Stránka 2 z 2

Napsal: ned pro 19, 2010 15:06
od demarcoosk
Hoši pomožte. Večer som odstavil ladu 2105 a ráno už nechytila. Baterka je tam úplne nová 2 dni. Na nabíjačke mi zhorela poistka. Keď som baterku nabíjal pri odpojených kontaktoch, tak nabíjala. Po pripojení kábla od štartéra stále nabíjala. Pri pripojení kábla od alternátora, vypálilo zas poistku na nabíjačke a voltmeter mi ukazoval velmi rýchlo úbytok prúdu, takže som z toho zbadal, že je tam niekde skrat. Už ste mali niekto niekedy taký problém? Čo by tomu mohlo byť? Prosím pomôžte.

Napsal: ned pro 19, 2010 16:00
od Petr HC
Nejspíše proražené diody usměrňovacího můstku alternátoru. Připoj alternátor k nabité baterii přes žárovku min.50W / 12V .Pokud bude téměř naplno svítít, je to na GO alternátoru.

Napsal: ned pro 19, 2010 18:16
od MartasBrno
Honem zanes baterku do tepla a dobij ji opravdu naplno, pokud můžeš, delší dobu. Je škoda novou baterku trápit. Mělo by se s ní udělat pár plných cyklů malým proudem, aby se dobře zformovala a dlouho vydržela, ale kašle se na to.
Hlavně ji nenech vybitou na mrazu a co nejdřív ji dobij.

elektrika

Napsal: pát pro 24, 2010 12:22
od demarcoosk
No alternator mam vymeneny a porucha pokracuje neviem co to moze byt pls poradte.

Napsal: pát pro 24, 2010 13:19
od MartasBrno
Tak musí být nějaká porucha v instalaci auta, nějaký zkrat. Pokud máš možnost měřit ampermetrem, tak je to fajn, ale zační žárovkou - žárovkovou zkoušečkou. Odpoj záporný pól baterie a zapoj žárovku mezi něj a přívod kostry. Pokud je auto vypnuté, nesmí svítit. Pokud bude svítit, musíš vylučovací metodou najít obvod, který ti vybíjí baterku. Najdeš ho postupným vyndáváním pojistek a sledováním, jak se zachová žárovka. Až najdeš vadný obvod, musíš postupně vylučovat jednotlivé spotřebiče.

Zkus to s tou žárovkou, zapojenou do serie mezi baterku a auto a dej vědět co to dělá.

Nenechej, prosím tě, baterku dlouho stát vybitou, dělá jí to hodně zle.

el

Napsal: pát pro 24, 2010 14:18
od demarcoosk
To iste ampermeter stale ukazuje skrat skusal som vsetky aj relatka aj zospodu z pistkovej skrinky po sadach. Nema to nejaky obvod s trvalim prudom?

Napsal: pát pro 24, 2010 14:26
od MartasBrno
Jak tvrdý je ten zkrat? kolik proudu si to bere? jedinej obvod, kterej není jištěnej je zapalování. Všechno ostatní po vyndání pojistek musí zdechnout. Pokud ne, budeš muset vyloučit asi i spínací skříňku.

Napsal: pát pro 24, 2010 14:45
od demarcoosk
9a naplno

Napsal: pát pro 24, 2010 15:15
od Vašátor
9A nasvědčuje proražené diodě alternátoru. Odpoj plusový kabel co vede na alternátor - odpoj ho ovšem od alternátoru! aby zbytek elektriky zůstal zapojený a změř. Pokud černý odběr klesne pod 20mA, závada je v alternátoru. Vyměněný alternátor neznamená, že je funkční.
Jediná cesta jak najít zkrat, je jak psal Marťas. Odpojovat postupně všechny okruhy, až černý odběr zmizí. Odpojovat okruhy však neznamená pouze vyndat pojistky a relátka. Začít pojistkama je základ. Pokud ovšem toto nevede k nalezení problému, je potřeba dále rozpojovat příslušné konektory, přičemž postupovat od baterie.
Nic jiného než měřit a hledat bohužel nezbývá.

Napsal: pát pro 24, 2010 16:04
od demarcoosk
po odpojeni alternatoru skrat zmizol tak to bude zrejme v nom tak ked mi ho vymenia za druhy uvidim na com som zatial díky moc vsetkym potom sa ozvem ako som dopadol.

Napsal: pát pro 24, 2010 16:17
od MartasBrno
Vašátor píše:Odpoj plusový kabel co vede na alternátor - odpoj ho ovšem od alternátoru! aby zbytek elektriky zůstal zapojený
Tak, to je ono, aby zbytek zůstal zapojený.

No, su zvědavej... Hodně štěstí.

Napsal: stř pro 29, 2010 17:02
od demarcoosk
no je to nanic alternator je dobry meral som to znova a skratuju skoro vsetky okruhy. predpokladam ze by to mohlo byt tym ze niekde sa prepalil privod k spinacej skrinke o kostru.

Napsal: stř pro 29, 2010 17:12
od MartasBrno
Tak musíš jít směrem ke spínačce a do pojistkovky, abys postupně vyloučil zdravé části, nebo naopak. Projdi kabeláž zrakem, hmatem. neím jak 05ka vypadá po elektrické stránce, ale jestli máš někde takovou kostku jako hlavní přípojnici pro altík, baterku, spínačku a pojistkovku, tak toto můžeš zkusit rozpojovat. Ale nenechej si viset živý drát nad kastlí, od baterky by ses mohl dočkat požáru.