Stránka 2 z 3

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 19:08
od JmJ
Ja se hlasim k tomu, ze zigulacky pedal pynu je pro me dost citlvy a noha me boli z toho, ze ji musim drzet furt nahore. Lepsi to je s lankovym plynem u strikacky. Ale nidy sem to neresil. Pedal se mlel tehdy, kdyz prasklo pouzdro na hridelce u motorove steny.

Re: Pedál plynu

Napsal: sob lis 15, 2014 19:12
od Yellow01
Ten pedál je dost nasvislo a šlape se s patou opřenou o podlahu. Podle mě je blbost šlapat pedál blíž k podlaze, protože tím nebude v noze takový cit a akorát se zvýší spotřeba.

Re: Pedál plynu

Napsal: ned lis 16, 2014 08:50
od Dalibor29
Aha, tak jste mně vyvedli z omylů.

Re: Pedál plynu

Napsal: ned lis 16, 2014 12:42
od Mikeš
Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha :arrow: zkusím ten pramen informací dohledat.

Re: Pedál plynu

Napsal: ned lis 16, 2014 13:44
od valda1971
Mikeš - bác ho na hlavičku hřebíku :idea: :D
Kdysi, bylo mi cca 25 let, tedy svižný mlaďoch jsem jel s 2101 na otočku Bílina-Morava a měl jsem křeče v pravé noze od plynu na podlaze. Z toho důvodu jsem letos váhal zúčastnit se "expedice" do Švýcarska - za jeden den přesun 790km a ono to bylo OK - pedál nahoře. Tak to bude pravda, která mi kdysi nějak ani nedošla... A je pravda, že s pedálem na podlaze pro nohu byla optimální rychlost 100-110km/h, u horního je mi to docela jedno :)

Re: Pedál plynu

Napsal: ned lis 16, 2014 16:38
od Dalibor29
Mikeš píše:Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha
No, tak nad tím jsem neuvažoval. Bude to ale asi pravda.

Re: Pedál plynu

Napsal: ned lis 16, 2014 16:39
od Roman
Ja som mal Daciu, ta mala plyn zhora ako novsie Lady, ale ovela mensi zdvih. Ked som mal pozicanu 2101 (1972), bolo to pre mna hodne narocne - tiez krc v pravej nohe

Re: Pedál plynu

Napsal: ned úno 22, 2015 18:53
od Honza854
S tou křečí to tak je. Mám "velký test" ze Světa motorů z roku 1974, kde porovnávají lido-demo vozy (Trabanty, Škodky, Žigulíky) a samozřejmětam ujížděj na 2103 jak je skvostná... Ale taky je tam tabulka s různými rozměry a z ní vyplývá, že právě všechny Lady (protože mají stejnou geometrii sedění) mají poměrně daleko přední sedadlo od volantu a poměrně blízko přední sedadlo od pedálů. Samotná kombinace je asi nejhorší ze všech porovnávaných vozů. Přesně toto jsem vnímal, když jsem s Ladou po matuře jezdil, jsem vysoký a tak jsem měl sedadlo docela vzadu abych si nějak rozumně porovnal nohy, kdy jsem měl hodně ohnuté špičky nahoru k pedálům a přitom volant byl docela daleko, takže jsem se jej v zatáčkách sotva držel. Po přesednutí z dědovo Š 105 a jiných západních vozů jsem si vždycky v Ladě říkal, kdyby šlo tak pedály posunout o pět cm dopředu, to by bylo...

Re: Pedál plynu

Napsal: ned úno 22, 2015 20:19
od Křečík Barbuška
Posunout pedaly o pet cm dopredu tak uz na ne nedoslapnu :-) .

Re: Pedál plynu

Napsal: ned úno 22, 2015 20:27
od Honza854
No právě... ;-)

Re: Pedál plynu

Napsal: pon úno 23, 2015 13:58
od smajchl
A jak to delate ze vas neboli noha na dalnici (01 pedal shora) ja ted jel tak 150km a docela me z toho bolela prava noha - pokud clovek nechce jet porad plnej plyn tak ji musi jakoby nadzvedavat porad.. asi moc mekkej plyn.

Re: Pedál plynu

Napsal: pon úno 23, 2015 15:33
od Roman
Asi by to chcelo rucny plyn, ked sa nemylim polsky fiat 125 to mal, to by bolo na dialnici skoro ako tempomat :D
Alebo rovno namontovat tempomat, lenze pri cene mechanickeho tempomatu (okolo 6000Kc) by sa cena takmer kazdeho zigulika zdvojnasobila.... :roll:

Re: Pedál plynu

Napsal: pon úno 23, 2015 15:45
od Honza854
Já si vždy na dálnici nohu zapřel tak zvláštně o středový panel... Mluvím o 2103... A bylo to, ale i tak to není dobré...

Re: Pedál plynu

Napsal: pon úno 23, 2015 16:32
od Vašátor
Už jsem to tu psal několikrát. Nohu bokem opřít o středový tunel, uvolnit a hotovo ;-). Mám to odzkoušené jak u pedeálu staršího provedení (zespodu), tak i u novějšího (z vrchu). Pak jsem neměl problém i když jsme točili 1500km na jeden zátah ve dvou lidech :)

Re: Pedál plynu

Napsal: pon úno 23, 2015 18:00
od Honza854
Jo, Vašátor má pravdu, je to tak, já si ji taky opírám né o středový panel, ale o středový tunel, kotníkem a pak je klid, neuvědomil jsem si to...