Trojpáčka - dočasné řešení?

Moderátor: Moderátoři

Je bistabilní relé na světelnou houkačku pro přepínání dálkové/tlumené pouze dočasné řešení?

Ano, dál už se trojpáčka nerozebere
1
14%
Trojpáčka se bude postupně rozkládat na prvočinitele a na palubní desce okolo volantu se mi začnou hromadit nesmyslné spínače pro "dočasnou" náhradu disfunkce
1
14%
Investuju a vyměním trojpáčku
5
71%
 
Celkem hlasů: 7

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Vašátor »

Michale, bistabilní relé je velmi dobrý nápad :wink: . Moje zkušenosti s trojpáčkou, kde nejsou světla ovládána přes relé, jsou takovéto: - několikrát mi odešla trojpáčka na potkávacích světlech, nikdy však na dálkových
- vždy se jednalo o vytavený kontakt (což lze poznat tak, že se potkávací světla při přitažení páčky k palubce rozsvítí)
- trojpáčku lze opravit (rozebrat, vytavený kontakt vrátit na své místo a vlepit dvousložkovým lepidlem - používám lepidlo s příměsí kovu, trojpáčka již dvě sezony drží).

Ad. Laďušovo schema) lze to řešit i jednodušeji. Pokud se bavíme o Ladách, kde světla přes relé nejsou - tudíž s pojistkovou skříní ve voze, lze relé zapojit přímo k pojistkové skříňce. Relátkem se přemostí kabel trojpáčky, ovládání relé se pak zapojí na trojpáčku. V podstatě je to to samé, jen se relé zapojí "do" pojistkové skříně. Samotné relé jištěné není, ale jeho výstup již ano. Defakto se jedná o standartní zapojení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

Koko Loko píše:Raději, ať mi zhoří auto než abych si v rozbil fifák kvůli pojistce řazené v obvodu který má být "bezpečný". Už takhle se mi moc nelíbí, že jedno relé dělá obě světla.
Teorie je hezká věc, ale praxe je většinou jiná.
Relé NIKDY nevyhodí pojistku za normálních okolností, jen při závadě. Bere kolik, 200 mA ? Když se obracíš na praxi, tak kolikrát jsi zažil, že by vypadly najednou obě pojistky od obou vláken potkávacích světel ? Mě se tahle náhoda už stala. Pojistky byly už od pohledu unavený a při rázu při zapnutí je to hned. Jedu si takhle na dálkový, přepnu potkávací a tma. Už jsem to měl kousek a dojel na dálkový. Obě pojistky potkávacích v háji. Pár měsíců poté se nám něco podobného stalo u dodávky, kde ale odešly obě potkávací vlákna žárovek taky takhle najednou při zapnutí. Jistit relé nepřináší žádné riziko - teoreticky, ani prakticky.
Proč se Ti nelíbí 1 relé na obě světla ? Vyrábějí se 30A, 40A, 70A, 100A, stačí si vybrat. :)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

Roman píše:O specenych kabloch nepochybujem, zaujala ma ta rozzhavena civka. O tom co kde kto blbo zapojil by som mohol napisat knihu....
Každá cívka, relé, tlumivka se může "zapéct". Rozžhavenou do červena jsem cívku fyzicky přímo v tom inkriminovaném okamžiku neviděl, ale seškvařených a zapečených několik. Je reálné, že rudé byly. Otázkou je jen jak moc. Relé jsem viděl v několika případech zapečené, většinou od přechoďáku na kontaktech. Viděl jsem také cívku relé, které bylo celkově pokroucené (usazené v plastu) se zmodralým drátem a očouzeným smaltem.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Roman »

" Viděl jsem také cívku relé, které bylo celkově pokroucené (usazené v plastu) se zmodralým drátem a očouzeným smaltem."
Comu sa pri poistke 8A, ktoru doporucujes absolutne nezabrani.....Proste v automobilovom rele cievku nerozzeravis ani keby si sa poxxxl.... A k tomu som pisal moj prvy prispevok.
Roman
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

Druhá varianta je také novější typ pojistky (nožová), kde můžeš dát třeba 2A. To tam píšu taky. :) Dělají se samozřejmě i pro menší proud než 2A, jak jistě víš.....
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Vašátor »

