to snad ne....veliz píše:Otázka zní, jestli ohřát pouze reduktor, aby plyn nezamrznul, nebo celý motor. U některých aut (netvrdím, že zrovna u Lady) se může v případě přepínání studeného motoru do plynu zkroutit hlava či jiné potíže. Říkal mi to mechanik, když jsem nechával dělat zkroucenou hlavu felicie LPG a doporučoval přepínat do plynu co možná nejpozději.
Jak seřídit LPG aby startovalo i v minusových teplotách
Moderátor: Moderátoři
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.Patrac píše: Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
no nevím nevím ale já žádný teplotní čidlo na směšovači nemámplavec píše:Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.Patrac píše: Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
No tak nějaké čidlo přeci "musí povolit přepnutí" .
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
řídí to Rj LPG jak startuje podle přepínače a pak po splnění kriteria 1800 ot se přepne na LPG toť vše..plavec píše:No tak nějaké čidlo přeci "musí povolit přepnutí" .
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Ano přepínání benzín/LPG u íčkových motorů nemusí záviset na teplotě vody v reduktoru .
"Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu aby byl dodržen správný a stabilní tlak Plyné báze . U "levnějších" verzí k přepnutí dojde po prvním překročení otáček (nasavitelné) tedy ve fázi kdy motor klesá z vyšších otáček a protne onu hranici aby nedocházelo ke škubnutí při zrychlování .
"Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu aby byl dodržen správný a stabilní tlak Plyné báze . U "levnějších" verzí k přepnutí dojde po prvním překročení otáček (nasavitelné) tedy ve fázi kdy motor klesá z vyšších otáček a protne onu hranici aby nedocházelo ke škubnutí při zrychlování .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Aha, dík za vysvětlení.Saša píše:Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu
Jak je to s těma 2 pojmy? Co je reduktor a co je směšovač? Asi si to pořád pletu.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
- Bydliště: Malátova 7, Jihlava
Reduktor = splynovač . Je to ta věc ve které se mění kapalná báze (LPG) na plynou a redukuje se tlak (obsahuje membrány a je vyhřívaný vodou)
Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem .
Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Směšovač tedy není u sekvenčního vstřiku?Saša píše:Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Ne u sekvence jsou dodatečně montováný duální vstřiky tedy má to dva vstřiky na místo jednoho. Jedne je na benál a druhý je na LPG. pro každý válec samozřejmě. Proto je dávkování o hromadu přesnější a spotřeba defakto shodná jako u Benzínu. Což povětšinou u reduktoru s klasickým směšovákem dost dobře nejde. Vyváženo je to cenou..plavec píše:Směšovač tedy není u sekvenčního vstřiku?Saša píše:Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Myslím, že s LPG za 16 let již nějakou zkušenost mám. U těch jednoduchých karburátorových systémů v podstatě závisí na konstrukci motoru a jeho stavu. Konstrukci píšu proto, že švagrův Forman ve studenu prostě na LPG nestartoval a nestartuje (teda jo, ale po strašně dlouhém točení - motor výborný (teda teď už při 350tis, z toho 300 na LPG nic moc), systém seřizován atd. ... . Moje Lada 06 startovala do -25 bez problémů vždy, důležité je ale vystihnout ten správný okamžik zmáčknutí šoku (nevím, jestli to všichni mají) a nenechat motor prvních 10s chcípnout - jinak je na LPG již nenatočitelný, pak se již bez problémů udrží.
