Stránka 2 z 5

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 17:41
od MartasBrno
Výhoda Petrova řešení je v jednoduchosti. něco připnout může být elegantnější než přepnout, ale je to nicotný detail. Základem bude odměřit hodnoty toho trimru za provozu.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 21:19
od Luděk Musil
Popravdě řečeno, obě řešení jsou zajímavá, je zcela jedno, které využiju.
Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 21:31
od Křečík Barbuška
Připínání se mi zdá lepší. Nerozuměje tomu mám pocit, že přepínání by mohlo v případné poloze kontaktu v "nic nezapojeno" vyvolat nějaký "hazardní stav" ... fuj, neměl bych asi tak chlastat, kde jsem ten výraz jen slyšel? :-)

Pokud si dobře vzpomínám, tak ty vaše inžektory pálí i do výfuku, že? Takže tam asi kontrola klasickým stroboskopem na dodatečně poznačené řemenici nikam nevede, že?

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 21:40
od Hurikán
Koko Loko píše:Připínání se mi zdá lepší. Nerozuměje tomu mám pocit, že přepínání by mohlo v případné poloze kontaktu v "nic nezapojeno" vyvolat nějaký "hazardní stav" ... fuj, neměl bych asi tak chlastat, kde jsem ten výraz jen slyšel? :-)
S touto myšlééénkou se zcela stotožňuji. "Hazardním" stavům je lépe předcházet. ;) :D

