Stránka 2 z 3
Re: Přední diferenciál
Napsal: čtv led 14, 2016 21:07
od Majo
skus odpojit hadicu odvetrania a natocit to tak. ale ako pisu chalani, na prejdenie EK minimalne bez mensej GO mozes zabudnut, ja som presvedceny, ze aj piestne kruzky su uplne KO a doryhovane valce
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 05:59
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
Ale ja porad nechapu, proc by v tomto pripade mely ty pistni krouzky popraskat, snad jedine, kdyby tam nalil vodu, ale to muze prasknout spis vlozka. Tou teplotou se mohou popustit, takze se budou vic opotrebovavat, budou mekke, ale k prasknuti budou mit dokonce mensi nachylnost.
2 Cory:
Tak pruziny tam jsou dve a ja mel prasklou jen tu vnitrni... u ostatnich byly driky porejpane z minula - ty pruziny uz nekdo menil.
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 08:29
od Cory
Si si este nevidel rozobraty prehriaty motor. Ktovie ci si videl vôbec rozobraty Lada motor, pretoze ten vlozky nema. Neviem co sa stale ohanas pruzinami, ked o pruzinach tu nikto nic nepise. Osobne som prasknutu pruzinu nevidel, ale pocul som o jednom pripade (Majo) a Ty su druhy pripad. Takze by som to praskanie ako samozrejmost nebral.
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 10:17
od igzigzel
Cory píše:Vytocit sviecky a zmerat tlaky. ale aj tak sa nevyhnes zhodeniu hlavy, pretoze s takto prehriatym motorom budu gufera v zadku a motor bude zrat olej, cize EK neprejdes ani nahodou.Chcelo by to taku mensiu GO. Je to MPi alebo SPi?
Spi
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 10:51
od Majo
A ta jedna moja prasknutia ventilová pružina bola z nemagnetického kovu, najskôr nerezu a doteraz nechápem ako sa do auta dostala (bolo to v Nive, ktorú sme kúpili novú a nikto sa v nej nikdy nevŕtal).
Za prehriatie sa dá považovať, že teplomer vyskočí za 110 a vypnem motor(to väčšinou neprežijú len semeringy ventilov a inak pohoda), prekročiť 130 a pokračovať v jazde je niečo úplne iné. Krúžky v Lade praskajú pomerne často aj pri nižších teplotách, piesty ako kedy, naopak valce vydržia celkom dosť.
A myslím, že keby sa roztopil snímač kľuky, tak budú tak utavené ložiská kľuky, že by sa motor nepretocil
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 11:13
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
prosimte, prehratych motoru jsem videl celkem dost a ano prehraty lada motor jsem nevidel a doufam, ze ani neuvidim
. Motoru jsem postavil 6ks do svojich aut a 5 jich jeste jezdi, jedno auto jsem prodal. O tech vložkách jsem psal obecne, ze muzou prasknout, nebylo to primo k lada motoru, on muze prasknout i blok. Prasklou pruzinu jsem mel jednu, ale na ostatních dricich byly vrypy uplne stejne, jako udelala ta praskla pruzina.
2 Majo:
No dobra zamena, ja jsem nedavno delal nejake zkoušky na pruzinovem austenitu DIN 1.4310, takze mozne to je... zrejme to byl nejakej prototyp a dostalo se Ti to omylem do motoru
.
Jinak nerez muze byt i magneticky, jsou to kalitelne nerezi napr. DIN 1.4034
Jj s tim snimacem polohy klikovky si to taky myslim... ikdyz třeba uz mu moc nechybelo, kolegovi odesel v Chorvatsku a ani to neprehral
Re: Přední diferenciál
Napsal: pát led 15, 2016 15:57
od Cory
Jarda_NIVA1.7 píše: Prasklou pruzinu jsem mel jednu, ale na ostatních dricich byly vrypy uplne stejne, jako udelala ta praskla pruzina.
Z toho vyplyva, ze tie ryhy nie su zo zlomenej pruziny.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 18:49
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
Myslím, ze ne, ty vrypy byly velmi specificke, dokud jsem nenarazil na tu prasklou pruzinu, tak jsem myslel, ze nekdo brousil ventily a ty driky chytil do vrtacky, ale na to to prave nevypadalo, jak jsem uvidel tu prasklou pruzinu, tak mi to bylo jasne. No nebylo to uplne na vsech dricich, ale asi na peti. Gufera uz nekdo menil, tak pritom asi udelal i ty pruziny, tam co byla praskla pruzina byla nejvic zaolejovana svicka, protoze ta pruzina to gufero uplne rozsmelcovala.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 19:02
od Cory
Jak udelal pruziny? Nejak sa v tom stracam
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 19:20
od Jarda_NIVA1.7
tak vymenil no
, to se normalne rika, treba: jdu delat brzdove desky atp.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 19:52
od Cory
Preco by mal niekto "delat" pruziny ked menil gufera..a hlavne ako si na to prisiel - vdaka ryham na ventiloch?
Nehadam sa, len mi pride divne ako to tu pises
To mi pripomina ako jeden clen fora posudil opotrebovanie auta podla kluca
Viac argumentov uz fakt nemam
A sme daleko od prehriateho motora.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 20:13
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
Tak ja treba poznam, kolik ma najeto favorit/felda po tom, co do toho sednu a projedu se. Samozrejme to nepoznam presne na tisic km
. Treba u fabie uz s tim mam problem...
Tak ty pruziny asi vymenil, protoze byly praskle nebo by jsi je tam nechal a vymenil jen gufera? No nevim, jak jinak by ty ryhy vznikly... nejsou ani rotacni ani podelne, vis jak vypada lomova plocha praskle pruziny? tak tady je proste zrejme, ze to je od ni, od te ostre casti, videl jsem, co udelala ta jedna s guferem a i tim drikem pod tim. Opotrebeni podle klice? co je to za kravinu? klice od zapalovani?
, no stryc zas pozna opotrebeni auta podle oslapanejch pedalu
ja ty gumy na nive na pedalech nemel, tak asi uz mela byt na vrakovisti a mozna to je pravda, protoze jsem nasel na vrakovisti zachovalejsi nivu...
Jeste k tomu praskani krouzku, k tomu nedojde tim prehratim, ale tim, ze se to zacne zadirat, kdyz pri te teplote uz olej nemaze, tak se rozlamou.
p.s.
Co to je za motor, ze mas remen?
http://www.corylada.szm.com/g19.html
Já jsem teda rad, ze mam retez...
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 20:38
od Cory
Ano, kluce zapalovania
Ta moja stranka este existuje?
To je normalny Lada motor 2105, 1,3 remen. Ja sa rad vratim k remenu. Mam len dobre skusenosti s nim, len skoda, ze nesli do vacsich objemov a ostali pri 1,3. Odpadavaju starosti s rachotenim, napinacou listou, napinakom atd. A remen sa nepretrhol ani pri 30tis nadsluhovanim. Navyse ked sa pretrhne, nic sa nestane.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 20:57
od Jarda_NIVA1.7
Ja se v typech moc neorientuju. My jsme meli ladu 1200 (2101?), tata rikal, ze je to uplne jedna z prvnich, byla velmi zachovala (mela i perfektni chromy a jedine 2 upravy - 5q a motor 1600) a tata ji bohuzel prodal nejakemu zednikovi a ten z ni po 4 letech udelal trakturek
. Takovej to mohl byt peknej veteran :/.
Re: Prehriaty motor
Napsal: pát led 15, 2016 22:33
od igzigzel
Ako doma zmerat tlaky v motore?nejaka rada?alebo musim navstivit servis?
Inac,ake maju byt hodnoty?