Systémy řízené počítačem, ale s centrálním směšovačem (Felicie) šli startovat na benzín, plyn (relativně špatně chytalo i u nového auta) nebo automatem, který reagoval na zvýšené otáčky. Myslím, že tohle je asi nejlepší způsob, ventily se při startování proběhnou na benzín a pak to jde hned do plynu. Na jednom Berlingu mám předchůdce sekvence - tam jde plyn do každého válce zvlášť a je to řešeno 4 kokovými motórky, lze startovat pouze na benzín a čidlo zařazené v chladícím systému umožní přepnutí pouze po dosažení min. teploty vody - doporučují ca 30°C nebo určitém čase (nevím, asi 30s). Přepínání automatu lze řešit při akceleraci, nebo deceleraci. Poslední, sekvenční vstřikování mám v druhém Berlingu, tam platí všechno jako předtím, jen jsou tam 4 vstřikovače, tam to dokáže přepínat pod 2°C, ale chce to jet v kuse, např. při rozjezdu to ná tendenci chcípat. Tak ráno mám trasu od baráku rovnou, nastartuje automat na benzín, pohodlně vyjedu, po 300-400m přepne a na nejbližší křižovatku jedu 2 km a je vše OK (a to jedu z kopce), z práce to mám na křižovatku (2 za sebou) to mám 500m, to radši dávám benzín a přepínám po křižovatce - přepne okamžitě. Pokud je dostatečné teplo, nebo je již motor
ohřátý, mohu startovat přímo na plyn (většině zákazníků to neřeknou, aby neměli reklamace), ušetřím si těch 30 s. běhu na benzín (ale jen u té sekvence).
Celkem mám na LPG najeto asi 350tis na různých autech a zatím všechna negativa převážila těžká úspora - možná někdo řekne, proč nejdu do dieselu, musím říct že jsem měl jeden z nejmodernějších v EURO4 2 roky zpět, jezdil super, ale strach z drahých oprav mě zase vrátil k LPG. A další volba je zas jasná, jen to asi bude Turbobenzín od PSA/BMW, ale zatím si počkám, jaké budou zkušenosti s tímhle motorem na LPG.
Systémy řízené počítačem, ale s centrálním směšovačem (Felicie) šli startovat na benzín, plyn (relativně špatně chytalo i u nového auta) nebo automatem, který reagoval na zvýšené otáčky. Myslím, že tohle je asi nejlepší způsob, ventily se při startování proběhnou na benzín a pak to jde hned do plynu. Na jednom Berlingu mám předchůdce sekvence - tam jde plyn do každého válce zvlášť a je to řešeno 4 kokovými motórky, lze startovat pouze na benzín a čidlo zařazené v chladícím systému umožní přepnutí pouze po dosažení min. teploty vody - doporučují ca 30°C nebo určitém čase (nevím, asi 30s). Přepínání automatu lze řešit při akceleraci, nebo deceleraci. Poslední, sekvenční vstřikování mám v druhém Berlingu, tam platí všechno jako předtím, jen jsou tam 4 vstřikovače, tam to dokáže přepínat pod 2°C, ale chce to jet v kuse, např. při rozjezdu to ná tendenci chcípat. Tak ráno mám trasu od baráku rovnou, nastartuje automat na benzín, pohodlně vyjedu, po 300-400m přepne a na nejbližší křižovatku jedu 2 km a je vše OK (a to jedu z kopce), z práce to mám na křižovatku (2 za sebou) to mám 500m, to radši dávám benzín a přepínám po křižovatce - přepne okamžitě. Pokud je dostatečné teplo, nebo je již motor
ohřátý, mohu startovat přímo na plyn (většině zákazníků to neřeknou, aby neměli reklamace), ušetřím si těch 30 s. běhu na benzín (ale jen u té sekvence).
Celkem mám na LPG najeto asi 350tis na různých autech a zatím všechna negativa převážila těžká úspora - možná někdo řekne, proč nejdu do dieselu, musím říct že jsem měl jeden z nejmodernějších v EURO4 2 roky zpět, jezdil super, ale strach z drahých oprav mě zase vrátil k LPG. A další volba je zas jasná, jen to asi bude Turbobenzín od PSA/BMW, ale zatím si počkám, jaké budou zkušenosti s tímhle motorem na LPG.
To jsem nezaznamenal.Na plyn ta sekvence i tak žere víc než na benzín.Patrac píše:Proto je dávkování o hromadu přesnější a spotřeba defakto shodná jako u Benzínu.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
- Bydliště: Malátova 7, Jihlava
http://www.gera.cz/fotogalerie/skoda/octavia.php Hned první fotka tej Octavie. Žeby další důkaz že "Vše montováno servisem" je opravdu prvotní příčina všech problémů? Aneb co nezkurví v automobilce, to muśí dokurvit "odborní medhanici" . Ten reduktor by měli dát po směru jízdy a ne takhle kolmo. Nebo se pletu?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch