Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Napsal: pon dub 27, 2015 15:22
Takhle vypadá výfuk s rovnou koncovkou na kombíku. Bohužel, přesnost dílu z Autolady už taky není taková jako u předchozího výfuku od nich. Rovná koncovka nevadí. Spíš bylo horší spasovat výfuk s ohledem na nepřesné tvarování trubek. Vypadá to, že vyhnutí přes nápravu navařili trochu pootočeně oproti správné pozici a trubka je zároveň méně a trochu jinak zahnutá vůči tlumiči. Závěs na zadní gumu (na tu co tam patří) se výfuk dotýká kufru do kterého ho ještě tlačila silou ta zadní guma. Potřeboval jsem ho svěsit o 2cm níž, aby byla pod kufrem aspoň 1 cm mezera. Improvizací jsem zadní gumu nahradil boční gumou s odejmutím jednoho háku. Dělá to právě ty 2 cm dolu. Pravá boční guma je tam jen tak ze srandy, není napnutá - je vidět na fotce. Že jsem měl 3. díl víc nasadit na trubku 2. dílu ? To jsem zkoušel taky a zadní část by potom potřebovala ještě delší závěsnou gumu. Nepomohlo ani pootočení 2. dílu, to bylo ještě horší. Další rozdíl v tvarování výfuku je patrný, že nejde 2. a 3. díl odpojit jako celek od katalyzátoru, jako předchozí výfuk. Překáží náprava a karoserie. Za jízdy je to nakonec dobrý, nikde neklepne.
Demontovaný výfuk neupadl ani v navařování na tlumič ani neměl tak moc děravý plášť, jen rozpadlý izolační plech. Ze všeho nejhorší byl v oblouku trubky nad nápravou. Trubka měla několik (asi 8 ) cca 5 mm propálených děr, tohle nechápu vůbec. V tom místě se nedrží vlhkost a nemůže tam proto výrazně víc korodovat.....
2. a 3. díl má naprosto přesně do sebe zapadající trubky. To se tak často nevidí. 2. díl má větší průměr asi o 1,5 mm oproti průměru katalyzátoru. Sakra, to samý jsem řešil u Fiata (tam byl problém mezi 2. a 3. dílem a s ohledem na zavěšení se u Fiata i přes pružný člen celý výfuk výrazně víc klepe), ale vařit 2. díl ke katalyzátoru, to fakt ne. Samozřejmě, že se to mezi katem a 2. dílem do druhého dne odtěsnilo. Vložku jsem vyrobil z nerezového zemnícího pásku. Tloušťka pásku 0,3mm je skoro ideální. : http://www.elektrobecov.cz/clanky/136-u ... nerez.html Svitek 10m pásku stojí necelých 200 Kč, 0,5 m neměli. Do spoje jsem dostal 2 závity. Nerezový pásek jsem fixoval hliníkovou samolepící páskou (celohliník, žádná pohliníkovaná izolepa), ale než jsem spoj dosunul, tak se mi pásek několikrát posunul. Zkracoval jsem nerezový pásek a zůstal nakonec u jednoho závitu pásku, fixací hliníkovou samolepící páskou a dotěsnil pastou. Pak jsem pastu vypálil 20 minutama chodu na volnoběh. Kolem spoje byly cítit zplodiny, spoj nikde nebublal a žádnou netěsnost jsem neobjevil. Klaplo to. Už s tím jezdím skoro 3 týdny a má za sebou bezmála 1500 km. Hezký to není. Buď se bude dotýkat kufru, nebo bude šejdrem.
V příštím příspěvku dám fotky endoskopického vyšetření 3 dílu výfuku. Nevěřil jsem, jak mají vymakaný otvory v tlumiči.
Demontovaný výfuk neupadl ani v navařování na tlumič ani neměl tak moc děravý plášť, jen rozpadlý izolační plech. Ze všeho nejhorší byl v oblouku trubky nad nápravou. Trubka měla několik (asi 8 ) cca 5 mm propálených děr, tohle nechápu vůbec. V tom místě se nedrží vlhkost a nemůže tam proto výrazně víc korodovat.....
2. a 3. díl má naprosto přesně do sebe zapadající trubky. To se tak často nevidí. 2. díl má větší průměr asi o 1,5 mm oproti průměru katalyzátoru. Sakra, to samý jsem řešil u Fiata (tam byl problém mezi 2. a 3. dílem a s ohledem na zavěšení se u Fiata i přes pružný člen celý výfuk výrazně víc klepe), ale vařit 2. díl ke katalyzátoru, to fakt ne. Samozřejmě, že se to mezi katem a 2. dílem do druhého dne odtěsnilo. Vložku jsem vyrobil z nerezového zemnícího pásku. Tloušťka pásku 0,3mm je skoro ideální. : http://www.elektrobecov.cz/clanky/136-u ... nerez.html Svitek 10m pásku stojí necelých 200 Kč, 0,5 m neměli. Do spoje jsem dostal 2 závity. Nerezový pásek jsem fixoval hliníkovou samolepící páskou (celohliník, žádná pohliníkovaná izolepa), ale než jsem spoj dosunul, tak se mi pásek několikrát posunul. Zkracoval jsem nerezový pásek a zůstal nakonec u jednoho závitu pásku, fixací hliníkovou samolepící páskou a dotěsnil pastou. Pak jsem pastu vypálil 20 minutama chodu na volnoběh. Kolem spoje byly cítit zplodiny, spoj nikde nebublal a žádnou netěsnost jsem neobjevil. Klaplo to. Už s tím jezdím skoro 3 týdny a má za sebou bezmála 1500 km. Hezký to není. Buď se bude dotýkat kufru, nebo bude šejdrem.
V příštím příspěvku dám fotky endoskopického vyšetření 3 dílu výfuku. Nevěřil jsem, jak mají vymakaný otvory v tlumiči.