Stránka 2 z 2

Napsal: čtv úno 09, 2006 18:48
od Lucka Grünwaldová & P
Tak jsme si vlastnoručně opravili ten pos...ny alternátor. Ještě včera přebíjel až na 17V a dnes po výměně jsme naměřili pouhých 11,7V. :cry: Po 20 km auto začalo podivně škytat a voltmert postupně klesl na 8V. Náhodou jsme s sebou měli ještě jednu nabitou baterku, tak jsme ji vyměnili a jeli místo na lyže zpátky domů do Brna. :cry: Stejně jsme domů nedojeli. Baterka se totálně vybila už před Brnem, protože altík nejspíš nenabíjí. Na cestu domů jsme si pozvali odtah.

Napsal: čtv úno 09, 2006 19:20
od galax
stále nechápu jak muže mít rotor dvě vinutí je to normální kravina.stačí se trochu zamyslet!!!!!!!!

Napsal: pát úno 10, 2006 08:27
od denis
Lucka Grünwaldová & P píše:Tak jsme si vlastnoručně opravili ten pos...ny alternátor. Ještě včera přebíjel až na 17V a dnes po výměně jsme naměřili pouhých 11,7V. :cry: Po 20 km auto začalo podivně škytat a voltmert postupně klesl na 8V. Náhodou jsme s sebou měli ještě jednu nabitou baterku, tak jsme ji vyměnili a jeli místo na lyže zpátky domů do Brna. :cry: Stejně jsme domů nedojeli. Baterka se totálně vybila už před Brnem, protože altík nejspíš nenabíjí. Na cestu domů jsme si pozvali odtah.
Pokud tam bylo 11,7V tak nedobíjel!! Rozebrat a změřit, jestli je vinutí rotoru OK-mě odešlo na jednom ks. Pokud je OK tak prubnout diody a pokud je i toto OK, tak regulátor-buď je špatný nebo špatně zapojený. Kdyby to nebylo tak z ruky, tak mám jeden doma a dal bych to do kupy. Je to jednoduché zařízení a není nic, co by natom nemělo fungovat. Optimální dobíjení by mělo tlačit kolem 13,8V+- při normálních otáčkách. Jinak já najel bez dobíjení 40km aniž by baterka nějak padala( se světlama ale bez ventilátoru) tak ta baterka už má taky trochu dost ale to je teď vedlejší.

Napsal: ned kvě 28, 2006 01:22
od Jelen
Jo, jediná dobrá volba je alternátor z 2101 a relátko elektronický na podběh (nebo kamkoliv jinam). Mě to teda trochu přebijí : 14 - 15V, ale jinak to jde. Ale mám problém a mohli by jste mi poradit. Dal jsem tam altik z 2107 - relé dole a zároveň jsem relátko na podběhu nechal. Chvíli to fungovalo, krása: 13-14V, ale za chvíli se začoudilo z odporů pod relátkem a bylo to stejný jako před tim - 15 a více voltů v závislosti na otáčkách. Přemejšlel jsem, že vyrobim nějakej dělič napětí z 16 na 13, ale aby to ty odpory vydrželi.

Napsal: ned kvě 28, 2006 21:51
od Vašátor
Blbost. Nemůžeš nechávat zapojenej regulátor na alternátoru a regulátor typu 2101 zároveň. Pokud si chceš nechat regulátor 2101 (nebo jakejkoliv jinej ... třeba škodovkovej...) a altík 2107, vyhoď regulátor co je na altíku, kup si uhlíky na typ 2101, zašroubuj je do altíku 2107 a až pak na ně připoj regulátor typu 2101 (škoda...atd.).

Napsal: pon kvě 29, 2006 05:35
od FOMA
Jasně Vašátor má pravdu,vyhod vestavěné relé,dej tam uhlíky typ 01.Ještě si raději zkontroluj diody esi není nejaká provalená.Přebíjet to múže:vadné relé,vadná(´é)dioda(y) a nebo špatné ukostření motoru.Kdyžtak sa ozvi poradím,čau

Napsal: pon kvě 29, 2006 06:06
od denis
Má ptavdu předseda!! :lol: :lol: Až nato, že pokud máš prorvanou diodu, rozhodně to nebude přebíjet ale přesně naopak.
Jinak princip regulace altíku: do rotoru na uhlíky pustím proud-budím altík. Pokud napětí lezoucí ven dosáhne hodnoty odpovídající regulátoru, tento odpojí proud na uhlíky a takto furt dokola, jedná se tedy o takový spínač, ale svinsky rychlý, proto se do starších škodováckých reglerů používal tranzistor KU... a proto u skoro všech Felicií je problém s rušením autorádia-zvláště na to trpěly Haitai krámy. :wink:

Napsal: pon kvě 29, 2006 11:07
od Vašátor
Jen bych doplnil, že buzen je rotor. Proud vyrábí stator :D . Čili to co se v altíku točí je buzeno a to co je napevno připevněno v tělese altíku vyrábí proud. Jakmile se zvedne napětí nad určitou mez, regulátor sníží buzení rotoru a tudíž i stator začne vyrábět míň :D

Napsal: úte kvě 30, 2006 11:51
od Jelen
Díky za osvětlení buzení synchronního stroje. Ale tady nešlo o princip aternátoru, ale o to, jestli se budou hádat dvě relátka. Koupil jsem elektronický za strašlivých 70,- a ještě koupim ty uhlíky, ale moc tomu nedávám. pořád to leze přes 14V. No uvidim.

Napsal: úte kvě 30, 2006 20:27
od Vašátor
Správně funkční dobíjení by mělo dávat při zapnutých světlech 13,8 - 14,2V. Pokud to při zvýšených otáčkách motoru vyleze na 14,5V je to ještě "v pořádku".

Napsal: čtv čer 01, 2006 00:14
od Jelen
no, já to beru odhadem. Namontoval jsem tam budík z 2105ky a ten ukazuje na tom malym zelenym poli. Jak je tam zelený pole, tak je pak rozdělený na 4/5 a 1/5 (asi bajvoko) a ono to ukazuje na tom malym. Když rozsvítim světla, tak to poklesne jen při počátečnim nárazu a pak si to vyšplhá zpátky až za tu čárku.

Napsal: pát čer 02, 2006 13:05
od Vašátor
Bohužel tenhle budík jen orientační...hodně často pěkně "kecá" díky úbytkům napětí v síti, různejm nedokonalostem ve spojích....
Chce to měřit přímo na baterce. Jedině tak budeš mít jistotu, že ti to dobíjí správně.

Napsal: pát čer 02, 2006 19:36
od Jelen
No vzhledem k tomu, že jsem ho připojil přímo na pojistku dobijení, tak by kecat neměl. Ale čert ví. Zkusim vzít multimetr a proměřit přímo baterku.

Napsal: pát čer 02, 2006 20:05
od Vašátor
To co myslíš je pojistka buzení alternátoru... Myslím, že je dokonce až za spínací skříňkou, tudíž to určo "kecat" bude :D . To co dodává alternátor do sítě je připojeno přímo na autobaterku a z ní teprve do sítě auta (tlustej drát od altíku přímo na plus pól baterky - jištěnej pojistkou není).