Nápad jaxviňa

Moderátor: Moderátoři

Co si o tom myslíte...

Myslím si, že to má nějaký smysl, stojí to za vyzkoušení.
9
56%
Je to hloupost, nech se vyšetřit...
7
44%
 
Celkem hlasů: 16

Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

To Pool:Ano moje poznamka se mela tykat uz neceho vykonejsiho jako je turbo ci kompresor.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvek od gogo »

ako myslienka to neni zla uvaha, ale uz ma asi niekto predbehol. Keby to malo pozadovany efekt, tak uz by sa to tam asi davalo seriovo. Alebo druha moznost: mizivy ucinok za maximalne usilie :wink:

G.
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Navíc nepoužitelné při LPG-má zkušenost je ta, že z kopce nemůžu vyřadit, protože auto zdechne-moc vzduchu-málo plynu. Kamarád to řešil sáním doboku ale já prostě nevyřazuju.
Myšlenka dobrá ale .....Né nadarmo turbo tlačí nějakou tu atmosféru a stojí hafo peněz.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

no slabé turbo které zvedne výkon o 20-30 procent má pracovní tlak 0,4 baru
maximální hodnoty co se sériově používají jsou 1,1-1,2 baru
takže pro 1,5 motor je potřeba aby při minimálním rozumném přetlaku 0,2 baru dodávlo thle dmychadlo cca 50 litrů za sekundu
pokud vím tak vysavače žerou 1,5kW a vycucnou cca 30l za sekundu - rozdíl tlaků je při tom docela malý a nepoužitelný pro přeplňování...
Proč asi jsou turba poháněná výfukovými plyny a točí 120 000otáček za minutu? vysavač točí tak 20 000.. je to odstředivý stroj takže výkon stoupá s kvadrátem otáček
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ale aj keby si ako tak podarilo ten tlak dostat aspon na tych 0,2baru tak neviem ako by si stym poradil karburator :roll:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Trevor píše:Ale aj keby si ako tak podarilo ten tlak dostat aspon na tych 0,2baru tak neviem ako by si stym poradil karburator :roll:
nezbyva nic jineho nez to vyzkouset :oops: :twisted:
Deli
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

denis píše:Navíc nepoužitelné při LPG-má zkušenost je ta, že z kopce nemůžu vyřadit, protože auto zdechne-moc vzduchu-málo plynu. Kamarád to řešil sáním doboku ale já prostě nevyřazuju.
Myšlenka dobrá ale .....Né nadarmo turbo tlačí nějakou tu atmosféru a stojí hafo peněz.
Já to vyřešil jiným seřízením LPG soustavy. A navíc mi klesla spotřeba. Pak už jsem musel jet přes 120, aby to chcíplo (někdy).

Jo, bylo to BRC.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
tommyracer
Příspěvky: 6
Registrován: čtv bře 16, 2006 09:28
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od tommyracer »

Zas taková blbost to není nebo jsme se zbláznily oba, mám už doma taky nachystaných pár věcí na sestrojení vlastního turba. Největší problém ze všeho je zjistit kolik desetin barů motor vydrží, já bych neriskoval víc než 0,5 baru. Ještě to pak vyzkouším. To bude tak v létě. Velkej problém tam je z regulací tlaku, ale to se dá koupit tak za 1000,- jako originál nebo se to dá vyrobit. Viz. ventil na papiňáku (tlakovém hrnci) to je skoro to same. Jestli máš pro mě nějaké rady nebo tipy na úpravy pisni mi na tomashudy@seznam.cz
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“