Stránka 2 z 2
Re: Boj s korozí
Napsal: pon říj 24, 2011 17:03
od Saša
To byla jen lokální oprava po nehodě kdy vrata od výpustě MVE nechali zajištěné kolíky (při jejich opravě) a poté se je snažili spustit a pozohýbali konstrukci .
Navíc ono "chrchlátko" je až překvapivě účinné . No ale celé bych to tím dělat nechtěl .
Re: Boj s korozí
Napsal: pon říj 24, 2011 18:48
od Roman
Take podobne, chrchlatko v mensom prevedeni sa predavalo (hodne davno) aj v prevedeni do vrtacky. Dali sa k tomu kupit nahradne "pruziny" rozlicnej hrubky. Na male plochy to fungovalo ovela lepsie ako dnesne rozlicne dratene kefy. Nevyhoda bola, dost rychly ubytok tych pracovnych pruzin a samozrejme bolo maximalne nutne pouzivat ochrany stit a rukavice, lebo kusky oceloveho drotu dost boleli.....
Re: Boj s korozí
Napsal: úte říj 25, 2011 15:29
od Saša
S tady tohoto štětiny neodletují ! ale lítá rez a barva .
Re: Boj s korozí
Napsal: ned říj 30, 2011 23:06
od Sid
Luděk Ondrůch píše:Prosím tě co je to zač ta trojsložková barva? já znám epoxidovky pouze dvousložkový (ředidlo se do složek barvy nepočítá).
farba - tužidlo - riedidlo a dáva sa to v pomere 5:1:1.
Re: Boj s korozí
Napsal: úte lis 01, 2011 21:55
od Cory
riedidlo nie je zlozka.
Re: Niva by Majo
Napsal: úte črc 16, 2013 06:13
od Jan Vaníček
Asi před měsícem jsme se švagrem došli k závěru, že pro cesty po polích a lese (zemědělec a nimrod) bude nejlepší koupit tereňák (Berlingo dostávalo šíleně na prdel). Po poměrně rychlém zavrhnutí leštěnek známých japonských výrobců padlo rozhodnutí na Nivu. Koukal jsem na řadu kusů od 70tis výše a ročníku 2007 a mladších a až na jednu dotaženou z Německa (ale zase pěkně zrychtovanou jinak) byly všechny více či méně chycené. Nakonec padlo rozhodnutí že za cenu ca 195 tis. bez DPH bude nejlepší koupit funglovku s posilovačem a ABS. Tmavě zelená je tedy dva týdny doma.
O víkendu, když jsem dělal podvozky a dutiny na několika dodávkách jsem si nivku vzal do parády. Sice má dodatečně nastříkaný spodek (shodou okolností jsem byl před dvěma týdny v Mělníce pro díly na svoji 06 a pán mi ochotně všechno ukázal jak to dělá), ale když jsem si zespodu šáhnul do prvního nosníku a tam bylo sucho, v dalším jen lehký náznak vosku, v přední kapotě byl vidět a ve dveřích "no jo", ale takový docela "suchý", utvrdilo mě to že nastříkat je to potřeba.
Všechno, co šlo rozdělat jsem rozdělal, případně navrtal, a napral tam téměř 3L kvalitního vosku. Teklo to snad všema spojema. Povrchu jsem zase jiným voskem prostříkal všechny spoje plechů, všechny spoje nabodovaných držáků a zespodu i nosníků zvenčí. Jsem zvědav, jak se bude koroze vyvíjet. Dotaz ale jeden mám. Myslím, že jsem dobře neprostříknul podélné nosníky okolo motoru. Klasický sedan tam má díry a dostanu se tam zepředu i zezadu. Tady jen kousek zezadu. Zepředu jsem díry neobjevil. Dokonce jsem sundal i nárazník v domnění, že se těmy trubkami tam dostanu, ale nic, je to tam zaslepené (že jsem pak půl hodiny páčil nárazník, abych chytil šrouby zpět snad ani nebudu více popisovat). Stříkal jste to někdo? Vrtali jste díry do nosníků? (mě se moc nechce)
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: úte lis 19, 2013 21:39
od sarky
Mozno to bude mimo temy, ale zaujmalo by ma ci existuje koliska na Nivu??
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pát zář 28, 2018 16:12
od tajga
https://www.youtube.com/watch?v=7jpJKCwOvWU rusak si kupil novu Nivu a zistil ze uz z obchodu mu ju predali hrdzavu. To je strasne nieco
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pát zář 28, 2018 18:11
od Křečík Barbuška
Má to vystříkat MLkem a nefrflat. Právě na takovém povrchu vosk drží a poslouží nejlépe
.
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pát zář 28, 2018 18:46
od tajga
Koko Loko píše:Má to vystříkat MLkem a nefrflat. Právě na takovém povrchu vosk drží a poslouží nejlépe
.
tu nivu mu uz poskladali vo vyrobe zo zhrdzavenych plechov, co niekde skorodovali v sklade. Rusaci sa s tym neseru je im to jedno....
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pát zář 28, 2018 19:18
od tajga
je to borec, nove auto otrhava tapacir
vsetci sa z neho smeju ze ide to rozobrat do srobika a pochromovat
https://www.youtube.com/watch?v=xq0YiYTrctQ
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: čtv lis 29, 2018 21:21
od Míra151
a mám otázku, jak ošetřit přední podběh na Nivě když jsou dva plechy nasobě?
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pát črc 05, 2019 21:44
od soooc
Mám dotaz - jak vyřešit tuhle patálii? Teda spíš co chtít po mechanikovi jako řešení.
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: sob črc 06, 2019 07:34
od Mara
Je to plne blata podle fotky, na rocniku 98 mi to jeste drzi, ale pred rokem jsem tu kapsu cistil, delal do ni cistici a odtokove diry, vyšparal bordel, provysaval vysavacem, vyfoukal kompresorem, prolil odrezovacem a dal dutinovy vosk.
Takze jsem ji jeste nesvaroval, ale z jinych mist bych to videl na ocisteni a rozebrani drzaku kosti napravy, flexou vybrat kus te diry - az skoro cele to zesikmene véčko co uhnilo. Naohybat silnejsi plech, min 2mm tlusty a co nejlepe jej tam navarit. Vyvrtat diry pro uchyt kosti a odtok vody. Dat na to potom odrezovac, natery, vosk. Neco co vypada rezave jeste ma dost sily (co starsiho data vyroby vim) a da se k tomu varit. Casem obcas nekdo nahradi ty okolni plechy za silnejsi a je to cele zpevnene, ale to je hodin narocnejsi prace a servisaci se s tim nevim jak budou zabyvat a kdyz uz jo tak svarovani byva drahe, ale auto ve vysledku tak trochu jine.
Re: Boj s korozí - Niva
Napsal: pon říj 28, 2019 18:28
od Hajnej
Ja nivu osetruju Nulkou vazelinou namichanou s Benzinem 2:1 a vleze to vsude a myslím ze to funguje uspešnê.