Stránka 2 z 4
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Napsal: stř pro 26, 2012 19:50
od Petr HC
Na zkoušku zkus do cesty výboje vložit silnější kvalitní dielektrikum (nejdostupnější je silnější víčko třeba od zavináčů). Pokud "střílí" u konce kabelu a ten je dost dlouhý, je možno odkrojit vadnou část a znovu připojit do koncovky. Rozhodně však s opravou neotálej.
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Napsal: stř pro 26, 2012 20:28
od dodsti
no praveze to ide spod tej "fajky-krytky" objednavam nove kable ale chcel som vediet co to moze byt inak taketo nieco sa mi stalo na televozore na VN cievke strielali blesky a vtedy to opravar iba zapatlal obycajnym silikonom a na pol roka to prestalo zajtra to skusim aj ja ale najskor to viecko od zavinacov
dakujem za radu a nemoze sa poskodit cievka ked sa "neuzemni" cez sviecku alebo teda ten srob ? staci ak pojde valec 1 a valec 4 sa neuzemni ?? ja si osobne myslim ze nie, ale predsa len je to drahy špas na hranie
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Napsal: stř pro 26, 2012 20:40
od Petr HC
Obě svíčky MUSÍ pálit, jinak zapalovací trafo "odejde". Zkrat VN nevadí, otevřený obvod nebo přeskok na velkou vzdálenost je katastrofa.
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Napsal: stř pro 26, 2012 20:43
od dodsti
no dobre tak dakujem dam si na to pozor, dufam ze to pomoze
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Napsal: čtv pro 27, 2012 19:42
od dodsti
no tak som dnes na to pozeral a merakom som premeral kable a zistil ze valec 4 nedostava stavu ale ani ostatne kable nevyzerali najlepsie takze som objednal vsetky nove, uvidime v pondelok ci to pomoze
Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách
Napsal: stř črc 10, 2013 13:17
od adamulik
Pánové dnes jsem vyměnil řídící jednotku, bez výměny vysokonapěťových cívek, s klasickým rozdělovačem mi konečně po mnoha pokusech startla niva i na benzín bohužel nedržela otáčky a po sundání nohy z plynu ihned motor chcípnul. Pak jsem vyměnil i vysokonapěťové cívky na zapalovacím modulu a zapojil VN kabely ke svíčkám tak jak mají u jednobodu být a odpojil jsem klasický rozdělovač. Auto po nastartování ihned chcípne a řídící jednotka mi hlásí pouze chybu číslo 12.
Může se jednat o čidlo polohy škrtící klapky, které je nejspíš KO nebo je závada na zapalovacím modulu?
Prosím poraďte jsem už z toho nemocný!
Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách
Napsal: stř črc 10, 2013 13:47
od adamulik
Posílám i foto nově umístěného a zapojeného zapalovacího modulu s novou i starou ŘJ
Zapalování NIVA 21214
Napsal: pát črc 12, 2013 08:47
od adamulik
Pánové tak včera se mi podařilo nahodit motor na benzín s originálním zapalováním. Bohužel starty jsou velmi zdlouhavé a povedou se až na dvacátýkrát. Konečně jsem pochopil i diagnostiku. Chyby vyskočí až po nastarování a nechání motoru v chodu, po vypnutí a propojení A s B se něco dovím, ne po neuspěšných startech. Nicméně motor nedrží otáčky a po přidání plynu se nerovnoměrně dostává do otáček.
Vyskočila chyba 44 čili chudá směs. Krokový motorek funguje.
Copak s tím?
Pokud někdo víte tak za rady děkuju!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: pon črc 15, 2013 08:50
od ger007
lambda ???
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob srp 10, 2013 06:13
od adamulik
Myslíš si že by to mohla být lambda?
