Stránka 2 z 2

Napsal: úte bře 15, 2011 23:50
od Jimmi
To opravdu ten buben takto přiroste.....? Já měl za to, že je to nějaká slitina barevných kovů....

Napsal: stř bře 16, 2011 00:01
od Hurikán
Bohužel přiroste. Buben je sice odlitek ze směsi na bázi hliníku, jenže on i hliník "koroduje". Ocelová příruba koroduje taktéž a když jde o dotyk dvou různých materiálů, přidává se ještě koroze elektrochemická.

Napsal: stř bře 16, 2011 07:08
od Cory
Ja som polos poriadne obrusil a natrel farbou, a to iste som spravil aj s bubnom-obrusil stredovu dieru a bubon striekol zakladnou farbou. Malo by to trochu branit v zrastani a je fakt ze bubon mi ide dolu pohladom :mrgreen: Predtym som ho musel rezat flexou.

Napsal: stř bře 16, 2011 17:01
od martinz
Marek píše:Samozřejmě nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem. Je vhodné aspoň jednou ročně bubny demontovat a brzdy zkontrolovat. Pokud jsou dosedací plochy bubnu a náboje v pořádku, očištěné a namazané měděnou pastou, nezaroste to.

Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.

Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
Vážený pane doktore,NIC se nemusí řezat flexou a ani nijak mordovat.Zvednout kolo,podložit,sundat disk s pneu,vytočit malé šroubky,nastartovat a zařädit,pak zabrzdit.Možno zopakovat a za pár sekund je buben dole i po 20letech:).Jak snadné.:))

Napsal: stř bře 16, 2011 17:10
od Marek
Tohle sundat nešlo žádným způsobem, ani tím nejdrastičtějším. Problém byl totiž v tom, že na obou kolech byly zarezlé válečky a ani jedno kolo nebrzdilo.

A vzhledem k tomu, že jsem v garáži měl asi deset provozuschopných bubnů, byla tahle alternativa nejrychlejší.