Stránka 2 z 2

Napsal: čtv črc 14, 2011 14:45
od wiku
Takže moje hlava je bez úprav a dokonce ani nikdy nebyla zabrušovaná.

Koupil jsem těsnění pod hlavu značky Victor Reinz. V místěch kde jsou v hlavě a v bloku trojúhelníkové vodní kanále jsou v těsnění kruhové díry průměru 8mm. Je to tak správně, nebo můžu to těsnění prosekat aby lícovalo s tvarem kanálů v hlavě? To zúžení malými dírami přece musí zhoršit chlazení motoru. Mám pravdu?

Napsal: čtv črc 14, 2011 14:51
od Štěpán
Ty malý díry tam nech.

Jinak lepší jsou těsnění , která mají kolem děr ještě silikonovej proužek, kterej to líp utěsní.

Napsal: čtv črc 14, 2011 17:38
od Marek
Ty rozdílné průměry otvorů chlazení mají svůj smysl. Rozhodně do toho nesahej.

Napsal: pon črc 25, 2011 21:15
od wiku
Zdravím. Chci všem poděkovat za užitečné rady a návod. Dnes jsem namontoval opravenou hlavu a projel to. Zprvu to nechtělo vůbech chytat a pak ani jet. Ani na plyn ani na benzin. Předchozí nastavení bylo příliš bohaté. Poté co jsem zmenšil trysku v karburátoru na tovární velikost a ubral bohatost plynu, jede. A jede velmi slušně. Tím se potvrdila moje počáteční doměnka, že to netěsnícími ventily flusalo palivo do výfuku a musela být silně obohacená směs, aby ve válci alespon něco zůstávalo.

Ještě jednou vám děkuji a držte mi palce zítra na měření emisí.

Napsal: sob črc 30, 2011 21:35
od Marek
Tak hurá !!! :wink:

Napsal: ned črc 31, 2011 10:04
od wiku
Emisemi jsem prošel a STK jsem také udělal bez závady. Jediné co mi vadí je, že to prslání ve výfuku při ohřátém motoru nezmizelo.

Napsal: ned črc 31, 2011 10:49
od Marek
To může dělat klidně i zapalování - zejména u LPG je to dost častý problém.

Ale pokud to dělá jen ve volnoběhu a zatepla, vůbec bych to neřešil. Volnoběh je režim pro motor nevhodný a navíc na volnoběh se nejezdí, že? :wink:

Napsal: ned črc 31, 2011 13:39
od wiku
Chyba v zapalování :-) ... Původně jsem si myslle že je to netěsnícími ventily. Všechno na to ukazovalo. No po repasi hlavy to dělá dál. Dival se na to automechanik s 50-ti letou praxí a také radil že je to v zapalování. Prý mi ibčas jeden válec špatně (brzo nebo pozdě) zapálí. Ať projdu celou zapalovací soustavu. To jsem předevčírem udělal. Měnil jsem svíčky, fajifky, kabely, víčko rozdělovače, palec, kladívko, kondenzátor, indukční cívku a dělá to stále. Většina dílů nebyla nová (kromě víčka a palce). Kdyby to dělal jen na volnoběh, jak píšeš, neřeším to. Jenže prdlá to na volnoběh, ve středních otčákách i při plném plynu.

Napsal: ned črc 31, 2011 20:26
od Marek
A co samotný rozdělovač, v jakém stavu je??? Vůle na desce odstředivé regulace, vůle na desce regulátoru podtlakového, správně nastavené pružinky odstředivé regulace, správné ukostření motoru...................?

Bez PAL testeru s osciloskopem tohle určitě nezjistíš jinak než systémem pokus-omyl.


Dovolím si položit Ti pár otázek:

1. Měřil jsi kompresi na teplém motoru s demontovanými všemi svíčkami a při plně sešlápnutém plynu NYNÍ PO OPRAVĚ HLAVY? Pokud ano, jaké jsou hodnoty?

2. Snižoval jsi hlavu - pokud ano, o kolik?

3. Jakou hodnotu předstihu při volnoběhu nastavuješ?

4. Jak seřizuješ bohatost LPG?

5. To střílení do výfuku dělá jen při LPG, nebo i při benzinu?

Napsal: ned črc 31, 2011 23:22
od wiku
Rozdělovač mám bohužel jenom jeden. Zatím... Vůle v rozdělovači jsem kontroloval a jsou v normě. Tedy alespoň podle toho co říká dílenská příručka. Jak se kontrolují ty pružinky? O nich v příručce nemám nic napsáno.
1. Kompresi jsem ještě neměřil protože nemám hotový nástavec pro připojení manometru. Proto jsem ji nezměřil ani před opravou hlavy.
2. Hlavu jsme snížili o 1mm. Přesněji je to 1,05mm :-)
3. Předstih nastavuji dle příručky 5° před HÚ. Zkoušel jsem i jiné hodnoty, ale s touto se motor chová nejlépe. Dobře startuje a běží pravidelně.
4. Bohatost LPG seřizuji plastovým škrtícím šroubem na hadici před směšovačem. Točím o čtvrt otáčky a na zkušebním kopci testuji chování motoru. Přidávám do té doby dokud se zlepšuje průběh výkonu. Mám to nastavené těsně před hranicí kdy další přidání směsi začne motor uchlastávat. Mám s tím jakés takés zkušenosti s laděním karburátorů na motorkách.
5. Dělá to na obě paliva úplně stejně. Není to přímo střílení do výfuku. Střílení je drastičtější detonace. Toto je spíše bublání. Není to ani tak hlasité jako když se brzdí z motorem kterému nezavírá ventil. Vlatně stejný zvuk uslyšíš, pokud u ohřátého žigulíka vytáhneš sytič.

Napsal: pon srp 01, 2011 12:04
od Marek
Chce to proměřit tu kompresi - třeba to něco napoví.