Pánové :!: Vraťte se k tématu, mluvte věcně a nedohadujte se o blbostech :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Jelen »

Jedno lehké OT, které po zodpovězení smažu. tomass: nejsi stejná osoba, jako Thomas_124 na Mercedes-Classic.cz ?
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Jelen »

Jinak abych jen neplácal, doporučuju koupit novou trojpáčku (starší, použitou, ale dobrou, je jich dost a budou určitě lepší než nová výroba) a zakomponoval tam relé, které páčce hodně odlehčí. Pokud si na to sám netroufáš, určitě je tu dost lidí, co to rádi udělaj, třeba za pozvání na pivo, nebo tak, navíc pokec u práce na autě bývá nejlepší.
rendos
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od rendos »

Moc dík kluci,zkusím oslovit kamaráda jestli si na to troufne ale mám jednu otázku.
Jestli to chápu správně tak páčka nevydrží přepínat proud cca 2x5A do světel tak co kdybych koupil novou páčku a místo normálních žárovek tam dal LED ,ty by mají podstatně menší proud ne?
Našel jsem tyto:
http://www.hadex.cz/k706-zarovka-led-h4 ... 7xsmd5050/
Vaz 21011
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od valda1971 »

Páčce určitě pomůžeš, jen by mne zajímalo, jak je to s legislativou těchto LED svštel a jak to svítí...?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Roman »

Legislativu to urcite nema a svietit to bude dost divne, aj kvoli tomuto : "tlumené/dálkové světlo je řešeno změnou intenzity svitu LED (2,5/4W)" , tak nejako sa riesili svetla na niektorych americkych autach, ale tam ten znizeny vykon sluzil tusim ako parkovacky.....
Roman
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

Jelen píše:Jedno lehké OT, které po zodpovězení smažu. tomass: nejsi stejná osoba, jako Thomas_124 na Mercedes-Classic.cz ?
Jelene, nejsem to já. Na tyto stránky jsem snad ani nezabloudil.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

rendos píše:Moc dík kluci,zkusím oslovit kamaráda jestli si na to troufne ale mám jednu otázku.
Jestli to chápu správně tak páčka nevydrží přepínat proud cca 2x5A do světel tak co kdybych koupil novou páčku a místo normálních žárovek tam dal LED ,ty by mají podstatně menší proud ne?
Našel jsem tyto:
http://www.hadex.cz/k706-zarovka-led-h4 ... 7xsmd5050/
LED H4 zcela určitě nebudou mít homologaci. Při tomto příkonu nemají minimálně dostatečný světelný tok jako halogenová žárovka. Bude to vidět na první pohled, že to svítí málo. Možná bude LED vytvářet podivné stíny s ohledem na konstrukci led a řekl bych, že i svým způsobem oslňovat protijedoucí. Potkávací vlákno má u normální H4 kalíšek aby soustředilo světlo na vozovku. Myslím, že i kdyby se pominula legislativa u LED, tak to bude svítit ještě výrazně méně, než starý asymetrický žárovky (pozor, asymetrický nejdou do H4 reflektorů !) které svítí i tak mizerně, že je při nich vidět docela dost špatně.
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od Viko »

tomass píše: Potkávací vlákno má u normální H4 kalíšek aby soustředilo světlo na vozovku.
A okrem toho sa nachádza za ohniskom paraboly.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvek od tomass »

Vidíš Viko, to jsem přehlédl. Ještě bych doplnil, že ty LED směrem dopředu nemají vůbec žádnou funkci. H4 žárovka má ještě černěný vrchlík. Clona, která je před žárovkou na křidélkách je někdy černá, někdy lesklá. Plní funkci clony a ne odrazu světla. Tak ty ledky tam v čele jsou naprosto k ničemu. Žil byl jeden číňan, asiat, mongol, nebo korejec, který napájel do patice H4 bezhlavě všude kam se vešly kolem dokola ledky a tak vznikl tento výtvor, který je naprosto k ničemu. Protože byl pilný, teď jich má někde přepravní kontejner (možná více kontejnerů) a neví co s nima. Tak to pomalu prodává po světě a čeká, kdo mu na to skočí. :D
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“