Kotel - únik tlaku
Moderátor: Moderátoři
Re: Kotel - únik tlaku
Omlouvám se za duplicitní příspěvek, ale je tak nějak nutný. Kdybych totiž původní příspěvek pouze upravil, nemusel by si toho nikdo všimnout.
Vyskytl se problém. Na kotli jsem po dofoukání expanzky nastavil tlak vody 2 Bary a za pět hodin tlak samovolně klesl na asi 1,7 Bar. Je to normální? Sedá si někde něco po opravě, nebo ustaluje se v tom systému něco, že se tlak malinko zmenšil?
Nebo je to špatně?
Vyskytl se problém. Na kotli jsem po dofoukání expanzky nastavil tlak vody 2 Bary a za pět hodin tlak samovolně klesl na asi 1,7 Bar. Je to normální? Sedá si někde něco po opravě, nebo ustaluje se v tom systému něco, že se tlak malinko zmenšil?
Nebo je to špatně?
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv bře 21, 2013 07:54, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Kotel - únik tlaku
Pokud se mezitím nezměnila teplota topné vody(neklesla), je to špatně.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Kotel - únik tlaku
Teplota se změnila v průběhu podvečera několikrát, protože sepnulo topení, poté jsme postupně byli ve sprše. Když jsem šel večer spát, na kotli byl zastudena tlak 1,7 Bar a ráno držel na stejné hodnotě. Tak snad to vypadá, že si to skutečně po opravě jen "sedalo" a bude to dobré.
Čili pokud to skutečně i nadále tak zůstane, je v expanzce tlak 1,5 Bar a v systému 1,7 Bar, což je o dvě desetiny víc - tak by to podle kotlářů a instalatérů prý mělo být. Že by si kotlík ten systémový tlak sám upravil podle tlaku v expanzce?
Čili pokud to skutečně i nadále tak zůstane, je v expanzce tlak 1,5 Bar a v systému 1,7 Bar, což je o dvě desetiny víc - tak by to podle kotlářů a instalatérů prý mělo být. Že by si kotlík ten systémový tlak sám upravil podle tlaku v expanzce?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotel - únik tlaku
Žádné "sedání", ale dost možná samoodvzušňovací ventil v soustavě odfoukl zbytečný vzduch. Bude nejspíš na kotli. Já ho tam mám, ale jak to přesně funguje (a hlavně jak je to spolehlivé) jsem zatím nepochopil.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Kotel - únik tlaku
Samoodvzdušňovací ventil je sice dobrá věc , ale jeho životnost hodně závisí od topného média (teda jeho kvality) jinak zaroste kamencem a začne propouštět .
Je to primitivní věc . Je to plovák který má v horní části jehlový ventil (podobně jako u našich karbeců) až na to že jehla je spojena s polovákem napevno a sedlo jehly tvoří horní část komory v níž je plovák .
Když tam je voda tak je plovák nadzvednut a jehla ucpává odvzdušňovací dírku , pokud se tam dostane vzduch plovák klesne - otevře dírku a vzduch začne utíkat ven , dokud plovák opět nenadzvedne voda .
Je to primitivní věc . Je to plovák který má v horní části jehlový ventil (podobně jako u našich karbeců) až na to že jehla je spojena s polovákem napevno a sedlo jehly tvoří horní část komory v níž je plovák .
Když tam je voda tak je plovák nadzvednut a jehla ucpává odvzdušňovací dírku , pokud se tam dostane vzduch plovák klesne - otevře dírku a vzduch začne utíkat ven , dokud plovák opět nenadzvedne voda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Kotel - únik tlaku
Kotel drží tlak cca 1,7 Bar od včerejšího večera. Tak je to asi v pořádku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Kotel - únik tlaku
I dnes ráno na kotli tlak 1,7 Bar zastudena (po naskočení ohřevu topné vody tlak asi o desetinku vyskočil). Takže to opravu vypadá, že operace se zdařila.
