Stránka 2 z 6

Re: lada turbo!!!

Napsal: úte pro 01, 2015 12:50
od Vašátor
Jedná taková drobnost:
- Turbo tlačí vzduch
- palivová puma tlačí benzín
Jsou to dvě naprosto rozdílné věci :!:

Re: lada turbo!!!

Napsal: úte pro 01, 2015 19:19
od Sid
"Chcem postaviť z motora pôvodom a konštrukciou zo 70 rokov silný turbomotor, popritom nemám ani základné znalosti o jeho jednotlivých častiach. Poraďte mi, kde na to nájdem na internete návod, lebo sa mi nič také nepodarilo nájsť"

Chyba bude asi v tom, že taký návod nikde neexistuje. S úpravami to nefunguje, že si stiahneš návod, objednáš diely a doma zošróbuješ a je to. Najprv sa nauč niečo o motoroch, funkcii jednotlivých častí a dôkladne sa zoznám so sériou. Potom pochopíš, o čom to je a uvidíš, ako ďaleko budeš schopný a ochotný zájsť..

Re: lada turbo!!!

Napsal: úte pro 01, 2015 23:33
od dirtjump
ale zle som sa vyjadril,ak turbo bude tlacit cca 0,5bar a ja budem drzat tlak benzinu cerpadlom viac ako 0,5bar aby plniaci tlak nevytlacil inde benzin tak potom by to neslo?

Re: lada turbo!!!

Napsal: stř pro 02, 2015 08:31
od JmJ
dirtjump píše:ale zle som sa vyjadril,ak turbo bude tlacit cca 0,5bar a ja budem drzat tlak benzinu cerpadlom viac ako 0,5bar aby plniaci tlak nevytlacil inde benzin tak potom by to neslo?
Myslim si, ze vec se ma obecne taktko. Na hladinu v plovakove komore pusobi ted atmosfericky tlak, podavaci tlak cerpadla a jehlovy ventil v karburatoru jsou vyladeny tak, aby cerpadlo v urcite poloze ventilu ventil nepretlacilo. Zaroven ale kdyz ventil otevre, tak cerpadlo musi pretlacit tlak na hladinu paliva v plovakove komore.

Takze pokud na hladinu v plovakove komore privedes treba 2x atmosfericky tlak, pak cerpadlo musi byt schopne tento tlak prekonat (coz treba v zakladu je, nevim), ale zaroven musis upravit jehlovy ventil tak, aby ho cerpadlo nepretlacilo, pokud bude v zavrenem stavu.

Tot ma ranni teoreticka uvaha.

Re: lada turbo!!!

Napsal: stř pro 02, 2015 09:04
od dirtjump
tak ale nikto to nerobil s karburatorom za turbom? chcem hlavne intecooler a blow off,pricom ak je karbec pred turbom mozem na intercooler zabudnut a na blow off tak isto pretoze by mi zmes odfukovalo...

Re: lada turbo!!!

Napsal: stř pro 02, 2015 10:03
od Panthymaeus (Honza)
Já už toho nahledal celkem dost. Myslím, že lidi tady mají pravdu v tom, že to chce zjistit opravdu hodně věcí o tom, jak pracuje karburátor. On by teoreticky nebyl problém upravit karb tak, aby fungoval pod tlakem turba, ALE není to primitivní a nikdo nedá návod. "Rozumně" uvažující člověk by se vzdal myšlenky karburátoru a řešil by to programovatelným vstřikováním. V závěru to bude levnější...

Pokud je v motoru turbo před karbem, musí se řešit minimálně tlak u emulzní trubice, tlak paliva (lepší pumpa + regulátor tlaku paliva), blow off, turbo + westgate, intercooler, chladič oleje a s tím související (výfukové svody, sání). A ani jsme se nedostali na to, aby řádně fungovalo zapalování válců, otevírání a zavírání ventilů, jejich časování a tak dál ...

U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.

Re: lada turbo!!!

