Stránka 2 z 4

Re: Vysoka spotreba

Napsal: pon led 05, 2015 11:26
od Voda
Otočil ale nedotočilo ani celou otáčku samo :lol:

Re: Vysoka spotreba

Napsal: pon led 05, 2015 11:37
od JmJ
Uz dost. Proste pribrzdovat to rozhodne nema. Tecka.

Re: Vysoka spotreba

Napsal: pon led 05, 2015 12:16
od Vašátor
Voda píše:upřímě s brzdama jsem měl problém co chvila,naposledy dokonce pernamentní zvuk kotoučů kov na nov.Vedu si evidenci paliva,rozdíl spotřeby byl skoro neznatelný
To je tak, když se někdo o vůz stará :mrgreen: ... "permanentní zvuk kotoučů kov na kov" = u Veverky plechová destička bez obložení :mrgreen:

Na spotřebu vozidla má největší vliv správné nastavení motoru a to opravdu kompletní se vším všudy. Dále pak samozřejmě zmíněné brzdy, stav vozidla, pneumatik, geometrie ...

Re: Vysoka spotreba

Napsal: úte led 06, 2015 20:15
od corsair
Takze, co?
Motor - Predzapal som nastavil pred cca 1500km, dajme tomu, ze este prekontrolujem/nastavim predzapal (ked sa mi bude chciet dat dole vrtulu), karburatoru sa moc chytat nechcem, ventily su dobre. Filtre vymenene vsetky, olej a olejovy filter tiez (to ma asi minimalny vplyv), Rozvodovy remen je napnuty.
Pneu(protektory) mam najagresivnejsi vzorek aky som nasiel nafukane na 2,5. Prevodovy olej som dal PP90, do difu pp90h
Kolesa sa tocili cca volne ked som daval podlozky pod zavity pruzin

Re: Vysoka spotreba

Napsal: úte led 06, 2015 20:20
od Křečík Barbuška
No co? Zere to, no :-P . Je zima, mas tam letni prevodove oleje, divoke gumy a karbu se chytat nechces. Vsak mas spotrebu do desiti, to je dobry.

Re: Vysoka spotreba

Napsal: úte led 06, 2015 21:02
od ger007
pan pesimista ti to tu vycetl :-D

Re: Vysoka spotreba

Napsal: stř led 07, 2015 18:34
od MartasBrno
Koko to vystihnul dokonale.
Netřeba nic dodávat, snad jen s vyjímkou nějaké perličky, jako měl třeba já - z výroby byl uhnutý čep první pružinky v rozdělovači a tedy chyběla značná část regulačního rozsahu předstihu. Minulý majitel najel 25 000 bez většího vzrušování, prý to málo jelo do kopečka. Budiž mu země lehká - včera jsme jej uložili. Mám opraveno, seřízeno, bezchybně - ale je otázka, na co se člověk cítí. Podobná fela může být kdekoliv jinde. "Kladivem" žigul opravit nelze - je to pověra z doby husitů.

Re: Vysoka spotreba

Napsal: stř led 07, 2015 21:21
od corsair
No... Karburatoru sa chytim a bude zrat 15 :D
Na rozdelovaci sa mi zda ze na tom odstredivom mechanizme je jedna pruzinka prasknuta ale pri jazde to necitit nijak, tak som to neriesil. Mozno by stalo za to dat tam iny rozdelovac. A mozno nie...

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 09:13
od Majo
corsair píše:No... Karburatoru sa chytim a bude zrat 15 :D
Na rozdelovaci sa mi zda ze na tom odstredivom mechanizme je jedna pruzinka prasknuta ale pri jazde to necitit nijak, tak som to neriesil. Mozno by stalo za to dat tam iny rozdelovac. A mozno nie...
A potom sa cuduje, ze to zere :lol:
Ale fakt, keby si chcel lepsiu spotrebu, musis mat fakt vsetko v super stave a nie nejake pokafrane odstreduvky ci nenastelovany karb(s moznym prisavanim vzduchu a membran a tesneni v neznamom stave)...

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 15:06
od tomass
Co termostat ? Před 3 lety jsem jezdil krátký cesty po městě kolem 7 km, automatický sytič točil ještě po 3 km 2000 otáček, teplota na začátku bílýho pole. Pravda, bylo třeba -15 st. Celsia a dostal jsem se na spotřebu kolem 15-17 L LPG/ 100 km. Na delší cestě auto moc netopilo ani s clonou před chladičem, spotřeba 12 L LPG. Protočil jsem motor v otáčkách asi kilometr a stejně to moc netopilo. Nakonec jsem objevil termostat, který při testu v hrnci na sporáku otvíral už při 60 st. Celsia. Po výměně termostatu jsem šel se spotřebou dolu po městě v zimě krátký cesty o 3 litry dolu a na dlouhých o 1,5 litru. Tolik dělá nedohřívání motoru třeba o 20 st. Celsia ! Termostat je potřeba na autě kontrolovat několikrát za rok. V diskusích různých značek se píše taky o vcelku běžné životnosti termostatů 0,5 - 2 roky. Termostat Lada, nebo opravdu kvalitní vydrží obvykle mnohem více let.