Děkuji zúčastněným za inspirující příspěvky a pomoc. Kotle, plynařina a instalatéřina jsou pro mě úplnou guatemalskou vsí, takže než do toho sáhnu, pokud vůbec, radši načerpám informace od zkušenějších.
Děkuji zúčastněným za inspirující příspěvky a pomoc. Kotle, plynařina a instalatéřina jsou pro mě úplnou guatemalskou vsí, takže než do toho sáhnu, pokud vůbec, radši načerpám informace od zkušenějších.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Kotel - únik tlaku
On ten kotlík nemá od žigulího motoru tak daleko
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotel - únik tlaku
Takže můžu někdy v dubnu vydělat tu desku z elektroniky mého kotle a poslat Ti jí k revizi? Samozřejmě,nejdřív prohlídnu sám, když budou ojiskřený kontakty na relátku, nebo vyteklej kondík, opravím sám, ale když na tom nic neuvidim, tak jak zjistit proč se kotel občas splaší a začne se opakovaně nahazovat a obratem zhasínat?MartasBrno píše:On ten kotlík nemá od žigulího motoru tak daleko
Bílý LADA a okřídlená spol.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Kotel - únik tlaku
Píšu SZ.
Re: Kotel - únik tlaku
Srandičky, srandičky.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Kotel - únik tlaku
Tak to asi úplně v cajku není. Tlak vody v systému se stále ztrácí. Sice pomaličku, ale nedrží. Za týden klesne tak o tři, čtyři desetinky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Kotel - únik tlaku
No tak jde o to co utíká. Voda nebo vzduch. Ten přepad z pojišťováku máš stále volně nebo do kýble? Možná si to zase odfouklo přebytek vody při topení za ještě větší zimy než posledně...
Jo ještě jedna věc k tomu odvzdušnění. Odvzdušňováky se dneska dávají do kotle např. na těleso čerpadla. Teď ti nevím jak je to udělaný, ale asi stejně jako na těch co jsou k mání externě k našroubování do trubek. Jak je popsáno výše, je v tom plováček a jehlový ventil. Na tom je ale ještě šroubovací špunt, kterej bývá otevřenej aby to chodilo. Dá se zavřít, když to chceš vyřadit, třeba kvůli netěsnýmu jehlovýmu ventilu. (na horkým krámu se voda odpaří a pokud v ní není sajrajt, nejde to moc poznat) Takže bych to cvičně zatahl co se změní, pokud nenajdeš chybu rychleji. Co ventilek na expanzce - po dofučení a naslinění nešla bublinka?
Jo ještě jedna věc k tomu odvzdušnění. Odvzdušňováky se dneska dávají do kotle např. na těleso čerpadla. Teď ti nevím jak je to udělaný, ale asi stejně jako na těch co jsou k mání externě k našroubování do trubek. Jak je popsáno výše, je v tom plováček a jehlový ventil. Na tom je ale ještě šroubovací špunt, kterej bývá otevřenej aby to chodilo. Dá se zavřít, když to chceš vyřadit, třeba kvůli netěsnýmu jehlovýmu ventilu. (na horkým krámu se voda odpaří a pokud v ní není sajrajt, nejde to moc poznat) Takže bych to cvičně zatahl co se změní, pokud nenajdeš chybu rychleji. Co ventilek na expanzce - po dofučení a naslinění nešla bublinka?
Re: Kotel - únik tlaku
Nemám to tady přečtené pořádně , proto nevím jestli to už tady někdo nenapsal ale pokud je prasklá (děravá) membrána (měch) v expanzní nádobě tak se pomalu ale jistě vzduch "vstřebává" do vody a mizí tlak .
Mohla by to být také jedna z možných příčin .
Mohla by to být také jedna z možných příčin .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Kotel - únik tlaku
Tak jak vidím nebyl jedinej kdo tu měl taky stejný problém, taky jsem řešil kam ten tlak tak rychle mizí a co stím? Dopouštění do systému taky nepomohlo a nakonec jsem zjistil že se musela dofoukat expanzka.
Lada is the best.
LADALOVER TEAM
LADALOVER TEAM