![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Chatka 12 forever
![toothy10 :toothy10:](./images/smilies/toothy12.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Partyman :partyman:](./images/smilies/icon_pidu.gif)
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Míra151 píše:sice to sem asi nepatří ale neví někdo jaký počet otáček má motor 1200+4q převodovka při 1400otáčkách na kardanu?
Podle mě to bude 1400 a ne 1200Laďuša píše:A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Jo, poplet jsem si ty čísla, samozřejmě 1400
Čet jsem o 1200 a blbě to napsal.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Chatka 12 forever
![toothy10 :toothy10:](./images/smilies/toothy12.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Partyman :partyman:](./images/smilies/icon_pidu.gif)
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
potřebuji nejlépe 500otáček ,
sestrojil jsem špalíčkovač za traktor ale traktor nemám , sem tam si ho půjčím ale nejde to vždy tak jsem oživil po 15letech motor s převodovkou a dám to na pohon špalíčkovače jenže tam potřebuji +/- 500ot.
sestrojil jsem špalíčkovač za traktor ale traktor nemám , sem tam si ho půjčím ale nejde to vždy tak jsem oživil po 15letech motor s převodovkou a dám to na pohon špalíčkovače jenže tam potřebuji +/- 500ot.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
500 otáček na kardanu je přibližně 1900 ot. motoru při zařazené jedničce (převodovka z 2101 s přev. poměrem 3,753) Problém bude jak udržet stejné otáčky motoru při různém zatížení a otázka je jak moc bude motoru vadit zatěžování při tak nízkých otáčkách.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.
je ale mozne ze po uprave motoru, to je navyseni vykonu a pri pouziti nejlehciho diferencialu (treba z 2102) by mohla mit petka smysl i pro nejvyssi rychlost, pak ale zacne byt zase prilis kratka jednicka. takze petka ano, ale jen pro pohodli a kvuli spotrebe.
jinak dost pochybuju ze 2107 ma Cx=0,35. 2103 ma Cx nekde kolem 0.42-0.46, myslim ze Cx=0.36 ma Favorit.
Petr-HC pise vzorecek aerodynamicke sily ktera se zvysuje geometricky s rychlosti, kdyz se k tomu pripocte jeste linearni valivy odpor, da se spocitat maximalni rychlost auta - pro tuto rychlost by mel existovat prevod ktery zajisti otacky motoru pri maximalnim vykonu. zadna veda, jen to chce dynamometr![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
je ale mozne ze po uprave motoru, to je navyseni vykonu a pri pouziti nejlehciho diferencialu (treba z 2102) by mohla mit petka smysl i pro nejvyssi rychlost, pak ale zacne byt zase prilis kratka jednicka. takze petka ano, ale jen pro pohodli a kvuli spotrebe.
jinak dost pochybuju ze 2107 ma Cx=0,35. 2103 ma Cx nekde kolem 0.42-0.46, myslim ze Cx=0.36 ma Favorit.
Petr-HC pise vzorecek aerodynamicke sily ktera se zvysuje geometricky s rychlosti, kdyz se k tomu pripocte jeste linearni valivy odpor, da se spocitat maximalni rychlost auta - pro tuto rychlost by mel existovat prevod ktery zajisti otacky motoru pri maximalnim vykonu. zadna veda, jen to chce dynamometr
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Moment, o jakém motoru je řeč? 1.7 v rychlosti nad 80km/h nemá na pětku problém skoro s žádným kopcem.uha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
To je ale blbost. Bych ti přál zažít, jak mi táhne 1700 na pětku třeba od 110 do 150 Km/huha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Na rovině je to jak utržený ze řetězu a málokterý kopec musím podřadit za čtyři.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
dobre, ale 2107i jiz byla od pocatku konstruovana s petikvaltem. verim ze zde jiz petka neni jen ekonomicky dlouhy stupen.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Já ti nevím, ale i 2107 s 1,5 motorem, se kombinovaly s 5ti kvaltem. A že by byla použitelná jenom z kopce a na rovince s větrem v zádech si nemyslím.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Expedice Estonia 2010
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Já mám 5q ve 21011 a taky nemám problém. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Takisto v 2105 1300....
Ale pokial sa bavime o maximalnej rychlosti tak aj 1.7 ju dosiahne na 4ty stupen a urcite 5ka uz potom nebude zrychlovat. Ak to tak nie je, tak je chyba v motore, ze nestiha zapalovanie alebo plnenie palivom v max otackach.
Aj na Orechu s motorom 1.9 som dosahoval 200 na 4ke a na patke to uz ani pri 180 nezrychlovalo....
Takze ano, patka je o pohodli a ekonomike jazdy, rozhodne nie o zvyseni maximalky. Ale netvrdte, ze je zbytocna a ze v kopci nevladze.
Ale pokial sa bavime o maximalnej rychlosti tak aj 1.7 ju dosiahne na 4ty stupen a urcite 5ka uz potom nebude zrychlovat. Ak to tak nie je, tak je chyba v motore, ze nestiha zapalovanie alebo plnenie palivom v max otackach.
Aj na Orechu s motorom 1.9 som dosahoval 200 na 4ke a na patke to uz ani pri 180 nezrychlovalo....
Takze ano, patka je o pohodli a ekonomike jazdy, rozhodne nie o zvyseni maximalky. Ale netvrdte, ze je zbytocna a ze v kopci nevladze.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen. Otázkou je, jak je vůz rozjetý, jaký je povrch silnice, jak fouká výtr
... je to o spoustě faktorů, kdy motoru 1200 dojde dech. Spíš mne štve rozložení prvních třech rychlostí, které je oproti převodovce 2101 rozdílné. Jo holt slabej motor velkejm kouskům nenaučíš...
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
No jo, s dvanáctkou se člověk musí umět podívat na kopec z té správné stranyVašátor píše:Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Též potvrzuji naprostý neproblém s pětkou (044) v kopcích. Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Sorry za OT, ale to mi nedáLuky píše:.... Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ještě jednou
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´