale niekedy na dvojke jemne rozbieham aj pri 1700-1800ot. na krizovatkach a pod. Teraz mám 960km a išiel som na Banskú Štiavnicu (vacsie stupanie do kopca a sama zákruta) a teda skoro celú cestu na 3 stupni a keď tak pridávam do kopca na 2200ot. vtedy to na 3 stupni dosť zuní tá prevodovka, až mi to ide na nervy. Je to normálne pri zabiehaní? Alebo to bude na 3 stupni také hlučné na furt? Ono ten zvuk nie je ani tak hlučný ako zunivý a keď idem po rovinkách na 3 stupni, stráca sa pri ubratejšom plyne. Možno si to ozaj potrebuje len sadnut.Cory píše:motor počuť od 3tis. otáčok a prevodovku trosku na 1. stupni
Georgius ta wiki je super
Re: Coryho Vesta
A neprenasa sa to cez bowden kulisy?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho Vesta
Minox: to isté mám aj ja na Veste, dunivý zvuk pri plnom plyne, po ubratí plynu sa to ukľudní, resp. po prekročení otáčok motora nad cca 2800 - 3000. Nie je to veľmi príjemné u nového a moderného auta... myslím, že to bude skor vlastnosť, než že je to vec zábehu a potom už bude ticho. Najazdených 1250 km, spotreba podľa palubného počítača 7,3 l, keď sme auto preberali mali 225 km a spotreba bola 10,5 l/100 km Postupne to padá, ale skutočne veľmi opatrne... očakával som, že spotreba priemer bude cca 6,0 - 6,5 a nie nad 7 l, ale tento údaj sa mi stále nepodarilo vynulovať. Takže to skresľuje ta východzia hodnota nad 10l/100 km...
Re: Coryho Vesta
Minox-Ten dunivý zvuk by som skôr pripisoval motoru.Cez bovden lanka sa prenášajú skôr vibrácie,ako mne na trojke pri cca 3500 ot.Ak si šiel do kopcov smer Štiavnica,tak 2000-2200 ot.je málo.Ak mu trocha šlapneš,tak to duní,tomu motoru sa to nelúbi.Počítam,že pri tých otáčkach si šiel tak 40 a to je do kopca na trojke málo.Po rovine postačuje,v kopcoch radiť dvojku.Zvolil si zlú technológiu jazdy .Si tam zvyknutý takto jazdiť z Fábkou,motor Vesty v kombinácii s touto prevodovkou potrebuje točiť . Ak tam máš nabehané 1000km,už ho môžeš sem tam prebehnúť aj k 5000ot .
AdamT-nemyslím že je to chyba súčasného moderného auta,skôr chyba vodiča .Robia to aj iné autá.Proste si musíte zvyknúť,že Lada motory jazdia inak a majú rady iné otáčky,ako autá na ktoré ste boli napr.zvyknutý doteraz.Nebojte sa tie motory točiť,na trojke mu dávaj plný plyn od 2600ot.Proste si treba zvyknúť na iné.
AdamT-nemyslím že je to chyba súčasného moderného auta,skôr chyba vodiča .Robia to aj iné autá.Proste si musíte zvyknúť,že Lada motory jazdia inak a majú rady iné otáčky,ako autá na ktoré ste boli napr.zvyknutý doteraz.Nebojte sa tie motory točiť,na trojke mu dávaj plný plyn od 2600ot.Proste si treba zvyknúť na iné.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Coryho Vesta
Len pozor na tie zabehy, styl jazdy sa moze zaznamenavat do RJ. Ma to uz aj Priora s ME17.9.7, ale musi sa to aktivovat. Malo by sa to pri predaji, ale u nas sa na to kaslalo.
Adam, máš origo diagnostiku na Vestu? Auto si oživoval ty alebo ti uz prislo ozivene? Alarm funguje?
Adam, máš origo diagnostiku na Vestu? Auto si oživoval ty alebo ti uz prislo ozivene? Alarm funguje?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho Vesta
Po 1500km som na Grantu tiež začal tlačiť, málinko a len krátko, no naozaj sa vyššie otáčky potvrdili ako vhodnejšie. Dunivý zvuk takiež občas zaznamenám, niektoré takéto zvuky pochádzajú aj od výfuku a pri Grante od výroby nevhodnej dĺžky pletenca, poprípade dotyku výfuku pod podvozkom, trebalo by to skontrolovať.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Coryho Vesta
Pánové Vestaři, když byla desítka funglovka, brutálně chcípala při zátahu pod 2000 otáček - tenkrát s nějakými 500 km na tachu mi to klouzlo na nezpevněné celkem strmé příjezdovce a museli mě trapně tlačit, protože s prokluzující spojkou pod 2000 otáček to chcíplo a nad 2000 hrabalo . Se zajetým motorem se mi stalo něco podobného tamtéž letos najaře a 2000 otáček (s prádným autem, resp. řidič + spolujezdec na zatížení nápravy) nebyl problém. Máte podobné zkušenosti s Vestou ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Coryho Vesta
tak u desítky je to asi kombinací brutálně dlouhých převodů a 16v motoru, taky sem s několikrát dostal do situací kdy motor to v rozumných rozjezdových otáčkách prostě nedával a nezbývá než zhoblovat spojku.
vesta má tu převodovku od rencka, nevím jestli to tu padlo ale už to má konečně nějak rozumně odstupňovaný převody?
