Stránka 2 z 2

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 06:46
od dvk
Pokud motor jde nějak nastartovat, tak předstih je v nějakých mezích OK a chce ho pouze po zahřátí motoru doladit - otáčením rozdělovače stejně jako u standartního kontaktního.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 08:23
od Iniesta
Takže švícky tam mám Brisk L15YC nastaveny na 6,5mm. A kabely jsou ty master sport suppression silicone high tech. Koupil jsem je v m-caru jiné tam neměli tak jsem myslel, že je to pro žigula nejlepší.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 08:34
od Iniesta
A pokud km myslíte Kroměříž tak tam bych si myslím dojel. Akorát co bych vám pak byl dlužný?

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 09:39
od Luděk Musil
Iniesta píše:... nastaveny na 6,5mm...
Jsi si jistý :?: Tu svíčku s taaaakovou mezerou bych chtěl vidět :lol: . L.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 09:53
od Iniesta
:-D tak tedy 0.65mm

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 11:28
od dvk
Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 11:53
od Vašátor
Ad.) Master Sport .... Master Sport je firma registrovaná v Německu, s Německem však nemá nic společného. Není to výrobce dílů, ale prodejce různých dílů od různých výrobců, pod jednou značkou. V podstatě je to to stejné jako StarLine u Auto Kelly. Některé díly jsou kvalitní, jiné ne.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 12:15
od Marek
dvk píše:Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:
No, já bych to u toho bezkontaktu nepřeháněl. Mezera mezi elektrodami 1,1 mm byla stanovena u motorů 1,7 se vstřikováním, kde zapalování bylo zajišťováno trochu jiným způsobem, jenž je podstatně energeticky výkonnější.
U rozdělovače bych s dovolením zůstal u osvědčené mezery 0,6-0,7 mm. Rozdělovač je pořád rozdělovač, pouze v případě bezkontaktu je tam místo kladívek Hall. Ale princip přenosu jiskry je stejný. Favorit měl taky bezkontakt a s bezkontaktní Ladou (a Samarou) měl shodnou zapalovací cívku s odporem primárního vinutí 0,6 Ohm. A také měl odtrh jen 0,6-0,7 mm.


Řekl bych asi tolik:
Instalace bezkontaktního spínání primárního okruhu zapalovací cívky je určitě krok vpřed, krok správný. Zejména ve vyšších otáčkách je tento typ zapalování účinnější a výkonnější, čímž i motor sám dosahuje vyšších výkonů a nižší spotřeby, o nižších emisích nemluvě.
Nutno ovšem říci, že při montáži bezkontaktního rozdělovače se krom zapalovacího modulu (který je jeho nedílnou součástí) musí instalovat i jiná zapalovací cívka (která má odpor primárního vinutí 0,6-0,7 Ohm, zatímco "kladívková" cívka kolem 3,5 Ohmu). Dále se pochopitelně musí nastavit předstih zážehu. Sice jen jednou, poté již netřeba, nicméně musí se. A v neposlední řadě musí být karburátor OZON v dobré kondici a správně osazen tryskami a seřízen. A to není sranda.

Pak lze předpokládat snížení spotřeby paliva ve všech pracovních režimech motoru. Na spotřebu paliva má krom tohoto vliv ještě mnoho dalších faktorů. Nicméně aby měl tazatel představu: Já jsem s motorem 1500 o výkonu 77kW po úpravách, s pěti rychlostmi, OZONem a bezkontaktním zapalováním jezdil dálky (velmi svižným tempem) pod 6,5 litru.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 13:11
od JmJ
Na tech svicich uz asi az tak uplne nezalezi. Ale stejne dodam, ze ja odjezdil na bezkontaktu 50 000 km a svice mam L(R)15TC-1 (http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1331) a myslim si, ze to jezdi pekne. Delsi jiskra prece nemuze byt na skodu. Nejake negativni vlivy jsem nikda nepozorval.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 13:54
od Marek
Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 14:30
od JmJ
Marek píše:Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.
Od toho mam tri elektrody, aby si jiskra mohla vybrat :lol:

Praxe tedy zatim ukazuje, ze zapalovaci soustava s tim problem nema. Alespon v mem pripade.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 18:57
od Vašátor
Běžná indukční cívka dává 18-20kV, více jak 20kV naměřím na cívce opravdu málo kdy. Zatímco zapalovací modul dává klidně i 30kV. Díky vyššímu napětí je následně možné zvětšit i mezeru mezi elektrodami cívky.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: stř čer 15, 2016 20:39
od Marek
Přesně tak jsem to měl na mysli.

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: čtv čer 16, 2016 20:32
od Křečík Barbuška
Ja se s bezkontaktem drzim radeji pri zemi o uzivam svicek se standardni mezerou. Momentalne uzivam ekvivalentu L15YC od pana NGK a nemohu si na spotrebu sveho primarniho VAZu stezovat.

Edit: Pane JmJ, oba moje stroboskopy ma ted pan Tajfunek :-) .

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Napsal: ned črc 24, 2016 11:14
od Dusan
Nema nejaky vyznam zvecsovat medzeru, o 3elektrodovych svieckach skoda sa bavit. Na dobrom motore vyhoveje vyrobnych 0,7mm, vecsia medzera moze sposobit ze to preraza inde na viecku na kabeloch, alebo odide odrusovaci odlor na palci.
Bezkontakt je plus ovela menej udrzby. Len obcas je dobre dat dole vicko rozdelovaca a poutierat prach a odmastit viecko. Namazat puzdro rozdelovaca.