A gumy bych doporučoval hustit na max. tlak napsaný na gumě (najde se jistě mnoho odpůrců takového huštění). Stejně to bude nejspíš 3 Atm. A věřte, že moderní guma se sjede v prostředku za celou svou životnost asi o 0,5 mm víc, než u okraje. Protože se okraje někdy sjíždí o něco víc, tak se větší opotřebení prostředku kolikrát ani neuplatní.

Spotřeba s 5q není úplně mýtus. Nemohu sice porovnat s čistě jízdou na 4q, protože jsem vždy dával 5. když to bylo možné. U nového auta jsem jezdil s poměrně minimálním plynem a dost velkou akcelerací na začátku červeného pole ekonomizeru (tam kde skončilo zelené pole) a motor nejvíce pracoval v oblasti nejvyššího krouťáku kolem 3500 ot/min, spotřeba kolem 6,5 L, vyjímečně 7 L ještě benzínu natural 95. Spotřeba byla stále v tomto rozmezí silnice v běžném provozu i dálnice nevyjímaje. Dokonce byla zkoušena i jízda s plynem celou dobu na podlaze na 5. rychlost a spotřeba těch max.7,5 L nepřesáhla (když bylo nové auto a najeto cca 10 tkm). Skoro na tyto hodnoty by se auto muselo dostat i dnes, mít ho dokonale seřízené. Možná i litr víc, vlivem stáří a vlivem přídavku Babiš lektvaru, který spotřebu zvyšuje odhadem o 0,3-0,5 litru (zkoušeno před léty v praxi s přídavkem čistého technického lihu proti vodnatění benzínu).

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 19:04
od Vašátor
Jen bych doplnil off topic ... přehuštěním pneumatik se zbavíš správné adheze, což sice spotřebu o něco sníží, nicméně teď v zimě bych to rozhodně nedělal. V zimě na své Corse poznám přehuštění již o 0,2bar, auto se citelně vozí (jasně, jsem detailista).

Ale jinak souhlas, i termostat je potřeba hlídat. 5q převodovka na krátké trase nic neušetří, na delší už to však znát je - ovšem hlavně u plynulé dálniční jízdy.

Každopádně bez kompletního správného nastavení motoru, tzn. i karburátoru, se nikdy dobrého výsledku nedosáhne...

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 20:25
od Křečík Barbuška
Na gumach nafouklych pres tri jsem koupil kombala. Serjoza si pochvaloval jak malo to zere, ale ze to nedrzelo na silnici mu nevadilo :-) . To prefukovani neni dobra rada.

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 22:04
od corsair
Ten termostat by to mohol byt tiez, i ked kuri to dobre, ale rucicka sa drzi presne medzi zelenym a bielym polom, tak to je asi malo (ale furt lepsie ako keby to malo vyvierat), ale nerozumiem ako to suvisy so spotrebou, mam manualny sytic.
V gumach mam 2,5 a aj tak drzia na snehu lepsie ako 90-95% gum co tu su po sidlisku na autach.

Nerobi tu spotrebu ten diferakovy olej (vazelina) PP90H?

Re: Vysoka spotreba

Napsal: čtv led 08, 2015 22:15
od JmJ
Prefukovani pneu je nebezpecna blbost.

Pokud je motor podchlazeny, nespaluje dokonale, ma mensi vykon, vic se mu musi prikladat pod kotel a tedy vyssi spotreba.

Jak vis, ze tvoje gumy drzi na snehu lepe jak u 95% aut na sidlsti? Ty si s temi vsemi auty jel?

Nezlob se na me, ale tvuj pristup k cele veci je podivny. Neustale resis co muze byt pricina, ale u cehokoliv, co ti tu kdo poradi, hledas duvody, roc to tim neni. Neseriny karbec a zapalovani, propoustejici termostat atd. Pokud nedas tyto veci do cajku, nema prilis smysl vest dalsi debaty.

Re: Vysoka spotreba

Napsal: pát led 09, 2015 09:25
od corsair
Dobre, tak mam sadu tesneni, trysiek a membranok do karbu, dokaze to vymenit laik? Vymenit to samozrejme dokazem ale nastavit asi nie. Zacnem termostatom a rozdelovacom teda.