Stránka 2 z 12

Napsal: pon lis 29, 2010 15:13
od MartasBrno
K tomu zapadnutí technologie:

Já si myslím, že se to vůbec nějak nehodilo do krámu, ten motor je tak jednoduchý, že kdyby takhle vypadalo všechno, servisáci by chcípli hladem.

A prošel jsem si nějaké srovnání soudobých vozů, W353 a škoda 120 a vždycky (i pro starý, i pro nový model obou vozů) měl ten warťák o litr horší spotřebu. A jako dítě si pamatuju, že jsem se z jednoho nadechnutí na přechodu pro chodce málem zblil, v tomto směru by to fakt něco potřebovalo. třeba toto:

http://www.youtube.com/watch?v=UdRatUxG15k

Pro Vintera: POkud neotevřeš videa, tak věz, že pod tím odkazem se skrývá jen kratičký záznam z jízdy vozu W353 s mikroprocesorovým zapalováním vlastní konstrukce a upraveným výfukem.

Komentáře:
"Co se tyka zapalovani, jsou tam civky ze Skoda Felicia a pokusna jednotka na elektronické řízení předstihu zapalu podle otáček, zatížení a teploty. Uprava vyfukoveho potrubi spociva v prodlouzenych svodech z motoru - motor se lepe toci, ale je liny od spodu..."

ještě jednu úpravu tam provedli a sice montáž katalyzátoru, viz. jiné video,
http://www.youtube.com/watch?v=d-C3v7IE ... re=related
teda to správné videjko jsem asi nenašel, tak aspoň to, kde fakt není vidět žádnej kouř. Je ale fakt, že psali mazání 1:70...

Laďuša, není to zatím moje a asi mne vyženeš zase na mráz - musím se totiž podívat jaký ty lampy tam jsou :oops: .

Prosím vás, jak se v tom troubí? Málo jsem si s tím hrál, málo, pramálo...

Napsal: pon lis 29, 2010 15:17
od Cory
Dedo ma wartasa a trubilo sa tusim packou smeroviek ...teraz neviem ci v smere od seba, alebo smerom k volantu (ako skodovky).

Napsal: pon lis 29, 2010 15:33
od DJW
Trúbi sa v smere k sebe alebo zatlačit páčku axiálne k volantu. (nie som istý). Ja osobne som to totiž prehadzoval (5 minút času prehodiť dva káble)

Pomer 1:70 - nie je to málo? Podľa literatúry sa oporúča 1:45 až 1:50. Ja som pri jazde na acetón dával 1:35 (vysušovalo motor).

Z motoru 353 sa dalo vytlačiť až 100 koní (tolko mala verzia majstrov Nemecka).
S výfukom by som sa nehral, pri dvojtakte platia iné zákonitosti ako pri 4 takte, sú tam vratné tlaky (aby zbytocne palivová zmes neprebehla zo sania do zvodov) a podobne.

Spomienka na mladosť: :)
Obrázek
Po stretnutí s VW Polo, moja jediná z mojich havárii mnou zapríčinená. Polo odfotené nemám, trafil som totiž policajta a zobrali mi vodičák :) (koľká to tragédia pre 18,5 ročného chalana) Polo malo zrušený blatník vnútorný aj vonkajší, prednú masku aj kapotu :twisted:

Napsal: pon lis 29, 2010 16:03
od Saša
For Marek . Pouze dodávám že se u letadel tyhle motory NEPOUŽÍVALI kvůli jejich váze . Používal se v hojné míře jeho menší dvoutaktní rival Trabant .

Napsal: pon lis 29, 2010 19:45
od Jelen
W-353 jsem měl, hned dva :-D Co můžu o tomto stroji říci, je jen samá chvála :-D byl to perfektní stroj, klidně bych ho pořídil, leč stavy jsou plné. Něco v brzké době půjde k prodeji. Zvuk jak splašenej mixér, oblak dýmu, ten prostor uvnitř byl neuvěřitelnej. Jediný, teda, že žigul mi přišel trochu útulnější, ale menší. Hodně dělala absence středového tunelu. Je to vysoký, projede to hodně a jede to jak pila. Krásnej stroj, já si ho snad pořídim. Měl jsem bílýho chromovýho. Takovýho zas sehnat, tak jsem rád :-)

Napsal: pon lis 29, 2010 19:50
od Cooper
Otec měl 25 let Trabanta, najel s ním přes sto tisíc a za celou dobu měl tři poruchy. 2x zapalování a jednou sem u zadřel motor na klice (prý normální nemoc toho motoru). Přišel s druhým motorem pod paží :-) Byly to zlaté časy s trabíkem, dávali jsme ho pryč v roce 2003 po nehodě.