Napsal: stř pro 02, 2015 21:27
od Majo
neber nas zle, ale fakt je tazke radit cloveku, ktory si nieco zmysli, vystupuje tu tak, ze to vyzera ze nema o tom ani paru, len nejaku umienenu predstavu a chce aby sme mu poradili nejaky krok za krokom navod na vec, ktora nie je ani zdaleka bezna a malokomu (na svete) nieco take funguje.
panthymaeus píše:...U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.
"nekdo od chiptuningu" dokaze naladit takmer kazdu RJ(pretoze kazda rj je vlastne programovatelna), "programovatelna" je urcena najma pre ludi, ktori to chcu chipovat doma a "za chodu"....

Re: lada turbo!!!

Napsal: stř pro 02, 2015 23:15
od Panthymaeus (Honza)
Majo píše:neber nas zle, ale fakt je tazke radit cloveku, ktory si nieco zmysli, vystupuje tu tak, ze to vyzera ze nema o tom ani paru, len nejaku umienenu predstavu a chce aby sme mu poradili nejaky krok za krokom navod na vec, ktora nie je ani zdaleka bezna a malokomu (na svete) nieco take funguje.
panthymaeus píše:...U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.
"nekdo od chiptuningu" dokaze naladit takmer kazdu RJ(pretoze kazda rj je vlastne programovatelna), "programovatelna" je urcena najma pre ludi, ktori to chcu chipovat doma a "za chodu"....
Na to pak ale potřebuješ jeden kus Coryho (přes vstřik) a Maja (odpovědnost za mechaniku) :D A to mi v Čechách nemáme :D
edit: pochybuji, že firmy zabývající se chiptuningem ovládnou řídící jednotku Lady :roll:

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 06:40
od Luděk Musil
panthymaeus píše:pochybuji, že firmy zabývající se chiptuningem ovládnou řídící jednotku Lady :roll:
Honzo - na to bych odpověděl jedním krásným českým (určitě i slovenským pořekadlem:
Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce - hledá důvody :idea:
Ale to je trochu mimo tému.
Mmch. Corymu se do té ŘJ podařilo vlézt a ty mapy pozměnit. Ale nevím jaká to byla (ECU) a co a jak na to použil. L.

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 10:51
od Cory
Vliezli sme do toho spolocne s Majom :mrgreen: RJ bola Bosch MP7.0, no da sa to spravit na hociktorej inej, akurát ze na MP7.0 je to najlahsie. V M7.9.7. treba prepajkovat rezistory, v M7.9.7+ treba za kazdym cipovanim prepajkovavat, v M(E)17.9.7. (s elektronickym plynom) treba napajkovat kablik, alebo aspon vyvrtat 8mm dieru do obalu RJ. Potom ruske Janvary su asi najlepsie, Janvar 5.x sa cipuje bez zasahu do RJ, Janvar 7.x s prepajkovanim, ale vseobecne sa Janvary daju cipovat za chodu motora. No a k tomu samozrejme treba softvery a kabel

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 12:51
od neverican
a co tak najprv vydolovat z atmosféry väčši výkon
napr.: http://rallybazar.sk/index.php?option=c ... 0&Itemid=1

turbo až pak...

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 20:00
od Cory
Problem je v tom, ze ked chces stavat motor, tak sa musis rozhodnut hned na zaciatku, ci pojde na turbo alebo nie. To je dost podstatne, pretoze to na atmosfere mozes vyladit ako len chces, ale pre turbo dana zostava nebude dobra.

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 20:05
od dirtjump
a nemate niekto video ako to jazdi s karbecom pred turbom ?

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 20:10
od Cory
A co chces z videa vycitat pruznost a reakciu motora na pohyb plynoveho pedala? A nechces ten motor aj poskladat cez Skype?

Re: lada turbo!!!

Napsal: čtv pro 03, 2015 20:15
od Vašátor
Upravený Lada motor dle VFTS s dvojitou karburací dá Lada turbo motoru na prdel takovým způsobem, že si z toho cvrkneš do textilu.