Stránka 2 z 8

Napsal: pát pro 11, 2009 21:18
od jackfree
Já mám rok 1996 1,7ičko, a jak píšeš, v přístrojovém štítu mám místo žárovky malý tišták s ledkou... měl sem podobný problém jako Ty ale spravil to jiný altík nakonec, vyzkoušel sem tam ale 3 altíky... někde tu o tom je téma... vyplivlo mi to ve Švýcarsku, tak sem si musel poradit s kamarádkou a lidma tady z fora sám...

Napsal: pát pro 11, 2009 22:58
od marango
No celé to začalo tím, že přestali jít stěrače. Vyměnil se motorek a když se stěrače zapli, jezdili po skle jako ponocní s tím že jsem musel kolikrát zastavit a pomáhat jim. Jednou to trvalo dlouho a navždy se rozsvítila Ledka - nedobíjí.

Od té oby problém. Mám 2 alternátory, z toho jeden už je bastl s přidaným dílem nějaké formy relátka přímo na altiku a druhý je ten původní, ale oba se chovají stejně - nedobíjí.

Sašo, myslím že kdybych to rozdělal nemyslím si že by bylo v mých silách to dát zase zpátky

Luďku poslal jsem ti soukormou zprávu a musím ti říct mám tam diodu

jackfree, nepamatuješ si kde byla ta diskuze?

Děkuji

Napsal: sob pro 12, 2009 10:15
od Luděk Ondrůch
Sz jsem četl. Mohli bychom zkusit přehodit přístrojovku z mé nivy, tím by se zjistilo, jestli je závada v obvodu diody nebo někde jinde. Jestli chceš, tak se někdy stav, bydlím na Olomoucké 132, naproti autoservisu Bosch Stárek.

Napsal: sob pro 12, 2009 18:01
od Saša
Vem kus drátou připoj ho k 2 nebo 4 watové žárovce , jeden konec dej na + pól baterije a druhý do altíku tam ze kterého vytáhneš ten konektor s tenkým drátem (je tam jediný) . Žárovka musí začít svítit (i s vyplým klíčkem) . Pak nastartuj a změř dobíjení (žárovka musí zhasnout) .

Napsal: ned pro 13, 2009 22:53
od Nulašestka
Taky bych poprosil o radu - u Nivy se měnilo bezkontaktní zapalování z důvodu poruchy na klasické kontaktové. Protože jsem to nikde nenašel, chtěl bych se zeptat, jak mají být zapojené kabely k indukční cívce. Jsou tam dva hnědé kabely, jeden zelený a + kabel z rozdělovače. V elektroinstalaci se někdo pěkně vyřádil. Kam se mají připojit kabely, do kterých jde proud po zapnutí zapalování? A jak poznám + a - pól indukční cívky, když je tam značení pouze 21 a 22? Ve schématech se tato čísla nikde neobjevují. :roll:
Díky za radu.

Napsal: ned pro 13, 2009 23:03
od Jelen
Tak menší číslo na cívce bude - pól (většinou bývá značen jako 1 a + pól jako 15) Ty hnědý připoj na + pól a ten zelenej připoj spolu s kabelem od rozdělovače na - pól. (snad, pokud by nefungoval otáčkoměr, nebo by to nechytalo, tak napoj ten zelenej k hnědejm.)

Ovšem jistej si tím vůbec nejsem, to chce vidět. Každopádně tam, kde je po zapnutí klíčku +, musí na + pól cívky(větší číslo) a ten z rozdělovače musí na - pól cívky.

Napsal: ned pro 13, 2009 23:11
od Křečík Barbuška
Pokud tam bylo bezkontaktní "lada" zapalování bude nutno vyměnit nejen rozdělovač za "starý", ale i cívku neb ta "bezkontakní" má velice nízký odpor primáru a kladívko by se ti utavilo. Zapojení pak proveď dle Tůmy, stará cívka bude mít jistě popisky. Jinak kontakty na cívce rozeznáš ohmetrem, +12 V připojíš na šroubek odkud měříš jak odpor primáru (šroubek - šroubek) u klasické cca. 4 Ohmy, u bezkontaktní cca. 0,5 Ohmu. Tak i odpor sekundáru (šroubek - díra vn kabelu) odpor cca. 4000 Ohmů. Nalistuj si zapalování v Tůmovi, je to tam tuším nakresleno.

Niva-nedobiji.

Napsal: úte říj 05, 2010 22:09
od mergl
Poridil jsem nivu a dneska mi to prestalo dobijet,kdyz rozsvitim svetla tak sviti kontrolka vic,kdyz je vypnu sviti min.zkusim to jestezmerit voltmetrem kolik to dava.
Neni tam nejaka porucha na kterou nivy trpi treba?
Diky :idea:

Napsal: úte říj 05, 2010 23:43
od vintera
zkoukni řemen, pak všechny kabelové spoje u baterky, alternátoru, jestli nejsou volné, nebo zoxidované. Můžou být opotřebený uhlíky v alternátoru nebo vadný regulátor nabíjení u alternátoru. Stejné závady jako u každého jiného auta. A co dělá ručička voltmetru v palubovce?

Napsal: stř říj 06, 2010 11:13
od veliz
Změř napětí na baterii při běžícím motoru. Mělo by tam být cca 13,8V. Pokud naměříš třeba 11,9V, pak to nedobíjí vůbec a platí to, co ti radí vintera, tedy přerušený spoj od alternátoru k baterii, řemen, alternátor, regulátor napětí.

Napsal: stř říj 06, 2010 20:59
od mergl
Diky vsem
tak jsem to meril na bat je 15,2V bez svetel se zapnutymi svetly 12,5V.
tzn.ze pravdepodobne dobiji akorat sviti kontrolka.
pozn.:voltmetr na palubce nemam.

Napsal: stř říj 06, 2010 21:49
od veliz
Pokud ti to měří dobře, pak 15,2V se mi zdá moc, ikdyž ne o tolik, čekal bych maximálně 14,4V. Se zapnutými světly a při běžícím motoru je 12,5V málo. Je jasné, že se zapnutými světly to nedobíjí. Tipnul bych si na vadný regulátor napětí. Jeho součástí by měly být i uhlíky. Zkus ještě změřit baterii po ustálení (třeba ráno) s vypnutým motorem a vším ostatním, měla by mít 12,7V. Po zapnutí světel může hodnota poklesnout na cca 12V. Po nastartování by napětí mělo být v rozmezí 13,8 až 14,4V, a to i při zapnutých světlech. Pak to dobíjí.

Napsal: stř říj 06, 2010 21:52
od mergl
ten co je uvnitr na blatniku(bosch tusim)?
da se nejak postelovat nebo dat novy?

Napsal: stř říj 06, 2010 22:05
od veliz
Pokud myslíš uvnitř u řidiče na podběhu, tak to je řídicí jednotka motoru Bosch. Regulátor by měl být přímo na alternátoru v motorovém prostoru. Pokud je vadný, musí se vyměnit.

Napsal: čtv říj 07, 2010 06:00
od mergl
myslim u motoru krabicku,je to rok 89 ale ridici jednotku to ma pro karbec(asi je to axtec)