Napsal: pon lis 29, 2010 20:13
od Laďuša
Coopře, to jsi se drobet seknul v tématu, ne? :P

Napsal: pon lis 29, 2010 20:22
od Jelen

Napsal: pon lis 29, 2010 20:29
od ger007
http://www.youtube.com/watch?v=6se7UKjARmY
celkom im to jako jeden :-D ale teda pri predovani to ma ten charakteristicky zvuk

Napsal: pon lis 29, 2010 20:31
od Tommel

Napsal: pon lis 29, 2010 21:15
od Cooper
Neseknul, já chtěl jen upozornit že dvoutakty jsou na pokažení dost odolné :-)

Napsal: pon lis 29, 2010 22:19
od DJW
Človeče, neposielaj už také videá prosím, úplne mi zovrelo žalúdok.. Prehĺbil si moju depresiu a smútok za autom, ktoré ma vozilo 20 rokov a zanechalo vo mne najhlbšiu stopu, čo sa týka áut..

Napsal: pon lis 29, 2010 22:58
od MartasBrno
No já koukám jaký je tu zájem o tohle přibližovadlo, docela pěkný! Jelen, Ger, ty videa sou dobrý! DJW, konečně jsem přelouskal tvoje příspěvky, vidím, že máš hodně co říct. Dík.

Sehnal jsem nový ostřikovač, z původního chyběla nádobka, asi byla rozbitá. Ten kufr je fakt gigantickej, prostor uvnitř na mne působí velice nezvykle. Je to takovej menší obývák :-D.
Jen jedna chybka tu je, když je přední sicna seřízená na mne nebo někoho delšího, tak stejně dlouhej člověk vzadu nemá kam dát nohy. Al emožná jsem to blbě zkoušel, nebo su rozmlsanej. Každopádně ta technika, to je dílo. Chvílu sem študoval, jak je udělaný chlazení a vidím, že bližší studium odložím na léto. Auto má německej karbec. Ten Jikov je stejný jako škodovácký? Liší se osazením? Jestli by nemělo smysl tam naroubovat třeba žigulácký karb, jak to pojede... pouze hypoteticky tedy. :wink:

Napsal: úte lis 30, 2010 00:15
od DJW
MartasBrno píše:No já koukám jaký je tu zájem o tohle přibližovadlo, docela pěkný! Jelen, Ger, ty videa sou dobrý! DJW, konečně jsem přelouskal tvoje příspěvky, vidím, že máš hodně co říct. Dík.

Chvílu sem študoval, jak je udělaný chlazení a vidím, že bližší studium odložím na léto. Auto má německej karbec. Ten Jikov je stejný jako škodovácký? Liší se osazením? Jestli by nemělo smysl tam naroubovat třeba žigulácký karb, jak to pojede... pouze hypoteticky tedy. :wink:
Ďakujem, teším sa že ocenuješ moje príspevky. :)
Karburátor Jikoc SEDR 32 tuším dával do Š120. Odporúčam, chodí to výrazne lepšie, ale vzhľadom na to, že je dvojhrdlový, pri ťažkej nohe treba rátať s vírom v nádrži. (Prvé týždňe po obdržaní vodičáku som mal spotrebu nad 10L :D )
Video o karbeci http://www.youtube.com/watch?v=xhkbozerLu4
v akým EMbéčkach sa používal: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... db54e5b4e9

Pre inšpiráciu kukni http://www.wartburgcars.de/index.php?id=70, položka W 353 WR mať 110 koňový dvojtakt, to by bolo.. :) Niekedy som mal aj presný popis úpravy od pánov čo na tom jazdili, ale kde to je.. Hmm.
Hneď za tým je špecialita, Tá istá úprava ale dva motory: pod kapotou + v kabíne.. To muselo chodiť šialene. Podrobnejšie foto tu:
Obrázek

S tým chladením - ak máš chladič za motorom, môžeš mať v lete problémy pri dlhšej jazde do kopca. Chladič vzadu bol od 60-tych rokov keď mal motor menší výkon. Pri náraste výkonu na 53PS sa chladenie ukázalo ako nedostatočné a niekedy v druhej polke 80-tych sa chladič presunul dopredu pred motor.

Do ostrekovača dávaj len orig. kvapalinu neriedenú, osky pumpičky mali tendencie hrdzavieť (ako na Lade) :) A bacha tiež na miesto nasadenia hadičky na motorček cerpadla, mne sa ho podarilo 2x zlomiť a to už ťažko zlepíš.

PS: vážení, išpirovali ste ma. Len čo uvidím ako tak zachovalý kus, už aj kupujem. Celé poobedie nič nerobím, len čumím do kompu a snorím na Warťasmi.. :wink:

Napsal: úte lis 30, 2010 00:33
od MartasBrno
Tak majitel kusu co stojí u mne ho chce prodat a já ho natrvalo stejně chtít nemůžu, už tak toho mám dost. Akorát bude asi lepší, když si najdeš nějakého na slovensku, než to tahat přes hranice. :wink: