veliz píše:Otázka zní, jestli ohřát pouze reduktor, aby plyn nezamrznul, nebo celý motor. U některých aut (netvrdím, že zrovna u Lady) se může v případě přepínání studeného motoru do plynu zkroutit hlava či jiné potíže. Říkal mi to mechanik, když jsem nechával dělat zkroucenou hlavu felicie LPG a doporučoval přepínat do plynu co možná nejpozději.
to snad ne....
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Patrac píše:
Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.
Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.
Patrac píše:
Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.
Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.
no nevím nevím ale já žádný teplotní čidlo na směšovači nemám
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Ano přepínání benzín/LPG u íčkových motorů nemusí záviset na teplotě vody v reduktoru .
"Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu aby byl dodržen správný a stabilní tlak Plyné báze . U "levnějších" verzí k přepnutí dojde po prvním překročení otáček (nasavitelné) tedy ve fázi kdy motor klesá z vyšších otáček a protne onu hranici aby nedocházelo ke škubnutí při zrychlování .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Reduktor = splynovač . Je to ta věc ve které se mění kapalná báze (LPG) na plynou a redukuje se tlak (obsahuje membrány a je vyhřívaný vodou)
Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša píše:Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem
Směšovač tedy není u sekvenčního vstřiku?
Ne u sekvence jsou dodatečně montováný duální vstřiky tedy má to dva vstřiky na místo jednoho. Jedne je na benál a druhý je na LPG. pro každý válec samozřejmě. Proto je dávkování o hromadu přesnější a spotřeba defakto shodná jako u Benzínu. Což povětšinou u reduktoru s klasickým směšovákem dost dobře nejde. Vyváženo je to cenou..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Myslím, že s LPG za 16 let již nějakou zkušenost mám. U těch jednoduchých karburátorových systémů v podstatě závisí na konstrukci motoru a jeho stavu. Konstrukci píšu proto, že švagrův Forman ve studenu prostě na LPG nestartoval a nestartuje (teda jo, ale po strašně dlouhém točení - motor výborný (teda teď už při 350tis, z toho 300 na LPG nic moc), systém seřizován atd. ... . Moje Lada 06 startovala do -25 bez problémů vždy, důležité je ale vystihnout ten správný okamžik zmáčknutí šoku (nevím, jestli to všichni mají) a nenechat motor prvních 10s chcípnout - jinak je na LPG již nenatočitelný, pak se již bez problémů udrží.
Systémy řízené počítačem, ale s centrálním směšovačem (Felicie) šli startovat na benzín, plyn (relativně špatně chytalo i u nového auta) nebo automatem, který reagoval na zvýšené otáčky. Myslím, že tohle je asi nejlepší způsob, ventily se při startování proběhnou na benzín a pak to jde hned do plynu. Na jednom Berlingu mám předchůdce sekvence - tam jde plyn do každého válce zvlášť a je to řešeno 4 kokovými motórky, lze startovat pouze na benzín a čidlo zařazené v chladícím systému umožní přepnutí pouze po dosažení min. teploty vody - doporučují ca 30°C nebo určitém čase (nevím, asi 30s). Přepínání automatu lze řešit při akceleraci, nebo deceleraci. Poslední, sekvenční vstřikování mám v druhém Berlingu, tam platí všechno jako předtím, jen jsou tam 4 vstřikovače, tam to dokáže přepínat pod 2°C, ale chce to jet v kuse, např. při rozjezdu to ná tendenci chcípat. Tak ráno mám trasu od baráku rovnou, nastartuje automat na benzín, pohodlně vyjedu, po 300-400m přepne a na nejbližší křižovatku jedu 2 km a je vše OK (a to jedu z kopce), z práce to mám na křižovatku (2 za sebou) to mám 500m, to radši dávám benzín a přepínám po křižovatce - přepne okamžitě. Pokud je dostatečné teplo, nebo je již motor
ohřátý, mohu startovat přímo na plyn (většině zákazníků to neřeknou, aby neměli reklamace), ušetřím si těch 30 s. běhu na benzín (ale jen u té sekvence).
Celkem mám na LPG najeto asi 350tis na různých autech a zatím všechna negativa převážila těžká úspora - možná někdo řekne, proč nejdu do dieselu, musím říct že jsem měl jeden z nejmodernějších v EURO4 2 roky zpět, jezdil super, ale strach z drahých oprav mě zase vrátil k LPG. A další volba je zas jasná, jen to asi bude Turbobenzín od PSA/BMW, ale zatím si počkám, jaké budou zkušenosti s tímhle motorem na LPG.
http://www.gera.cz/fotogalerie/skoda/octavia.php Hned první fotka tej Octavie. Žeby další důkaz že "Vše montováno servisem" je opravdu prvotní příčina všech problémů? Aneb co nezkurví v automobilce, to muśí dokurvit "odborní medhanici" . Ten reduktor by měli dát po směru jízdy a ne takhle kolmo. Nebo se pletu?