Stránka 2 z 5

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 12, 2012 21:55
od mleko
tak parada ze zas niekto renovuje ja mam nastastie tuto fazu za sebou takze hodne stastia a nervou

Stropny tapec

Napsal: úte kvě 15, 2012 09:41
od suhajko
Mal som spravne psychicke rozpolozenie, tak som sa pustil do stropneho tapecu.
Pre tych ktori nevedia, alebo to este nerobili, tapec je po obvode prilepeny niecim takym ako lepidlo a navyse prehnuty cez hranu a zafixovany "vcielkami" co su take kurvy male huzevnate s protihrotmi. S lepidlom problem nie je, akoby zamerne lepi len tak akurat aby sa dalo bez stopy odlepit, ale ten hmyz :twisted: ... vyrobil som si na ne udelatko 8)
StopnyTapec.jpg
Potom to slo ako po masle, vcielka sa da vypacit, pricom sa zabruseny srubovak opiera o zarez svorky a nie o tapec, takze sa mi podarilo neprerazit ho o hranu karoserie.
StopnyTapec2.jpg
Tie pruty co napinaju tapec som zacal sklapat od predneho okna smerom dozadu.
StopnyTapec3.jpg
Na strane vodica je ten prut nastoknuty do takej fajky, sklopeny drot mi z nej isiel celkom lahko vysunut, spolujazcova strana je zapichnuta len v jamke, tak to bolo celkom jednoduche.
StopnyTapec4.jpg
Posledny drot pri zadnom okne som sklopil smerom do predu, na pocudovanie bol ako jediny v strede chyteny takym ohnutym plechom k stropu, asi kvoli napnutiu, ked sa to bude davat naspat asi sa opat zacne v predu a poslednym sa to natiahne a zaisti. Uf, takze tapec je dole.
StopnyTapec5.jpg
Inak zaujimava vec, neviem ci je to zamerne, alebo len nejaka anomalia, ale fajky poslednych dvoch oblukov su dlhsie, ako ostatne. Foto pre porovnanie. Ten cierny klobucik, v tom drzi obluk na strane spolujazca.
StopnyTapec6.jpg
Ako som spomenul, tapec je po obvode ku karoserii chyteny nejakym tajomnym lepidlom, jeho kuzlo spociva v tom, ze je pruzne a velmi dobre drzi, no ked ho chces odlepit, tak sa natiahne a nakoniec pusti a nezanecha stopu. Vybrna vec, neviem ci to bol zamer sudruhou, alebo vedlajsi produkt vyvoja :-)
Najviac sa na to podoba to lepidlo ktorym su k papieru prichytene kreditky, alebo SIMkarty ked ich dostanete postou. Neviete kde by sa to dalo zohnat take nelepive lepidlo?

(T+12 hod)

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: stř kvě 16, 2012 14:20
od mayo456
stropnicu nelepí väčšina ľudí nazad chemoprénom alebo čímsi podobným? aspoň keď som kedysy možno aj 10 rokov dozadu dával dole stropnicu na VAZ 2102 a neskôr aj na Škode 105 tak mi to takto pripadalo ako nejaký chemoprén.

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: stř kvě 16, 2012 15:33
od suhajko
Chemopren to urcite nie je, ten jak raz chyti tak uz len tak dole nejde. Ja by som tam prave najradsej znova pouzil to "lepidlo na kreditne karty", drzi to a je to rozoberatelne, cista robota.

Inak, kupili sme si darcek. Vcera doslo postou.
Cutting_Wheels.jpg
Tuna na SK to neviem nikde zohnat, eBay je toho plny, napr za 13$ sa da kupit 10ks 0.8mm 3" diskov aj s dopravou. (eBay link)

Dlhsie totiz zapasim s pocitom ze uhlova bruska, aneb flexa, je trochu velka a nemotorna a vela veci by sa pohodlnejsie a lepsie rezalo/brusilo priamou bruskou. Na roznych zahranicnych forach, alebo videach, som videl, ze pouzivaju priame brusky s malymi 3" (75mm) reznymi kotucmi. U nas nic, i ked je na trhu kopec priamich brusok, aj pneu, tak male rezne kotuce nikde, vsade len ten Dremel, alebo Proxxon, ale to je vsetko mikro, na klampiarinu absolutne nevhodne.
Skusim to najprv na vrtacku a ked to bude nedostatocne, tak pouvazujem o nejakej priamej bruske 20.000RPM.

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: pát kvě 18, 2012 12:08
od radek mb
Takže se to už chystáš rozřezat? :evil4:

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: pát kvě 18, 2012 14:24
od Michael 4x4
Ja som kúpil sadu kartáčikov do vŕtačky s predstavou, ako krásne s tým vybrúsim stúpačky a rám od starej farby a začínajúcej hrdze. Na druhý deň som šiel do toho istého obchodu pre kartáč do flexky :mrgreen: Ako nie žeby bola vŕtačka uplne nepoužiteľná, ale trvalo by to asi do vianoc. A to som chcel iba brúsiť, nerezať. Čiže moj názor - na to flexovanie s vŕtačkou by som sa moc nespoliehal. Možno na mäkké tenké materiály alebo s použitím priamej brúsky je to OK.
Predsa, flexa má väčší priemer kotúča x hodne viac otáčok = oveľa väčšia obvodová rýchlosť.
No veď skús, len sa potom nezabudni podeliť o skúsenosti. Ak by to bolo používateľné, tak objednávam tiež.

