Stránka 2 z 4

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: úte kvě 06, 2014 14:21
od Majo
Silna myslienka, zbie to silne logicky. Akurat ze to lozisko stoji 10korun :-)

Inak mam tiez problem s 5kou po repase prevodovky. Ale je to na chevy kde je ina kulisa, tak myslim ze problem bude v nej. A sice, ked chcem rychlo podradit z 5 na 4 a potiahnem paku sikmo/po priamke medzi 5 a 4/ tak 5ka ostane zaradena a paka sa ocictne v polohe ako na neutral. Chodi doprava dolava, ale ani dozadu a dopredu iba do patky. Vzdy musim vyradit kolmo dozadu a az potom zaradit. Vacsinou uz 3 lebo medzitym kym sa s tym hram auto spomali...

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: úte kvě 06, 2014 15:33
od JmJ
:-) 10 korun jo, ale vymenit si myslim ze stoji tak min 8 hodin prace, coz je bratru min tak 1600 Kc. Takze me treba tiche tohle lozisko prijde jako fajn vec :-)

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: stř kvě 07, 2014 16:52
od Marek
Ale prd - je to za chvilku :-).

Nejhorší pro převodovky (jejich životnost ve smyslu trvanlivosti ložisek a soukolí) je podtáčení motoru a z toho plynoucí přetížení převodů. Pokud chcete šlapat na plyn, musíte mít otáčky nad maximem točivého momentu, aby při následném zrychlování šel točivý moment motoru dolů (a nahoru jen výkon).

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: stř kvě 07, 2014 18:22
od Cory
To si neviem predstavit u Kaliny 1,4 16V :mrgreen: Max toč. momentu pri 4500ot, max vykonu pri 5000ot :P

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: stř kvě 07, 2014 19:24
od Marek
To je daň za papírově vyšší výkon malolitrážních motorů - absence pružnosti v nižších a často i středních otáčkách.


Pokud zatěžujeme motor plnou zátěží (plynovým pedálem na podlaze) pod otáčkami maxima točivého momentu, víc než sám motor trpí právě převodovka a spojka. Motoru je to trochu víc jedno, i když ne úplně - ani jemu to nesvědčí. Nicméně převodné ústrojí a spojka dostávají pod koule pořádně. A je-li spojka z výroby poddimenzovaná, moc dlouho nevydrží (viz třeba Felicia AEE 1,6).

Spojka a převodovka jsou díly pohonné soustavy, kterým je výkon motoru úplně ukradený. Ty jsou dimenzované na točivý moment.

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 08:07
od Majo
Stejne si myslim, ze jediny motor ktory zigulacku prevodovku zatazuje tocivym momentom je 1.9TD v Nive....

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 09:10
od Marek
Ty převodovky jsou robustní, musí snést mnohem víc.

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 09:16
od smajchl
Ja tu teda porad ctu o vysypanejch petikvaltech sam sem si poridil petikvalt a je vysypanej chtel bych ho nechat spravit a pouzit ale taky se toho zacinam bat, jako kopr :-/ vypada to, ze zatim zustanu u 4q...

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 09:31
od Marek
Já jsem nic s pětikvaltem neměl. Tedy nic ve smyslu poruchy.

Jediné, co jsem měl, bylo pískání pětky v tahu. Ale to není ložiskem, nýbrž soukolím mezi hnací mrkví a předlohou - někdo jezdil s podtočeným motorem a převodovku díky tomu přetížení oddělal. Nepomůže nic, jen výměna celé předlohy a mrkve, což bylo pro mě natolik drahé, že jsem to neřešil.

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 11:04
od Majo
A hlavny dovod preci nikto nepise o problemoch so 4kvaltom je, ze to vacsina vymeni za 5q uz pri naznaku nejakeho problemu so 4q, pripadne aj bez takych naznakov z dovodu zlepsenia komfortu a spotreby.
A pozri sa na to tak, ze auto do ktoreho sa oplati investovat v podobe lepsej prevodovky bude zrejme 'pecovane', kdezto take z ktoreho ten 5q kupujes je uz aspon jednym kolesom v srote.
Tym chcem povedat, ze to, aky 5q nahovno a aky je 4q uzasny je este vacsia fama ako to, te prve 01 mali motor original fiat a vsetko potom uz bolo cele zle.

ja mam 5kvalt este aj v traktore a 4q pouzivam jedine ako zdroj ND

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 11:24
od Marek
Jo, pod tohle se podepíšu :-).

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 11:44
od smajchl
To zni dost logicky ;-) ano mam 5q ze srotu se 113 tisicema.. pokud to pujde tak ji necham opravit... ale tipuju ze to bude morda penez...

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 12:05
od Jan Vaníček
Jsem zvědav, dnes, nebo zítra budu montovat motor a nově starší 5Q do 06. Jsem zvědav, jestli bude ve stavu použitelném (měl by, ale kdo ví ...). Pokud bude na nic, vrátí se tam zpět 4Q a asi pošetřím peníze na funglovku 5Q. (sice to nemá ekonomické opodstatnění, ale ...)
Samozřejmě platí a jsem s tím srozuměn, že ty převodovky jsou všechny před nebo po smrti, protože jsou většinou ze zrušených aut. Jen já jsem za ní dal dost peněz, protože jsem ji prostě chtěl a nakonec mi už leží asi 4 roky doma nenamontovaná :D. Ale den D příchází. H

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 12:12
od Majo
Na novych sa mierne zmenil system ulozenia 5teho prevodu, moc by som to neodporucal. Vynechali jedno klzne ulozenie - stare 5kove koleso bolo ulozene cez medzikus na hlavnu hriadel, toto tam uz neni, koleso sa cele toci priamo na hlavnej hriadeli. Nehovorim, ze to nefunguje, ked je to nove, ale znacne to predrazuje repas, pretoze to stare sa opotrebovavalo minimalne, boli dobre umiestnene mazacie drazky a v pripade poruchy to stacilo vymenit. Teraz sa musi menit cela hriadel, nemaze sa to uplne idealne a opotrebuva sa to. Najstarsiu taku prevodovku som mal z roku 2005. 2000 mala este "stary" system, nic medzi som zatial v rukach nemal.

Re: Závada na 5q po repasi

Napsal: pát kvě 09, 2014 14:15
od Marek
Pokud převodovka hučí na zubech, je to sice dejme tomu více či méně nepříjemné, ale nic víc prakticky nehrozí. Prostě kňourá - nebude se to ani zhoršovat, ani zlepšovat. Spíš než opravu za nemalé peníze (a dost nejistým výsledkem) bych doporučil nový vícerozsahový olej (optimálně 80W/90) a do něho použít přísadu do převodovek od Xeramic nebo Slick. Obojí mám vyzkoušené, obojí umí téměř zázraky (nepřeháním). Stojí to tisícovku, ale udělá to lepší službu, než půl nových věcí do převodovky (za mnohem víc než tisícovku).