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: stř říj 19, 2011 21:56
od Luděk Musil
Správná připomínka ... děkuji. L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 08:31
od Petr HC
Luděk Musil píše:...Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.
Tady bych se obával, že mechanické řešení s elektrickým se bude "hádat" s řídící jednotkou (ŘJ).
V tomto momentě je důležité změřit odpor ideálně nastaveného korektoru na benzin a poté jeho odpor při nastavení na plyn (korektor musí být při měření ohmmetrem odpojen od ŘJ).
Princip zapojení se bude odvíjet od toho, zda je odpor korektoru větší na plyn nebo na benzin (pomocný reostat se zapojí pomocí relátka buď do serie nebo paralelně). Pokud jde o hazard, zkusil bych krátkodobě (pod 1 sec. odpojit korektor za běhu motoru),ale ŘJ většinou reaguje až na podstatně déle trvající a opakující se poruchy.
Změřte, spočítám, nakreslím. Princip pro obě možnosti na obr.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 09:39
od Pepa
Luďku nevím co myslíš pojmem "stavitelná řemenice". Řemenici bych nechal jak je a posunoval jenom čidlo nad ní. Pokud jsi měl stejnou myšlenku omluv moje OT.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 10:32
od Luděk Musil
Luděk Musil píše:Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.
a toto řešení se mi začíná líbit.
Petr HC píše:Tady bych se obával, že mechanické řešení s elektrickým se bude "hádat" s řídící jednotkou (ŘJ).
Já se právě obávám, že obě řešení by se navzájem doplňovala.
Jde v podstatě o to, že nyní ŘJ nepozná, které palivo jde.
Příklad: korektor předstihu je z výroby nastaven na 1 V (méně nedokáže) = 0° . Max korektoru je 5 V = 8(?)° . Na benzín potřebuju předstih 0° na plyn 4°. Použiji-li stavitelnou řemenici na které nastavím -4° potom na plyn nastavím korektorem 3,5 V a při přepnutí na benzín to přídavným odporem snížím na 1 V a vše bude v pořádku.
Pepa píše:Luďku nevím co myslíš pojmem "stavitelná řemenice". Řemenici bych nechal jak je a posunoval jenom čidlo nad ní. Pokud jsi měl stejnou myšlenku omluv moje OT.
Právě z posouvání čidla nad klikou mám obavy. Musel bych dělat nějaký element-mezikus, který bych asi šrouboval na původní hliník a právě v tomto případě mám strach z chvění a tím následné možné destrukce hliníku (je na rozdíl od železa) křehký a neohebný.
A stavitelná řemenice je ... vlastně jsou dvě kola. Jedno kolo je vlastní řemenice (klínkem spojená s klikou) a druhá je kolo pro snímač kliky, které je možné v určitém stupňovém rozsahu po prvním kole posouvat = měnit úhel pro snímač.
L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 12:29
od Petr HC
TO L.M. Dost podrobně se to probíralo zde : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 2A#p300200
Za zkoušku však nedáš téměř nic, kromě svého času.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 16:44
od MartasBrno
Já furt nechápu, na co tu řemenici. Vždyť ten rozsah nastavení ti vyhovuje. A to, jestli se bude přídavný odpor připínat seriově nebo paralelně je přece úplně jedno. Stejně tak mi připadá, že nezáleží na tom, které nastavení použiješ jako výchozí, když beztak jezdíš furtum furt jenom na plyn. Ta elektrika se nechá udělat za pár korun a chvíli hraní. Je to jako kupecký počty.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 18:59
od Luděk Musil
MartasBrno píše:Já furt nechápu, na co tu řemenici...
Dobrá - zkusím Ti to vysvětlit takto:
Standartně osazený 1,7 motor osazený vstřikovaním funguje ideálně na signál v 0°. Korektor předstihu jej už dál (do mínusu) neposune. K-L změřil, že korektor (resp. potenciometr v něm) mění napětí v rozsahu 5 - 1 V. Moudrá kniha o vstřikování také pracuje s hodnotou 5 - 1 V. Takže snížení hodnoty přídavným odporem nebude mít vliv na předstih a neposune ho do "mínusu"
Můj motor 1,8 potřebuje signál 0° - 4° = -4° (to je hypotetická hodnota vycházející z příkladu PetraHC a jejich felicie).
Posunu-li mechanicky řemenici o 4°, můžu na korektoru předstihu zvednout Volty (snížit odpor) a tím se dostat na původní předstih (vhodný pro plynú a přídavným odporem/potenciometrem ten předstih snížit (pro spalování benzínu) na mnou požadovanou hodnotu.
Nebo ještě takto: Natural má 95 oktanů u LPG se mluví o cca 105 oktanech. Jinou variantou řešení tohoto problému by bylo používat 100 oktanový benzín (a ten jen tak někde kdekoli netankují).
Už temu chápeš? L.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 20:57
od Křečík Barbuška
Nuž, znova ožratý dávám spíše za pravdu Luďkově mechanice. Korektor ve své podstatě slouží spíše ku kompenzaci mizerného paliva, zatímco momentálně jde o to, že chci / musím použít oktanově lepšího paliva ... pokud to chápu špatně tak mne prosím omluvte ... píp.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 21:03
od MartasBrno
Jáááj ono to jde jen do plusu a ty to chceš do mínusu, já su ale trumpeta :D Nezaregistroval jsem znamínka. Tak už je to dobrý, už su ticho. Do pekla práce toto.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: čtv říj 20, 2011 21:21
od Křečík Barbuška
Pokud si matně vzpomínám, tak ta odporová "úprava" chodila omezeně i obráceným směrem, ale nebylo to podloženo žádným průkazným měřením a navíc mezitím došlo ke změně Kingova vozu z 21073 na 21044, pak to utichlo. Tedy pokud mne paměť nešálí.

Re: LADA 1800i - pokračování III

Napsal: pát říj 21, 2011 12:28
od Vašátor
Luďku, jak již bylo řečeno, příčina konce tvého motoru 1.7 je jasná. Popraskání drážek mezi pístními kroužky je téměř vždy způsobeno chudou směsí, díky které dochází k detonačnímu hoření (u moderních motorů spalujících chudou směs je proto montováno čidlo klepání). Příčina nemusí být ani tak v nastavení motoru, jako v přisávání vzduchu do sání. Lambda by toto sice měla korigovat, nicméně její rozsah pravomocí je pouze v určitém rozsahu.