Stránka 2 z 3
Napsal: čtv zář 23, 2010 14:32
od Trevor
ten motor cely ako je mozes zaniest tak do srotu a mozes sa pozerat po nejakom jazdenom
Napsal: čtv zář 23, 2010 15:34
od MAGO
este raz mozem povedat ze keby niekto videl , pocul , a sedel v aute tak by nikdo nepovedal ze toto sa v tom motore skrýva ... na to ze ma 150 000km odlietane...
Napsal: čtv zář 23, 2010 16:04
od Freedom
řešil sem podobnou událost u svého escorta RS, musel sem přebrousit válce jelikož měli křivý chod písty, klepalo to jak prase, též vypadlé vymezovačky, poškozený dekl rozvodů, klikovka KO, hlava na předělání, tehdá sem to řešil sehnánim jiného motoru a to co sem chtěl dělat za úpravy na svém sem nakonec udělal na nepoškozeném a ten šel zpátky do mého RS, vytahané poměrně zdravé díly ze sehnaného motoru ( písty s ojnicema a klikovku olejový čerpadlo, šály atd atd) sem nasoukal na zkoušku do poškozeného, sehnal sem kryt rozvodů, vodící lištu řetězu, kámoš mi prodal za pakatel jetou hlavu a světe div se motor fungoval tak šel nakonec na prodej a eště sem si částečně vrátil pár financí objetovaných do stavby nového motoru
ale je to pakárna nedoporučuji to dělat moje rada sehnat jinej a ten si dát do kupy a na druhej kašlat
Napsal: čtv zář 23, 2010 16:27
od MAGO
aj ja uvazujem nad "novym" motorom... asi to bude spravna volba... ale stale nerozumiem preco ten motor bol tak strasne moc tichy a mal napodiv aj vykon...
Napsal: čtv zář 23, 2010 18:10
od MartasBrno
Protože to posunutí nebylo tak velké aby funkčně "vadilo"? anebo vadilo, ale nedělalo to hluk...
Napsal: čtv zář 23, 2010 19:48
od flamo
zloz ho a jazdi dalej
Napsal: čtv zář 23, 2010 19:52
od MAGO
nechcel som to tu tak verejne napisat
ale to na 80% asi spravim
Motor 1500
Napsal: čtv zář 23, 2010 20:43
od Martin H.
Než ho ale budeš skládat, tak tam musíš ty vymezovací kroužky na tu kliku dát! Jinak ti klika odpochoduje za pár km do bloku a bude vymalováno. Taky ten napínák řetězu musiš dát nový. Mě není z fotek jasný, co to máš za drážku na pístu 3. válce, je to na 5. fotce. Ta drážka tam nemá co dělat a skoro mi to připadá, že máš prasklý píst. Nefoukal vzduch z víčka oleje, když bylo otevřené při spuštěném motoru? Nebo nebyl olej vyházený okolo vzduch. filtru? (Je tam hadice odvětrávání klik. skříně). To, že ti šla spojka těžko, je způsobené špatným přítlačným talířem. Je buď nějaký zarezlý, nebo se posunuly lamely, nebo se tam něco pojebalo..spojky u všech motorů nejsou stejný. 1200 a 1300 mají menší sílu přítl. pružiny a opěrný axiální kroužek z míň kval. materiálu. 1500 má silnější lamely a 1600 ještě silnější, proto se nesmí spojky zaměňovat. Nic se nestane, když se dá do 1600 spojka z 1200 nebo 1300, jen to bude dřív "klouzat". Ale když se dá do 1200 nebo 1300 silnější spojka třeba z 1600, tak to právě nevydrží tento opěrný kroužek a rozjebe se to, jak to máš ty. Takže když skládat, tak novej přítlačák a na motor 1500!
Jinak přeju mnoho zdaru při skládání. Sežeň si knížku od Tůmy, tam je všechno popsaný. Myslím, že je i tady někde na fóru.
Napsal: čtv zář 23, 2010 21:18
od Dusan
To je pekne ale daj foto 4 kluky a piateho loziska kluky, dalej je otzne ako to prezili capy a pisty... hlavne ci nedoslo k nejakym deformaciam na ojnici alebo vytahanie ulozenia pre capy v piestoch ...ta kze hor sa do rozoberania... a nezabudni triedit na hinik a liatinu.
Kontrolna otazka.... olej co tam bol je kde....trebalo by pozriet ci boli piliny pripaddne kolko a z coho...na vypustacej zadke nebolo nič ?
P.S. mozno z toho este nieco bude....
Napsal: pát zář 24, 2010 08:23
od vintera
Martin H, myslíš, že má 1200stovka jinak uloženou kliku než 1500 a výše? Jiná ložiska?
Napsal: pát zář 24, 2010 09:04
od Hurikán
V motorech 1600 je axiální opěrný kroužek z daleko odolnějšího materiálu, než u nízkozdvihů.
Jinak je uložení kliky vč ložisek stejné.
Napsal: pát zář 24, 2010 09:17
od Martin H.
vintera píše:Martin H, myslíš, že má 1200stovka jinak uloženou kliku než 1500 a výše? Jiná ložiska?
Ne, je to stejný jak psal Hurikán. Jen ten opěrný kroužek je z lepšího matroše. Tos mě špatně pochopil.
Napsal: pát zář 24, 2010 12:21
od MAGO
Takze dnes som bol kupit 38micku orech spolu s redukciou na 1/2" momentak -19€
Ak sa mi podari stiahnut dnes remenicove kolo tak nafotim tie loziska
Vymedzovacie kruzky bud kupim nove alebo dam z druheho bloku, uvidi sa v akom je stave...ak by som kupoval nove tak urcite na 1600vku a ak dam z druheho bloku (1500vka) tak vymenim aj pritlacak za 1500vkovy, lebo ten co tam mam vyzera ze je z 1600vky alebo 1700vky (neviem ale ci je rozdiel medzi pritlacakmi 1700 a 1600) , napinak retaze / tlmic kmitov necham stary ten je funglovka uz ho niekto menil predomnou (ten ulomok co som nasiel vo vani bol z predosleho , no ten kto ho menil nevybral z vane tuto cast... Piesty su v pohode ten zarez/drazka na foto je po jemnom poskrabani srobovakom
, TEN pritlacak pozrem ked zhodim remenicove koleso. Knizku mam "Jak na to lada" aj wordovsku podobu aj obrazkovu a mam este kopec literatury v hmotnej podobe
Dusan - Olej co tam bol mam vo vedre
mozem vyfotit je to celkom cerny olej bez pilin dufam ze s toho cosi vykuzlim ale vidim to nadejne ta podlozka musela odist poslednych par km pred demontazou...fotky toho loziska a vsetko nafotim vecer ak sa mi to podari rozobrat...
a budem sa snazit nepomiesat liatinu z hlinikom
Dakujem všetkym!!
Napsal: pát zář 24, 2010 12:29
od flamo
ozaj, chces odomna aj hlavu, ci len blok?
Napsal: pát zář 24, 2010 13:25
od MAGO
mozno z hlavy domec ... zalezi v akom je stave... stejne setko pojde nove a domec stoji 15€. sak to doneseme ku mne a pozreme to..