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: pát kvě 18, 2012 14:54
od suhajko
Pravdu mas, nedavam tomu velke nadeje, skor je to na skusku, vrtacka ma male otacky a nie je ani moc stavana na axialne zatazenie, ale s priamou bruskou s 10tis RPM to do plechu musi ist ako do masla. Idealna by bola pneu, ale na to nemam dost silny kompresor.

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 19, 2012 06:32
od Cory
Ja neviem, ale raz som vrtackou brusil podlahu a vybrusilo to tak, že to vyzeralo ako zrkadlo...Tuším Puhi sa mi vtedy čudoval, s čím sa mi to tak podarilo. Ale uz neviem čo to bolo za "kefy".

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 19, 2012 08:41
od MartasBrno
A bylo to zrcadlo pouze uhlazená a vyleštěná rez, nebo opravdu železo? :-)

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 19, 2012 08:47
od Cory
vzhladom na to ze to drzi nejakych 6 rokov, tak asi to bolo zelezo :) aj ked do vnutra nevidim

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 19, 2012 22:09
od mayo456
Cory píše:Ja neviem, ale raz som vrtackou brusil podlahu a vybrusilo to tak, že to vyzeralo ako zrkadlo...Tuším Puhi sa mi vtedy čudoval, s čím sa mi to tak podarilo. Ale uz neviem čo to bolo za "kefy".
tebe sa už podarilo viacej veci čo iným nie takže súdiť niečo podľa teba nie je veľmi správne lebo ty si expert :D

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: sob kvě 19, 2012 23:20
od Cory
Možno v tom len nehľadam vedu :wink:

Rezacie kotuce

Napsal: ned kvě 20, 2012 09:25
od suhajko
Nazdar banda,
vcera som tie male kotuce skusil s vrtackou (Narex EVP 13E-2H3) dal som tam plne otacky a zaaretoval a normalne to funguje, problem bol akurat v tom, ze tie moje kotuce maju 1,6mm a teda to skor brusi, ako reze, ak by som kupil 0,8mm ta normalne sa s tym da rezat. Pri otackach vrtacky to samozrejme nie je tak vykonne ako flexa, ale na odbrusovanie na pre flexu nepristupnych miestach by aj mohlo byt.
Ak budem potrebovat kupim si aj tie 0,8mm.
PS: ak sa niekto rozhodne to kupit cez internet, treba davat pozor ci je sucastou dodavky aj ta stopka na upinanie

ale pokracujeme, zacal som cistit tu podlahu spolujazca,

situacia pred:
PP_podlaha_pred.jpg
Pouzil som teplovzdusnu pistol a spachtlu, celkom to ide, ale ten gumoasfalt do interieru, hm no ... /// to bol napad, ... vdaka tato ///, tak ten gumoasfalt :twisted: - to je taka svina prezlecena za kamarata, obcas sa to od toho tepla chyti, takze ziadna sranda, respirator a odsavanie je na mieste:
Odsavanie.jpg
skoncili sme niekde tuna co uz je stav vhodny narezanie/zvaranie
PP_podlaha_cistenie.JPG
Potom dorazil kamos,bol si akoze zabehat (oficialna verzia), pustili sme sa do rozborky motora, budeme ho vyberat, kazde kilo dole je dobre ...
Motor_rozborka1.JPG
v dalsom kroku zacnem cistit od blatnika, aby som celu tu kapsu nasledne mohol vyrezat a vyvarit

(cas T + 15)

Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/

Napsal: ned kvě 20, 2012 21:44
od mayo456
na podlahe aj pôvodne je akási tenká vrstva niečoho ako gumoasfalt a na to je položená ta vlna a tak koberec. Inak tá podlaha sa mi zatiaľ nezdá v nejakom zlom stave.

Čistíš, čistím, čistíme

Napsal: úte kvě 22, 2012 14:32
od suhajko
Začal nekonečný kolobeh čistenia, aby som vlastne izoloval, kde čo treba vypreparovať. Vnútorný blatník a podbeh vyzerajú celkom solídne. Aj zvar v mieste spojenia podbehu s karosériou je zdravý. Podbeh, resp. nosník v mieste nápravnice bude treba vyrezať a nahradiť. no a samozrejme veža, ale s tým som nejako počítal. Ale ...

Stav pred:
PP_podbeh_cistenie_1.JPG
Po hrubom očistení:
PP_podbeh_cistenie_3.JPG
... ale iná vec ma zradila! Vyzeralo to ako malé dierky, tak som do toho začal šprtať, potom rezať a potom som si dal pivo aby som žiskal čas si to premyslieť :roll:. Nevedel som že predný stĺpik má vo vnútry ešte výstuhu, to čo je vidno je vlastne len plášť, ktorý šikovne zakrýva čo sa s nosníkom deje. Prekrytie plechov s malou štrbinou = ideálne miesto na rozvoj infekcie.
PP_stlpik1.JPG
PP_stlpik2.JPG
Z nenápadnej dierky sa vykulila zložitá oprava, hlavne kvôli tomu, že ten stĺpik má zložitý profil, aby sa dal len tak vyrobiť a zároveň bude toto miesto potrebné opraviť rozmerovo čo najpresnejšie, inak bude problém s pasovaním.
Pozerám, že to existuje ako diel, pokúsim sa to zohnať a uvidíme.
2101-5401181 Ľavá predná stojka.jpg
2101-5401181 Ľavá predná stojka.jpg (8.31 KiB) Zobrazeno 1213 x
Keď bude z toho auta i naďalej takto ubúdať, tak tam asi ozaj budem musieť vovariť nejaký rám, alebo čo.


(čas T+18 hod)