Stránka 2 z 5

Napsal: ned úno 13, 2011 09:35
od Cory
Puhi, tie maju aku medzeru?

Napsal: ned úno 13, 2011 09:47
od Puhi
1,0 - 1,1 mm :roll:

bezkontakt

Napsal: ned úno 13, 2011 09:51
od JmJ
Puhi píše:1,0 - 1,1 mm :roll:

bezkontakt
Brisk TC ? na to jezdim take, 1.1 mm myslim, samo bezkontakt

Napsal: ned úno 13, 2011 09:54
od Puhi
JmJ píše:Brisk TC ? na to jezdim take, 1.1 mm myslim
ano :) :thumbup:

Napsal: ned úno 13, 2011 10:22
od Vašátor
Koko Loko má naprostou pravdu. Experimentovat je pouze ztráta času. U LPG tu však někteří mezeru upravují, LPG nemám, dotoho nekecám :-)

Jen ještě dodám, že více kontaktové svíčky na klasickou indukční cívku s ještě k tomu kladívkovým zapalováním jsou naprostý nesmysl. Více kontaktové svíčky mají význam až pro silnější zapalovací bloky, jako jsou třeba u zmiňované Felicie, u Lady pak u 1.7i

Napsal: ned úno 13, 2011 10:25
od Puhi
a bezkontakt si kde nechal?

Napsal: ned úno 13, 2011 10:28
od Marek
Bezkontakt produkuje kvalitnější jiskru, takže za určitých okolností můžete mít subjektivní dojem, že auto má lepší vlastnosti chodu motoru.

Osobně si myslím, že používat svíčky s odtrhem 1,1 mm na bezkontaktní rozdělovač je nerozum. Svíčky s odtrhem 1,1 mm jsou určené pro motory 1,7i, kde je zapalování řešeno dvojicí DSF (DZF) cívek. Ty mají úplně jiný elektrický výkon než bezkontakt s Hallovým prvkem.

Pro kladívkové zapalování bych používal vždy pouze jednoelektrodové svíčky s odtrhem 0,6 - 0,7 mm (při spalování LPG bych volil odtrh 0,5 - 0,6 mm).

Pro bezkontaktní rozdělovač lze používat víceelektrodové svíčky (pokud si myslíte, že je to lepší), ale s malým odtrhem (opět pouze 0,6 - 0,7 mm). Bezkontakt má dost síly k probití více oblouků, ale pouze na malou vzdálenost. Sice odpadá ztrátové kladívko, avšak víčko, palec a kabely v cestě stále jsou.

U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.

pozn.: Největší odtrhy (až 1,3 - 1,5 mm) se používají u svíček, které mají zvláštní zapalovací trafa (nacvaknutá na každou svíčku). Jedná se o bezeztrátový přenos energie (odpadají kladívka, palce, víčka i kabely).

Napsal: ned úno 13, 2011 11:16
od Petr HC
Většina problémů okolo mezer na svíčkách , počtu elektrod atd. se zde podrobně řešila v r. 2008.
Fórum: Hnací soustava Zaslal: ne červenec 20, 2008 11:00 Předmět: problémy s motorom 2101
Fórum: Hnací soustava Zaslal: po květen 26, 2008 17:06 Předmět: Zapalovacie sviecky
Několik nových poznatků zde uvedl pouze Marek.
Jako podstatné opakuji, že jedinou výhodou víceelektrodových svíček je to, že druhá (třetí) elektroda zastoupí tu první evtl. upálenou, což zejména u elektronických zapalování zamezí průrazu zapalovacího transformátoru ev. spínacího tranzistoru.
Kdyby tam bylo deset elektrod, bude vždy pálit jedna jediná proti elektrodě střední (ta která má nejlepší podmínky k ionizaci výboje). Jakmile zde vznikne výboj, napětí na dalších elektrodách klesne pod úroveň jejich zápalného napětí.
Zkuste si zapojit paralelně několik doutnavek (se společným předřadným odporem) - vždy se rozsvítí pouze jediná.
I blesk uhodí vždy do jediného stromu a nemusí to být ten nejvyšší - bude to ten, který má v daném okamžiku nejlepší podmínky pro přeskok výboje.

Napsal: ned úno 13, 2011 11:46
od Marek
Výborné doplnění, na které jsem v zápalu zapomněl. Díky zkušenému kolegovi...

Napsal: ned úno 13, 2011 13:51
od kuchi
Puhi píše:najbližšie skús tie LX15LTC-1, motor chytá na brnk, môžem iba odporúčať :)
tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.

Napsal: ned úno 13, 2011 19:03
od Saša
Ano na "plynové" svíčky se vykašlete , je to pouze obchodní trik .
Za sebe a za dobu 23 let ježdění deně pouze na LPG mohu doporučit NGK .

Napsal: ned úno 13, 2011 19:15
od Křečík Barbuška
Mohl by jsi upřesnit typ těch NGK?

Napsal: ned úno 13, 2011 19:47
od Ivo
Saša píše:mohu doporučit NGK .
S tím souhlasím. Akorát nevím jaké to přesně jsou. Až najdu krabičku, nebo budu muset jednu Marceli šlohnout.

Napsal: ned úno 13, 2011 20:55
od Puhi
kuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.
v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhé :)
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam

Napsal: pon úno 14, 2011 06:09
od kuchi
Puhi píše:
kuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.
v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhé :)
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam
omlouvam se španě jsem se podíval , mluvil jsem o silvrech , jinak mám dobrou zkusenost az s premium řadou ale ne v ladě (v hyundai accent 1.5 16V)