Stránka 2 z 2
Napsal: úte zář 14, 2010 12:22
od vintera
pokud rovnou matička či šroubek někde po montáži zapomětlivým mechanikem nechybí, tak neutažená matička či šroubek je hned následující v pořadí. A co jich někdy některým i zbyde!
Napsal: úte zář 14, 2010 21:32
od Dusan
To je napad dotahovat domcek znova
..a najlepsie po nastaveni ventilov...to potom musis nastavovat znova
Napsal: úte zář 14, 2010 21:41
od MartasBrno
Dusan, udělal jsem kravinu? Co jsem uděla špatně a proč? Rád se přiučím.
Napsal: úte zář 14, 2010 21:54
od Hurikán
Když se zamyslíš, tak Ti to určitě dojde.
Utažením domečku vačky změníš její polohu. Obzvlášť pak v případě, kdy byl jeden šroub téměř nedotažený. Kdybys porovnal vůle na všech ventilech před dotažením domečku a po dotažení, tak bys určitě zjistil, že se vůle na některých ventilech změnila.
Asi ne nějak tragicky, ale v každém případě bych doporučil si do střednědnědobého pracovního výhledu naplánovat kontrolu ventilové vůle. Lepší, než následně řešit podpálený ventil.
Napsal: úte zář 14, 2010 22:16
od MartasBrno
No to jistě, vůli tím roz drbu, ale čekal jsme nějakou hlubší myšlenku. Nebo třeba návrh, domek povolit a utáhout přesně podle postupu... Toto ale neumím vyhodnotit.
Napsal: úte zář 14, 2010 22:34
od Hurikán
MartasBrno píše:čekal jsme nějakou hlubší myšlenku. Nebo třeba návrh, domek povolit a utáhout přesně podle postupu...
Obávám se, že hlubokého myšlení v této denní (vlastně spíše noční
) hodině již nejsem schopen.
Zase to nedramatizuj.
Zkusils dotažení šroubů a pokud jsem správně pochopil, byly všechny utaženy správně, až na jeden, který jsi dotáhnul. Dál to neřeš. Pouze někdy výhledově pro klid duše překontroluj vůle. Punkt.
Napsal: úte zář 14, 2010 23:21
od MartasBrno
OK, tak to beru
To je lidský.
Napsal: stř zář 15, 2010 16:19
od Saša
Zachovej paniku . Jeden uvolněný šroub na vačici pokud není na kraji nic nespůsobí .Dosedací plochy jsou přesně obrobeny a domeček vačice je dost pevný . Tudíš není možnost aby ovlivnil ventilovou vůli . Na modré 06 mi jeden šroub chybí ůplně neboť na hlavě kterou jsem použil při opravě byl jeden šteft ukroucen a nemněl jsem čas to řešit . Byl to asi v druhé řadě od kola .
Je zajímavé že problémy s mazáním se "zde" vyskytují a to i u motorů s poměrně málo km. Na mé 02 i 043 s tlakem mazání nebyl za celou dobu jediný problém i po (02 490 000 km)
a 043 430 000 km .
Jen jeho spotřeba u 02 již byla značná 1-1.2L/100km !