Stránka 2 z 7

Napsal: ned úno 20, 2011 22:12
od Slimm
Díky za radu, funkci hledat jsem použil, ale zřejmě nesprávně zadal podmínky :D Jinak , skuknu a uvidím, díky moc. Budu tu teď zřejmě častější návštěvník. :D

Napsal: čtv úno 24, 2011 08:47
od Slimm
Tak jsem dopadl jako hubkař. Nivka už je v servisu, bo mi najednou přestala táhnout, budíky šly na nulu, zabliklo Check engine a zasmrděla elektrika. Domů už jsem nedojel :( . Tak uvidím, co se hezkého dozvím.

Napsal: čtv úno 24, 2011 09:18
od Luděk Musil
Slimm píše:bo mi najednou přestala táhnout, budíky šly na nulu, zabliklo Check engine a zasmrděla elektrika.
Zkrat alternátoru :( ... asi. L.

Napsal: čtv úno 24, 2011 21:01
od Slimm
Je to možné, mám to u nás v servisu, majitel sice nemá diagnostiku primo na 21214, ale sam ma Nivku taky. Tak snad, Bývalý majitel měnil chvíli před prodejem altik, tak možná chyba v rukou :D . Už jsem s ním dohodnutý, že opravu buď zaplatí, nebo auto vezme zpět, což bych zase ne moc rád, bo Nivku jsem sháněl přes půl roku.

Napsal: pát úno 25, 2011 16:35
od Slimm
Takže ortel vyřčen - zkrat altíku, tudíž výměna, kontrola elektriky a snad nadále v pohodě :D

Napsal: ned čer 19, 2011 19:35
od Slimm
A už jsem tu zase. Včera mi najednou pod autem lehce ruplo, a auto přestalo jet. Motor běží, řadit jde, ale po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou a nerozjede se. Zkouším , co se dá a zjišťuju, že když dám malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka. Jelikož jsem totální laik, co se týká 4x4, tak se ptám. Ta levá přední (nejmenší) řadící páka ja uzávěrka nebo redukce? A co se s autíčkem stalo, když na zadní polohu této páky nejede? Za případné odpovědi a rady předem děkuji. A fuknci hledání jsem sice použil, ale jelikož ani vlastně nevím, na co se přesně ptám, tak jsem zatím žádnou odpověď nenašel. :-(

Napsal: ned čer 19, 2011 20:44
od Michael 4x4
netočí ti zadok.
tá malá páka je uzavierka, ked ju zapneš (rozsvieti sa oranžový symbol) ideš len na predok, lebo zadok ti teraz stojí, kvôli poruche. Tipol by som kardanový kríž alebo dif, ale to nech posúdia skúsenejší.

Napsal: ned čer 19, 2011 20:58
od Slimm
Diky, i kdyz jsi me nepotesil. Tak diferak, bo kardan toci :evil:

Napsal: ned čer 19, 2011 20:59
od Cory
Ako nivy osobne nepoznam, ale kludne moze mat "odpojeny" predok a vsetka hnacia sila sa prenasa prave tam, preto auto stoji...po uvedeni uzavierky do cinnosti to ide na zadok.

Napsal: pon čer 20, 2011 04:58
od jiri.k
Michael 4x4 píše:netočí ti zadok.
tá malá páka je uzavierka, ked ju zapneš (rozsvieti sa oranžový symbol) ideš len na predok, lebo zadok ti teraz stojí, kvôli poruche. Tipol by som kardanový kríž alebo dif, ale to nech posúdia skúsenejší.
To jen zkousis pozornost jinych ctenaru. Niva je fulltime 4x4. Takze porucha muze byt i na predku a jede se jen na zadek. Presne se to da stanovit az nekdo pod auto vleze. Hledani poruch 3x nazdar!nazdar!nazdar!

Napsal: pon čer 20, 2011 07:04
od Luděk Ondrůch
Zkus zařadit rychlost, zvedni heverem jedno kolo do vzduchu, rukama s ním zkus otočit a pozoruj jestli se točí i kardan. Toto zkus postupně u všech kol. Pokud se některé otáčí tak máš na tom kole utrženou poloosu. Pokud se při otáčení kolem kardan točí tak je problém v přídavné převodovce.

Napsal: pon čer 20, 2011 08:38
od Michael 4x4
Ach jaj, ja viem že sériová niva je fulltime 4x4 :wink:

Vychádzam z toho, že pri odomknutom medzidife sa hnacia sila prenáša ľahšou cestou. Tak je?
"po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou" Čo má chrčať na puknetej poloosy? Ako nepoznám správanie puknutej poloosy, ešte sa mi to nestalo, ale čo môže chrčať na prasknutej "tyčke"? Teoreticky homoklb.
Tak z toho mi najviac pasuje v háji niektorý dif. Medzinápravový dif asi nie, kedže mu točí kardan. Ale netvrdím že to tak musí byť.

súhlasím s Corym, že to môže byť aj predok, uvažoval som podľa svojej, a neuvedomil som si že ja mám prerábku. tak sry.

Ešte tak na okraj, nepasuje mi toto: "malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka." Ak prednou polohou myslel polohu bližšie k palubovke, tak podľa mňa v tej polohe by mal práveže medzidif byť odomknutý. Ale zas kontrolka signalizuje uzamknutý....tak teraz neviem čo si o tom myslieť.

Napsal: pon čer 20, 2011 14:32
od veliz
Slimm píše:Včera mi najednou pod autem lehce ruplo, a auto přestalo jet. Motor běží, řadit jde, ale po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou a nerozjede se. Zkouším , co se dá a zjišťuju, že když dám malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka.
Zkus zařadit uzávěrku (kontrolka svítí) a na nezpevněném povrchu vyzkoušej, která kola ti hrabou. Pak se zaměř na nápravu, která nehrabe. Další postup jak radí L. Ondrůch.

Napsal: pon čer 20, 2011 14:35
od Slimm
Tak jestli je uzavěrka s pákou směrem k palubovce, tedy dopředu, odemčná nebo uzamčeně, podle kontrolky uzamčená. A jinak , různými postupy směrem pokus - omyl jsem došel k závěru, že odešel vnitřek náboje předního kola, pokud se nemýlím měl by to být "homokloub", neboť při otevřené uzávěrce točí přední kardan a obě polosy, které jdou samozřejmě proti sobě. Tedy problém je přední náprava, protože hnací síla jde cestou nejmenšího odporu. Takže jsem zvednul na hever levé přední - otáčí se přes diferák až po pravou poloosu. Zvednul jsem pravé přední a točí se jen kolo, poloosa stojí. Odkryl jsem manžetu a našel poloosu "vyběhlou" z vnitřku kola. Takže teď už jen zjistit, jak přesně se jmenuje to co sháním a začít shánět na výměnu . :oops:

Napsal: pon čer 20, 2011 20:06
od Luděk Ondrůch
Je to toto:
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20109.html

Zkus ten svůj vyfotit ať víme jestli praskl nebo se jenom vyšroubovala matice. Hlavně s tím nejezdi, protože ti momentálně celé kolo drží na místě pouze třmen brzdy a může to kdykoliv uletět.