vesta má tu převodovku od rencka, nevím jestli to tu padlo ale už to má konečně nějak rozumně odstupňovaný převody?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Coryho Vesta
Vesta uz nema prevodovku od Renaultu. Ma prevodovku 21807 s diferakom 3,9.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho Vesta
takže s ohledem na 15" kola to bude skoro stejný jako 3,7 v desítce/prioře/kalině? jaký převody měl ten renold?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Coryho Vesta
Ja mám dnes nabehaných 1060km a spotreba 7,0l/100km. Tiež som mal na novom spotrebu 8,9 l. . Dnes som po rovinkách a okreskách ten zvuk na 3 stupni ani velmi nezaznamenal, mám pocit že presne na nižších otáčkach okolo 2200ot a pri pridaní plynu, lebo tie kopčiská sa nedajú na trojke do tých zákrut ísť viac ako 40km/h a s polovičným plynom. Len som čakal, že 106 koní by mohlo mať pri 2000ot do kopca záber.AdamT píše:Minox: to isté mám aj ja na Veste, dunivý zvuk pri plnom plyne, po ubratí plynu sa to ukľudní, resp. po prekročení otáčok motora nad cca 2800 - 3000. Nie je to veľmi príjemné u nového a moderného auta... myslím, že to bude skor vlastnosť, než že je to vec zábehu a potom už bude ticho. Najazdených 1250 km, spotreba podľa palubného počítača 7,3 l,
No presne mal som ten pocit, že sa to tomu motoru nepáči. Ale som myslel, že by sa 106 koní na trojke hore kopec mohlo vyšlapať bez problémov pri 40km/hod a 2000ot. Radšej som teda spomalil a išiel na dvojke do 3000ot.stano112 píše:Minox-Ten dunivý zvuk by som skôr pripisoval motoru.Cez bovden lanka sa prenášajú skôr vibrácie,ako mne na trojke pri cca 3500 ot.Ak si šiel do kopcov smer Štiavnica,tak 2000-2200 ot.je málo.Ak mu trocha šlapneš,tak to duní,tomu motoru sa to nelúbi.Počítam,že pri tých otáčkach si šiel tak 40 a to je do kopca na trojke málo.
No neviem si ešte zvyknúť už som ho dnes trochu točil aj na 4000ot. a teda už je to cítiť, že riadne motor ožíva, hlavne na 3 stupni a nad 3500ot. naberá silu. Mali by sme spraviť nejaké spoločné jazdy aby som sa zaučilstano112 píše:Po rovine postačuje,v kopcoch radiť dvojku.Zvolil si zlú technológiu jazdy .Si tam zvyknutý takto jazdiť z Fábkou,motor Vesty v kombinácii s touto prevodovkou potrebuje točiť . Ak tam máš nabehané 1000km,už ho môžeš sem tam prebehnúť aj k 5000ot .
A ešte jeden zvuk som za posledné km spozoroval, hlavne pri 100km/h a viac akoby také šuštanie? prskanie? asi z bokov, alebo zo spodu karosérie, Išiel som 20km po dialnici a vždy pri vyššej rýchlosti akoby niečo prská Najskôr som myslel, či to niesú nejaké kamienky, ktoré sa odrážajú od spodku karosérie, potom som myslel, či sa náhodou od menších vibrácií nejako netrú plasty alebo tapacír no neviem to identifikovať ale počuť to je. Akoby som mal vo dverách zavreté nejaké drôty a tahal to po zemi no smiešne ale neviem to nazvať. Alebo to má na svedomí vietor, možno že niekde naráža a robí to také prskanie, nerobí to stále, ale častejšie.
Re: Coryho Vesta
Dnes som vymazal priemernú spotrebu a spravil cca 60km so spotrebou 6,1l/100km so zapnutou klímou.
Trochu som sa Veste pozrel pod kožu. Som prekvapený kolko miesta je všade okolo! Voľný prístup k predným žiarovkám, trubky od klímy krásne kopírujú steny motorového priestoru, medzi motorom a motorovou priečkou je miesta, že by sa tam dal zmestiť motor z Oky (nadnesene), po zhodení spodného krytu sa medzi chladič a blok s prehľadom zmestí mechanikova hlava. Dokonca taka blbost, ale všimol som si, že v prednom čele je popred motor spravený pozdlzny otvor a po zhodení masky by sa cez ten otvor dali prekrásne odsrobovat matice sania, co bol v Priore s klimou velky problem. Moje srdce zaplesalo, ked som uvidel ako je riešené odvetrávanie, resp. dolievanie oleja do prevodovky - hadicka so spätným ventilom vyvedená az hore k hlave Asi kvoli brodeniu, pretože aj sanie je v urovni resne pod kapotou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho Vesta
Este ma zaujalo riesenie sacieho potrubia pred klapkou. Je vidiet, ze konstrukteri zacali trochu premyslat. Odhliadnuc od toho, ze tam supli filterbox z Renaultu, ktorý ma podla mna dost malinký filter na objem 1,6, pridali pred samotny filterbox este jeden box, ktorý je (asi) prázdny. Je to kvoli tomu, aby sa pred klapkou vytvoril dostatočný rezervoár vzduchu, čo má priaznivý vplyv na krutiaci moment v prechodových rezimoch. Akurát keby som to robil ja, tak by som dal najskor ten filterbox, az potom ten prídavný.
A všimol som si, že nemám tlačidlo SOS
A všimol som si, že nemám tlačidlo SOS
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)