Stránka 2 z 7

Napsal: stř zář 29, 2010 07:52
od Dodo 2105
No pozrel som tie krúžky písané je na nich rusky a ešte také že:Proizvoditely-KENO (USA)postavščik v Rossiji i strany SNG .
čo poviete máte stým skúsenosti?

Napsal: stř zář 29, 2010 09:06
od Petr HC
Dodo 2105 píše:No pozrel som tie krúžky písané je na nich rusky a ešte také že:Proizvoditely-KENO (USA)postavščik v Rossiji i strany SNG .
čo poviete máte stým skúsenosti?
Prohlédněte si: http://www.dieselpower.cz/forum_old/vie ... 5&t_id=109

Napsal: stř zář 29, 2010 11:17
od Dusan
ono ked to stalo a valce zahrdzaveli...a potom to niekto nastartoval....takkk.... inak mas vonku uz piesty nie su iba popraskane kruzky ?

Napsal: stř zář 29, 2010 12:03
od Dodo 2105
Áno mám vonku z jedného válca piest naktorom bol najmenší tlak a neboli polámané. Medzera medzi zámkom jak som to meral bola 0.40mm. takže vätsia jak mi písal MartasBrno
(0.20-0.35mm) . Ináč čo na tie moje kúpené krúžky? Poznáte ich?

Napsal: stř zář 29, 2010 12:55
od Dusan
ja som bral zo slovlady dal som ich tam a neriesim...... Ocisti piest od karbonu demontuj kruzky...a strc ho bud z hora alebo zospodu do valca ten musi byt tiez vycisteny... samotny piest by nemal mat vo valci volu tj nesmie cvengat ked nim budes zlahka kyvat. Moznost b: strcit ta mmierku popis vid knihovna lada. 3 pokus.. pist vlozeny do valca pri upchati valca v hornej casti pomaly klze dole... s ojnicou to bude ine.
Aby som ti to troska ulachcil... daj dole kruzky piest vloz do valca hore nohamy... spodna strana piestu musi byt caa 2cm pod okrajom bloku....strc tam mierku klasicku plochu ... ked ti tam vojde vecsia ako 0,15 je to v tahu.... inak asi 0,8cm ;1cm a 1,2cm od hornej hrany valca sa mozu nachadzat skoky ktore vznikaju opotrebenim valca kruzkami 1,2,3 kruzkom ak tam prsom nahmatas nejake odstupnovanie tak uz to nieje velmi dobre.... skusaj to na strane vyfukoveho potrubia... pripadne porovnanie stieracich kruzkov starych s novymi..ked si vsimnes tak na novych je odskok... ked maju stare vela zasebou tak budu obruseneeee

Napsal: stř zář 29, 2010 13:00
od Dodo 2105
Tak aj ja zavolám tam nech mi pošlú, nechcem mať stým problémy. A tieto dám nabok. Istota je istota. Tebe to ide tak radšej dám aj ja tie. Diki

OK! ďakujem pekne je mi to už jasné! Idem skúsim ten piest jaká je medzera! Moc krát ďakujem! A na jar keď bude pekné počasie tak od fotím auto a dám to sem! Pekný deň!

Napsal: stř zář 29, 2010 13:09
od Dusan
Aby bolo jasne neviem ci maju uz aspon 5000km...tak ze je skoro sudit a rozoberat to nebudem....mnostvo ludi tu ma getze...nestazuje sa.... a nechapem preco by mali byt meksie....

Napsal: stř zář 29, 2010 13:15
od Dodo 2105
Neviem, nevyznám sa v tých materiáloch. Ale keď to ide ostatným tak musí aj u mňa. :-)

Napsal: stř zář 29, 2010 13:25
od vintera
Ruským kroužkům bych věřil spíše než polským. Do motorů jsem jich již pár dal a nikdy problém.
A jak vypadá povrch pístu a válce, má válec jasně znatelnou hranu těsně pod horní rovinou bloku (od pohybujícího se pístu)?
Zkus opatrně vložit nový kroužek do válce a změř mezeru v zámku.

Jinak motor, který leta nejel a trochu přireznul, ale není na průměru vyběhaný, zpočátku skutečně nemá dobré tlaky. Pokud není válec vyrezlý (má jen lišku), tak po pár hodinách nového "zabíhání" se tlaky opět objeví i bez rozebírání a výměny. Je pravdou, že životnost dílů je zkrácena a často pak motor i bere více oleje. Měl jsem v ruce pár takových od lehce zrzavých až po zcela zarezlé.

jednou jsem opravoval Waršavu (prý už jen na dříví) a na žádost majitele "opravil" hodně zarezlý, téměř nejetý motor (válce) gazu šábrem, šmirglem, dál nové písty a dokonce neoriginální kroužky většího průměru (v zámku zkrátill) a světe div se, motor najel po silnici 50tkm než začal brát olej. Zpočátku ale byly tlaky bídné a jak se vše zaběhlo, motor chodil a majitel jezdil.

Auto je dávno ve šrotě, motor jsem získal zpět, sám s ním jezdil (v Žuku), pak rozebral, válce OK, písty a kroužky KO, nedávno jsem jej inzerátem v gaz klubu za symbolickou částku někomu s dalšími díly, věnoval.
Napsal jsem to jen proto, že i přirezlý motor (nevyběhaný) po určité době může mít opět tlaky. Není to návod hodný následování, jen příspěvek k přirezlé uložence.

Napsal: stř zář 29, 2010 13:32
od ger007
podla mna je viac menej jedno od koho su kruzky pokial sedia rozmerovo a nie su vyrobene (pouzijem citaciu) v dalekom oriente (rozumej cina) tak je to fuk[/list]

Napsal: stř zář 29, 2010 14:04
od Dodo 2105
No som to spravil jak povedal Dušan 0.15 tam vleze od toho hore už moc nie ale podla toho usudzujem že je to na hranici. Skoki tam nie sú také značné ale niečo tam už je. Neuveriteľné po 37tkm. :-( no nič sa nedá robiť prekrúžkujem všetko prečistím dôkladne a uvidíme.

Napsal: stř zář 29, 2010 14:38
od Dusan
Asi si dokladne necital ..do caa 0,6cm od vrchu je valec nedotknuty tj ma taky rozmer na aky bol upravny ked sa tam davali nove piesty opotrebenie zacina az tak ako so pisal a najvecssie je od tycj 1,2cm nizsie.... inak piest je na vrchu mensi o caa 0,1mm a to zdovodu tepelnej roztaznosti. preto som ti kazal dat piest do valca dolehlavou a merat na rozirenej strane piestu kolmo na cap.

Napsal: stř zář 29, 2010 16:32
od Dodo 2105
Dušan prepáč ja som sa zle vyjadril, a napísal.(nezrozumiteľne). Robil som to jak si písal. ale premerám to. Dával som to tam opačne jak si radil. 0.15 mierka tam vleze a vyššie už moc nie Ani som nevedel že piest má iné rozmery hore a dole. Zas som múdrejší. Ďaka!

Napsal: stř zář 29, 2010 17:38
od Dusan
ono ked ti tam vojde 0,15 to uz je na vybrus.......

Napsal: stř zář 29, 2010 19:56
od vintera
Nejen, že písty nemají všude stejný průměr, ale bývají i oválné, i když míra ovality je mnohem menší než-li rozdíl v průměrech.

Chce to vyndat všechny písty, průměry válců normálním měřidlem přeměřit, nebo alespoň vložit nový kroužek do každého a pokud bude mezera v zámku větší než má být, je to jasné, protože kdo nemá zkušenost, těžko jinak stav posoudí strkáním měrek mezi píst a válec.