Stránka 2 z 2
Napsal: čtv čer 23, 2011 10:28
od Petr HC
Marek píše:Regulátor je součástí altíku, je umístěn na jeho zadním víku a nejsem si jist, zda kromě vodiče D+ od kontrolky dobíjení je tam ještě jiný drát. Řekl bych, že není. Takže si myslím, že pokud je tam nějaký problém, pravděpodobně bude právě ve spojení mezi regulátorem a vodičem D+.
Podle chování obvodu jak jsi popsal v prvém příspěvku, nejde na svorku D+regulátoru napětí po zapnutí klíčku. Po zvýšení otáček se alternátor nabudí zbytkovým magnetizmem, na svorku D+ se dostane napětí usměrněné pomocnými diodami a nabíjení funguje normálně - dobře si prohlédni schema. Po delším stání vozu nebo demontáži alternátoru by se mohlo stát, že nabíjení už"nenaskočí". (Zbytkový magnetizmus s časem nebo zvětšením vzduchové mezery mezi rotorem a statorem slábne ).
Napsal: čtv čer 23, 2011 10:49
od Dusan
hm...skusal si odpojit +D z alternatora a priojit to cez ziarovku napr 5W na kostru ci sa rozsvieti kontrolka dobijania pri zapnutom zapalovaní ? Ozaj mas v pristrojoch ziarovky alebo už led diody na kontrolkach ?
Napsal: čtv čer 23, 2011 11:22
od Marek
Co je v přístrojích, nemám zdání. Ale myslím, že žárovky.
Pokud bych odpojil drát D+ od altíku a spojil ho přímo s kostrou, musí se kontrolka rozsvítit - je tak? Pokud se nerozsvítí, je vadná.
Já jsem na tom neměl čas zatím nic zkoušet, protože majitel potřeboval odjet a přiveze mi to na celý víkend k opravě. Tak udělám vše, abych zjistil, o co jde. Musím to opravit, ačkoli si nejsem vědom, že bych to poškodil právě já. Ale stalo se to mně při montáži toho automatu na světla, takže to asi neukecám.
Napsal: čtv čer 23, 2011 11:31
od Petr HC
Marek píše: ...Pokud bych odpojil drát D+ od altíku a spojil ho přímo s kostrou, musí se kontrolka rozsvítit - je tak? Pokud se nerozsvítí, je vadná...
Je vadná nebo přívody k ní.
Napsal: čtv čer 23, 2011 11:37
od Marek
No a to je právě to, co si nemyslím. Pokud na odpojeném vodiči D+ naměřím 12V po zapnutí klíčku, pak jediná možnost, jak se tam to napětí dostane, je z druhé strany - přes vlákno kontrolky - tudíž přívod napětí 12V po klíčku ke kontrolce musí být v pořádku, stejně jako další pokračování toho vedení D+ až k místu, kde měřím (tudíž až k samé svorkovnici altíku).
Proto vycházím z toho, že jestli je vedení ke kontrolce přerušené a neukostřuje ji, pak až za tímto místem, tedy uvnitř alternátoru.
Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Nicméně pořád jsou to z mé strany pouhé spekulace. Já jsem tu kontrolku přikostřit nezkoušel - tlačil mě čas a majitel vozu za zády. Zítra odpoledne mi to doveze a nechá celý víkend, tak budu mít snad dost času na opravu. Jen potřebuju vědět, co a jak, proto sem dávám určité otázky a hypotézy a zajíají mě názory. Když to potom nametu na jednu lopatku, budu mít víc typů na správné řešení problému.
Napsal: čtv čer 23, 2011 12:21
od Roman
Z regulatoru ide v podstate 5 vyvodov: dva su v konektore (jeden ide na kontrolku a druhy je myslim informacia o tom ze sa motor toci), dalej velke ocko vpravo hore - ide na plusovy vyvod, samozrejme zem - dve miesta pod skrutkami, jeden vyvod na jednu radu diod - ocko napravo, a uhliky. V altiku nie su ziadne pomocne diody (aspon som ich tam nenasiel). Vodic od kontrolky ide okrem altiku este do nejakej riadiacej jednotky....(vid ELSA). Na fotke je 120A altik, ale myslim, ze regler je aj na 150 rovnaky...
P.S. teraz su v prilohe obidva obrazky, ktore som tam chcel dat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Napsal: čtv čer 23, 2011 12:28
od Marek
Roman píše:dva su v konektore (jeden ide na kontrolku a druhy je myslim informacia o tom ze sa motor toci)...
Jeden je na kontrolku = informace, že se motor točí (svorka D+).
Druhý je spojen s řídicí jednotkou motoru a podává informaci o volné proudové kapacitě alternátoru (svorka DF+).
Napsal: sob čer 25, 2011 09:39
od Marek
Vyřešeno - stačilo odpojený vodič D+ přikostřit při zapnutém zapalování, následně zapalování vypnout, odpojit od kostry a připojit k altíku.
Napsal: sob čer 25, 2011 10:05
od Petr HC
Marek píše:Vyřešeno - stačilo odpojený vodič D+ přikostřit při zapnutém zapalování, následně zapalování vypnout, odpojit od kostry a připojit k altíku.
Vidím, že lokalizaci jsem trefil a Tobě se povedlo "propálit" přechoďák. Může to tak vydržet, ale závada se může po čase opakovat.