Nápad jaxviňa
Moderátor: Moderátoři
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
To Pool:Ano moje poznamka se mela tykat uz neceho vykonejsiho jako je turbo ci kompresor.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
no slabé turbo které zvedne výkon o 20-30 procent má pracovní tlak 0,4 baru
maximální hodnoty co se sériově používají jsou 1,1-1,2 baru
takže pro 1,5 motor je potřeba aby při minimálním rozumném přetlaku 0,2 baru dodávlo thle dmychadlo cca 50 litrů za sekundu
pokud vím tak vysavače žerou 1,5kW a vycucnou cca 30l za sekundu - rozdíl tlaků je při tom docela malý a nepoužitelný pro přeplňování...
Proč asi jsou turba poháněná výfukovými plyny a točí 120 000otáček za minutu? vysavač točí tak 20 000.. je to odstředivý stroj takže výkon stoupá s kvadrátem otáček
maximální hodnoty co se sériově používají jsou 1,1-1,2 baru
takže pro 1,5 motor je potřeba aby při minimálním rozumném přetlaku 0,2 baru dodávlo thle dmychadlo cca 50 litrů za sekundu
pokud vím tak vysavače žerou 1,5kW a vycucnou cca 30l za sekundu - rozdíl tlaků je při tom docela malý a nepoužitelný pro přeplňování...
Proč asi jsou turba poháněná výfukovými plyny a točí 120 000otáček za minutu? vysavač točí tak 20 000.. je to odstředivý stroj takže výkon stoupá s kvadrátem otáček
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já to vyřešil jiným seřízením LPG soustavy. A navíc mi klesla spotřeba. Pak už jsem musel jet přes 120, aby to chcíplo (někdy).denis píše:Navíc nepoužitelné při LPG-má zkušenost je ta, že z kopce nemůžu vyřadit, protože auto zdechne-moc vzduchu-málo plynu. Kamarád to řešil sáním doboku ale já prostě nevyřazuju.
Myšlenka dobrá ale .....Né nadarmo turbo tlačí nějakou tu atmosféru a stojí hafo peněz.
Jo, bylo to BRC.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv bře 16, 2006 09:28
- Bydliště: Bruntál
Zas taková blbost to není nebo jsme se zbláznily oba, mám už doma taky nachystaných pár věcí na sestrojení vlastního turba. Největší problém ze všeho je zjistit kolik desetin barů motor vydrží, já bych neriskoval víc než 0,5 baru. Ještě to pak vyzkouším. To bude tak v létě. Velkej problém tam je z regulací tlaku, ale to se dá koupit tak za 1000,- jako originál nebo se to dá vyrobit. Viz. ventil na papiňáku (tlakovém hrnci) to je skoro to same. Jestli máš pro mě nějaké rady nebo tipy na úpravy pisni mi na tomashudy@seznam.cz