Stránka 2 z 4

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 15:18
od Luděk Musil
ger007 píše:no dobre, zoberme to teda z ineho konca, mam opieskovanu kasnu, a ako ju ochranit proti korozii
Ale to už Ti poradil K-L :idea: ... dej ji do šrotu - tím ji nejlépe ochráníš proti korozi a navíc uděláš něco pro kvalitu budoucích plechovek na pivo :P .
--------------------------------------------------
Na kvalitně opískovanou a také kvalitně odrezenou karoserii bych použil nějaký kvalitní základ a potom nějaký kvalitní nástřik. L.

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 16:15
od Luděk Ondrůch
Dvousložkovou epoxidovou základovku, potom přetmelit spoje karosářským tmelem a na to další vrstvu epoxidové základovky. Potom to přebruš, přestříkej ji stříkacím tmelem, znovu přebruš do hladka a můžeš to nalakovat vrchní barvou (samozřejmě opět dvousložkovou).

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 17:05
od ger007
VED TO JE PRACA ASPON NA TYZDEN :-D ale jo takto to asi pojde, a kazdy rok, udelat dutiny

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 17:26
od Saša
Firma u které nyní dělám se právě zabývá ochranou kovu před korozí a jinými vlivy v průmyslu . Aby to nebylo jednoduché , tak pro každý materiál a prostředí , navíc dobu ochrany existuje jiný nátěrový systém . "Barev" (druhů) je ohromné množství .
Hojně děláma pro DB (Německé dráhy) a dálnice (třeba mostní konstrukce a protihlukové zdi) . Na tyhle věci se poskytuje záruka 30 let ! Takže se kvalitníni barvami nešetří . Vše je to dvou a výjmečně třísložka (ředidlo nepočítám - to se stejně používá jen výjmečně) .
Zajímavé jsou i ceny které vycházejí u mnoha barev už od 20kg níž než kdejaká obyčejná jednosložka v obchodě v které je "barvy" sotva 40% . U průmyslových barev je podíl "barvy" (sušiny) která zůstane na plechu od 80 do 100% (ano 100% takže neobsahuje rozpouštědla a nic se po nastříkání neodpařuje) .
Velmi dobré barvy jako základ jsou s obsahem zinku poté bych další vrstvu použil nějakou se slídou a na to nějaký akrylátový vrch . O spojích a spárách jsem již psal .
Zítra se skusím zeptat našeho korozního technika co by doporučil on .
Na spodek mám "barvu" vybranou , ale nedá se aplikovat bez specielního zařízení . Zajedno se stříká 60°C horká a po smíchání s tužidlem (v stříkací hlavě) do 15 vteřin zasychá .

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 21:53
od Vašátor
Sašo, tak toto mě také zajímá. Osobně mám výborné zkušenosti z již zminované dvousložkové antikorozní epoxidové základové barvy. Její výhodou je vysoká tvrdost a přilnavost na materiál. Mno a když je povrch, na který se stříká, opískovaný - čili bez koroze nebo jen s malou povrchovou korozí, ochrání tento plech dokonale.

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 22:42
od Sid
ger007 píše: to sid: no dobre a ako na tieto miesta ???
Tam už nič nespravíš keď je to už pozvárané. Dôležité je však, aby do špár medzi plechmi nevnikala vlhkosť a vzduch. Čiže tam musí byť všetko vytmelené tak,ako má byť. Na tvojej kasni by to malo ešte aj byť .
Ale môj názor je ten,že sa uberáš zlou cestou. Každé auto, ktoré sa používa sa dostane skôr či neskôr do štádia, kedy sa musí buď spraviť znova, alebo dať do šrotu. A preto by si si mal položiť otázku, či ti tá investícia nekresťanských peňazí predĺži nieako výrazne dobu životnosti karosérie. Ja si myslím, že nie. Je to presne, ako mi povedal raz Vašek. Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky. Skôr by si to mal všetko poriadne a pedantne porobiť ako sa má, riadne vytmeliť, dať kvalitný lak, ošetriť dutiny, dať plastové podblatníky a keď to bude hotové, venovať radšej úsilie starostlivosti o karosériu, pravidelne kontrolovať a opraviť včas nieaké kazy, pravidelne striekať dutiny a garážovať to. Pravidelne umývať a ošetriť nieakým autobalzámom. Takto máš šancu, že ti to niečo vydrží.

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 22:45
od Luděk Ondrůch
Side já mám pocit, že Gerovi jde o to jak ošetřit tu druhou rezervní kastli a ne auto.

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: úte lis 01, 2011 23:22
od Sid
Ano je to tak.. Ja mu hovorím, ako ju má ošetriť pred tým, ako bude autom a ako ju udržať nažive, keď už autom bude. Asi si ma špatne pochopil.

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: čtv lis 03, 2011 21:32
od Puhi
jo a trochu možno pre niekoho stupidná otázka, čo vravíte na hliníkové (často spraye), prípadne hliníkovo-zinkové farby? ako prvý základ napr. na gerovu opieskovanú karosériu

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 16:12
od Saša
Spraye NE ! Jsou to zbytečně vyhozené peníze . Barvy je tam strašně málo . Klasickou barvu a nejlépe dvousložku . S "korozním dědkem" jsem se zatím neviděl .
Dnes jsem ale shodou okolností byl v zinkovně v Roudnici n/Labem a dělají tam pouze žárové zinkování (ponoření do roztaveného zinku) .

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 17:28
od MartasBrno
To by bylo asi nejlepší, ale ger by se poněkud prohnul :D

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 17:43
od Roman
"Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky."
Celkom nechapem. To mate bud nejake strasne lacne vyfuky, alebo strasne drahe sopovanie. Na Sharana som kupil strednu a zadnu cast vyfuku za 69 E. Sopovanie ma stalo 25E. (A to mi povodne do telefonu povedali ze 20, ale ked som ho priniesol, tak, ze ale ten vyfuk je dost velky, tak to bolo za 25.) Ze by niekto vedel kupit vyfuk (zadnu a strednu cast) na zigulika za 6,66E. :shock:

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 18:03
od Cory
za 6,66 sa neda kupit ani na UA

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 20:43
od Jan Vaníček
V létě jsem kupoval na Berlu polský výfuk Polstrow a při té příležitosti koukal i na Ladácký. Cenu si nepamatuji přesně, podstatné ale bylo, že je možno za dvojnásobnou cenu objednat výfuky nerezové (zadní díl tuším do 1000 v nerezi). Nevím bohužel jaký mají zvuk ty na Ladu (ještě mi jeden polský ne Polstrow leží na půdě - byla to hrůza), moje zkušenost z manželčina Berlinga po 3 letech provozu na LPG a krátké trati je ale dobrá. Firma byla: auto-výfuky.cz

Re: pozinkovanie karoserie

Napsal: pát lis 04, 2011 21:10
od Hurikán
Sid píše:... Šopovať výfuk na auto k bežnému jazdeniu sa ti neoplatí. Vydrží o dva roky dlhšie,ale stojí to ako tri nové výfuky. ...
Side promiň, ale tohle je hovadina prvního stupně. Pohliníkovaný výfuk má minimálně trojnásobnou životnost proti obyčejnému neošetřenému. Možná že i delší. Sám bych si po zkušenostech na auto nenašopovaný výfuk už nikdy nedal. Nevidím žádné pozitivum v nákupu a montování výfuku každé 2-3 roky. O nevzhlednosti nemluvě. Takže to chce trochu víc soudnosti. ;)