Je schopná ŘJ na základě signálu z lambdy obohacovat a ochuzovat směs? Co kdyby jsem lambdu odpojil? Ještě teď by mi měl po dlouhé době
dorazit snímač polohy škrtící klapy ten zkusím vyměnit a pak budu asi řešit lambdu. Každopádně díky za každou radu
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob srp 10, 2013 08:15
od Raduz
Když odpojíš snímač čehokoliv, ŘJ se přepne do jakéhosi nouzového režimu a motor běží, akorát u snímače polohy klapky se mi motor nepodařilo nastartovat, ovšem já mám Boše ty koukám Ďžíemko
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob srp 10, 2013 08:41
od Luděk Ondrůch
1. Kolik km má lambda odježděno? Dle výrobce by měla mít životnost 80 000 km.
2. Nepřisává si motor vzduch přes těsnění pod vstřikovačem nebo pod sacím potrubím?
3. Kolik km má palivový filtr?
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob srp 31, 2013 17:55
od adamulik
No tak auto jsem koupil starší a lambda tam bude asi pořád první. Stav tahometru již dávno překročil 130 tisíc.
Palivový filtr jsem ještě před přestavbou na původní zapalování vyměnil neboť se jej nedalo ani profouknout.
Vzduch by přisávat motor neměl těsnění pod vstřikováním jsem vyměnil a důkladně prochy očistil.
Už asi měsíc čekám na borce, který mi komplet vstřikování slíbil ale nějak mu to pořád nevychází.
Auto stojí akorat jsem stihl udělat komplet výměnu silentbloků obou náprav. No tak dám asi na vaše rady a lambdu ještě dnes objednám.
Chlapi díky za vaše poznatky a rady. Jak lambdu vyměním tak se opět ozvu.
Ještě jednou díky!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: stř zář 04, 2013 17:57
od adamulik
Pánové tak nivka je již po vyměně lambdy za fungl novou a vyresetování řídící jednotky a došlo k následujícím změnám:
1) Start se mnohonásobně zlepšil auto chytá pomalu na břink
2) Po startu za studena drží motor otáčky volnoběhu kolem 800 - 900 ot./min
3) Po pomalém sešlapování pedálu plynu se motor začne dusit a otáčky klesají až někdy dojde k chcípnutí motoru, někdy se spamatuje a otáčky vyskočí
4) Rychlé sešlápnutí pedálu plynu motor zvýší otáčky ne zcela plynule
5) Po povolení pedálu plynu otáčky klesnou na 500 a motor má problémy je udržet a většinou chcípne
6) Řídící jednotka nehlásí žádnou chybu
Nejspíš to asi bude snímač polohy škrtící klapy že? Jak se najde chvilka tak zkusím odpojit tuto součástku a uvidí se. Kdyby Vás ale cokoliv napadlo budu za rady nesmírně vděčný!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: čtv zář 12, 2013 18:16
od adamulik
Dnes konečně dorazil karbec komplet se vším.
1) Výměna snímače polohy škrtící klapy - motor beze změny
2) Výměna servomotorku - motor beze změny
3) Výměna vstřikovače motor beze změny
Pak jsem chvíli koukal na karbec a zjistil jsem, že nasávání vzduchu při namontovaném plynu je svedeno poněkud jinak viz. foto
Po demontáži plynového difuzoru motor naskočil a bez chcípnutí držel otáčky volnoběhu někde kolem 500-700ot./min ze začátku se trochu cukal a otáčky kolísaly ale nechcípnul. Po sešlápnutí pedálu plynu se motor dusí jak by měl nedostatek paliva. Při držení pedálu plynu v jedné poloze otáčky klesají až téměř do chcípnutí. Po uvolnění pedálu se ustálí na volnoběhu. Zkoušel jsem tak dlouho až vyskočily tyto chyby:
13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
Podle řídící jednotky demontovaný přívod plynu nemá souvislost s podstatně zlepšeným chováním motoru.
Nemyslíte si že by bylo vhodné provrtat těleso přívodu plynu v místě kde naznačuje šipka na prvním obrázku?