Elektrické turbo

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

lékaři tvrdí, že tabletka placeba dokáže zvednout některého nemocného z postele a uzdravit, možná ten fén má podobný účel :lol:
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Atex píše:Ja jsem o tom cetl clanecek, nahodou to fakt funguje! Fabie 1.4 16v bez vetraku na brzde 100koni, s vetrakem 104koni :D Ale co to dela s tim altikem, to musi byt vec :shock:
Ten altík sebere motoru šest koní výkonu a jsi vlastně na tom hůř než při svém seriovém výkonu :-D.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Marek píše:
Atex píše:Ja jsem o tom cetl clanecek, nahodou to fakt funguje! Fabie 1.4 16v bez vetraku na brzde 100koni, s vetrakem 104koni :D Ale co to dela s tim altikem, to musi byt vec :shock:
Ten altík sebere motoru šest koní výkonu a jsi vlastně na tom hůř než při svém seriovém výkonu :-D.
Ale oni to tam meli nasroubovane jako na hotovo, normalne proud z altiku. No takze neco malo to pridalo, neco ubralo a enizilo zivotnost, tot vse :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

"Vše" tady již bylo . Dokonce jsem někde na fóru popsal neslavný konec takovéto blbosti a to jsem tam měl podstatně výkonější motor !
Ať vás NENAPADNE foukat tlakový vzduch do sání pokud tam máte KARBURÁTOR ! Opravdové nebezpečí požáru !!!
Tehdy se psal rok 1986 a o turbu jsem věděl pouze to že do sání vhání vzduch . Že to tenkrát neskončilo požárem je dodnes div .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak tohle je samozřejmě past na jelimany, ale náhodou elektricky poháněný turbo jedna firma seriozně vyvíjela. Ale ten elektromotor měl 1.5 kW :P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Saša píše:Ať vás NENAPADNE foukat tlakový vzduch do sání pokud tam máte KARBURÁTOR ! Opravdové nebezpečí požáru !!!
vysvetlíš to? čo presne má horieť?
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Puhi píše:vysvetlíš to? čo presne má horieť?


vyfukne ti benzin cez odvetravanie plavakovej komory alebo tesnenie a rovno na vyfuk :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

už jsem přemyšlel, že bych to zkusil s kompresorem, co to udělá :lol:
Sašo, povídej, taky mě to zajímá.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Cory píše:vyfukne ti benzin cez odvetravanie plavakovej komory alebo tesnenie a rovno na vyfuk :)
kde máš odvetrávanie?(nemali to iba niektoré karbce...?) a na výfuk to chčie hockedy cez tú zázračnú trubičku zo sania :lol:
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Karburátor lada NENÍ přetlakový, už se to řešilo v tématu s turbem a došlo se k závěru že nejoptimálnější by bylo dát turbo až pod karbec a stlačovat hotovou směs.

Dle mého názoru to s tímhle ani nenastartuje, protože si motor palivo přisává skrz trysky. Jenomže pokud bude v difuzoru (a v celém sání) přetlak, nic si nenasaje. Navíc nejspíš protlačí benzín někama ven a bude pruser jak psal Saša.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

v tom pripade bude potreba, aby to foukalo co nejmen - pak se placebo projevi nejvice :))
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

peet2101 píše:protlačí benzín někama ven
ach boože, ja sa pýtam, kde to začne horieť.

A ano, riešilo sa to, ale potom mi vysvetli tento obrázok
Obrázek
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Niekedy davno na ladafore bol odkaz na nejake stranky kde bol popis kompresora...turbina z vysavaca pohon bol remenom z klukovky.....
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

V historii se kompresory poháněné od klikovky na karburátových motorech používaly, ale není asi jen tak vložit mezi filtr a karburátor jakýkoliv kompresor bez dalších úprav.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10511
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Dusan píše:turbina z vysavaca
Hoši ... mě to už nebaví :cry: . Vezměte si jednoduchou rovnici a dosaďte do ní pár známých. Je to o matematice prosté.
Na jednu stranu si dejte litrový výkon takovýho kompresoru za minutu, na druhou stranu si dejte litrovou potřebu vzduchu v motoru při řekněme jen 2 krpm. Potom ty dvě hodnoty srovnejte! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“