Stránka 2 z 10

Napsal: stř bře 30, 2005 20:09
od Marek
Budu se opakovat - na značce nezáleží. U rozvodovky je třeba dodržet API GL-5 (oleje pro hypoidní soukolí), pro převodovku postačuje API GL-4. Výměnný interval je 60.000 km nebo 5 let (kniha píše 30.000 km, ale jak jsem psal - nesmíš věřit všemu, co se píše, dnes je kvalita olejů někde jinde než před 35 lety, kdy Lada vznikla).

Množství oleje: převodovka čtyřrychlostní = 1,35 l (pětirychlostní = 1,4 l), rozvodovka = 1,5 l. Správné množství je takové, kdy při nalévání bočním plnicím otvorem Ti olej začne vytékat ven (tedy hladina dosáhne spodní hrany nalévacího otvoru - vozidlo stojící na rovině).

Napsal: stř bře 30, 2005 20:15
od dmatej
No, ono prakticky u rozvodovky tam po 30tis. zbyde tak polovička, zbytek odcáká tím odvětrávacím šroubem nahoře. Zkoušel jsem ho nahradit odvzdušňovákem (zkráceným) z brzd s gumovou čepicí s dírkou, ale ještě to chce zdokonalit.
Ledaže bych byl pitomec a existuje lepší zlepšovák:-)

U převodovky je to OK, tam ten olej fakt vydrží "dlouho". 8)

Napsal: stř bře 30, 2005 20:17
od Marek
Za sebe mohu říct, že mně se z rozvodovky za posledních 38 tisíc km neztratilo vůbec nic. Jak jsem to při kontrole otevřel, tak jsem to zase zavřel, nebylo třeba s tím nic dělat. Ale možné je všecko - máme rusáka.

Napsal: stř bře 30, 2005 20:28
od dmatej
Víš kterej šroub mám na mysli, že jo? Možný taky je, že to bylo špatným olejem, viděl's sám, co jsem dostal jako "olej do převodovky i rozvodovky".

Na druhou stranu, ještě jsem neviděl žigula, kterej by neměl rozvodovku od oleje zvenčí (pod tvým jsem ještě nebyl:-)).
Pravda, jednoho jsem viděl, ale ten tam neměl olej skoro žádnej (do toho otvoru jsem narval celej prostředníček, než jsem nahmatal hladinu - mám dlouhý prsty...málem jsem o jeden přišel....nešel ven:-)...co člověk neudělá kvůli poznání, že?!)

Napsal: stř bře 30, 2005 20:33
od Marek
Jestli něco opravdu nesnáším, je to prosakování či únik oleje z čehokoliv. Hanz a Dodo jsou mi svědky, že z mého motoru se "dá snídat" (raději bych to ale nezkoušel :lol: ), stejně tak vypadají i ostatní komponenty, tedy i rozvodovka a převodovka. Ale dalo to práce.................

Napsal: stř bře 30, 2005 20:46
od dmatej
Jo, já taky škodolibě zajásal, když jsem hledal před barákem auto, z kterýho zůstávaj po stání olejový fleky na silnici.....furt se do mě někdo navážel, jenže Žigul i Ládínek byli suchý (krom rozvodovky, ta ale nekapala, jen byla nahoře mastná kolem toho šroubu). ....no hádejte....naše filcka!

Jenže na tu já nešahám, ať si do ní rvou peníze otčím a brácha (pořád platí nějaký opravy, který jsou vesměs k ničemu - volnoběh stále zasekává, motor přechlazenej, čepy stále v řiti.... oba dva jsou líný se i ohnout pod auto). Jenže mě doma nikdo neposlechne, hlavněže za xtisíc vyměnili pravý rameno - v neděli jsem s ní jel 15km, podle bouchání v zatáčkách čepy určitě neměnili. Přes 100km/h jsem se radši nepokoušel :x

Dělal's teda něco s tím šroubem? Tvůj motor jsem shora viděl, věřím.

Kruciš, tohle už asi patří trošku pod jiný téma, ačkoliv.... pořád to má souvislost:-)

Napsal: stř bře 30, 2005 21:00
od Marek
Nic. Nebyl důvod!!!

Napsal: čtv bře 31, 2005 06:50
od Pato
Po vselijakych experimentoch (Castrol, Hypol a pod...) som nakoniec prisiel na asi najlepsie riesenie do diferaku (s tym som si tiez uzil)
MADIT AXOL API GL5 PP 85W 140Hhttp://www.slovnaft.sk/showdoc.do?docid=1001
najviac sa podoba na rusky original
Je ale problem ho zohnat, je len 4L balenie, podla obchodaka zo Slovnaftu najlepsie hladat na pumpach Jurki (SR) na Slovnafte je len sporadicky. Ja som ho zohnal V BA na Jurki pod pristavnym mostom

Napsal: čtv bře 31, 2005 07:11
od Wolf
dmatej píše:No, ono prakticky u rozvodovky tam po 30tis. zbyde tak polovička, zbytek odcáká tím odvětrávacím šroubem nahoře.
To neni mozne, jedine, ze by jsi pouzival nejaky nekvalitni olej nevhodny pro hypoidni soukoli. Moderni automobilove prevodove oleje maji silne snizenou penivost. W.

Napsal: čtv bře 31, 2005 07:18
od Wolf
Pato píše:Po vselijakych experimentoch (Castrol, Hypol a pod...) som nakoniec prisiel na asi najlepsie riesenie do diferaku (s tym som si tiez uzil)
MADIT AXOL API GL5 PP 85W 140Hhttp://www.slovnaft.sk/showdoc.do?docid=1001
najviac sa podoba na rusky original
Je ale problem ho zohnat, je len 4L balenie, podla obchodaka zo Slovnaftu najlepsie hladat na pumpach Jurki (SR) na Slovnafte je len sporadicky. Ja som ho zohnal V BA na Jurki pod pristavnym mostom
Tento olej (a jeho ceska varianta PARAMO GYROL 85W-140H) je mozne pouzivat, ale pouze pri prevladajicim provozu na delsi vzdalenosti, pri provozu na kratsich tratich nedosahne priznive viskozity a muze i negativne ovlivnovat spotrebu. W.

Napsal: čtv bře 31, 2005 07:37
od Pato
Sorry Axol je 80W 140

85W 140 je Axol Heavy

Ked ma spodny index rovnaky ako Hypol tak by to nemalo robit problemy...
A vrchny index je vyhodny vyssi prave pri dlhsich jazdach ked sa olej pekne prehreje a "vyslaha"

Napsal: čtv bře 31, 2005 07:57
od Wolf
Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.

Napsal: čtv bře 31, 2005 09:14
od Myso
ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...

Napsal: čtv bře 31, 2005 09:52
od dmatej
Myso píše:ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...
U tebe bych to nečekal :?

Kouknu se, už mám v těch olejích binec. Když jsem ho měnil, spoléhal jsem na to, co mi řekli v krámě a možná jsem tehdy taky spletl flašky. I když o tom pochybuju, ale kdo z vás si pamatuje, kterou flašku před čtyřmi lety měl v ruce?:cry: . Budiž má osoba ohledně rozvodovky považována za odstrašující příklad. Já tehdy měl asi půl roku řidičák a ty flašky od MOGULU vypadaj úplně stejně (šedivý), jen nápis se lišil jedním číslem, to si ještě pamatuju. Myslím, že teď už to prodávaj v jiných obalech :wink:

Napsal: čtv bře 31, 2005 15:52
od Dusan
Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem :) Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja :D