Stránka 2 z 3

Napsal: pát kvě 14, 2010 12:01
od Drobek81
podle tohoto http://www.hlpropan.cz/_diagrams/1510.htm je to ta mosazna vec vpravo dole-nad tim je nejaka civka (u mne tusim neni, asi mam nejakej prehistorickej typ, mam to vic jak 10let stare)...Vedou do toho dve trubicky - od nadrze a pak k reduktoru. Kdyz povolis soub v dolni casti, sundas pak kryt a uvnitr je filtr (a spousta broku - zalezi, kde tankujes). Take je tam malej magnet, asi na ty broky...
A jak zastavis plyn na nadrzi, tak mozna nastartuj a vyjed vsechen plyn-v tom filtru je jeste nejaky tlak tak to jinak "psoukne".
Meni se myslim preventivne ale u mne vydrzel mnohem vic jak 100tkm (zacalo to postupne ztracet vykon ve vyssich otackach).

Napsal: pát kvě 14, 2010 12:07
od wiku
Je to ono, hodně podobnou " baňku " tam mám. Ale stejně nevěřím že se do toho ten filtr vejde.

Jinak ta věc s volnoběhem se zdá být vyřešena tím o-krouižkem. Ráno jsem nastartoval se studeným motorem na první pokus, což předtím nebylo možné. Uvidíme co to bude dělat dál.

Napsal: pát kvě 14, 2010 12:31
od Drobek81
wiku píše:Je to ono, hodně podobnou " baňku " tam mám. Ale stejně nevěřím že se do toho ten filtr vejde.
taky sem neveril...ten filtr je ale malej tak se tam vejde :wink:
Pokud jsi problem s volnobehem vyresil, nemusi byt uplne vyhrano. Po vymene membran zacalo auto lepe jezdit a s tim sla dolu i spotreba...Takze pokud mas pocit, ze to ztratilo vykon tak bych se do toho pustil. Na druhou stranu, u mne to vydrzelo vic jak 100tkm bez zasahu (pouze vypusteni sajrajtu z LPG) a filtr jeste dele. Nevim, kolik s tim najel puvodni majitel (podle jeho slov max 50tkm bez zasahu). Takze to by znamenalo, ze membrany vydrzely 150tkm (ale 6let).

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:04
od wiku
Měl jsi pravdu. Byl tam a byl plnej drobných špon. Vyfoukal jsem ho a zdá se být jako nový. Preventuvní výměnu provedu později.

Jak se dostanu k membráně? Odpojit všechy hadice od reduktoru a rozebrat ho?

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:13
od Saša
"Jak se dostanu k membráně? Odpojit všechy hadice od reduktoru a rozebrat ho?"
Jde o to ke které . K "velké" se dostaneš po odšroubování imbusů zepředu reduktoru . Pokud nemáš náhradní (membrány) Nelez tam ! Po opětovném složení by reduktor mohl zlobit . Pro bezproblémovou funkci je třeba vyměnit alespoň velkou membránu a gumový dosedací ventil na její páce . K "malé" membráně (první regulační stupeň) se dostaneš až po celkovém odpojení reduktoru včetně vody .
Tak jak píše Drobek81 . Pokud se s autem pravidelně jezdí je servis plynového zařízení téměř nulový . Filtřík se opravdu nachází v elektroventilu před reduktorem . Je tam pružina a magnet (někdy dva) . Dej pozor v jaké poloze byl filtřík - dá se otočit a pak neplní funkci . Filtr stačí obyčejně profoukat ZEVNITŘ stlačeným vzduchem . Bývá zanesen Grafitem (mazací přísada) . Pokud máš novější zařízení bude ještě jeden elektroventil přímo v nádrži . Pokud tam je tak se nemusí zavírat při výměně filtru ruční ventil na nádrži . Pouze vypnout zapalování . Drobkův postup je ale jistější .
Teď jedno doporučení : Dle tvých otázek je jasné že nejsi odborník přes technické věci . A ač je výměna filtru i membrán celkem jednoduchá , má však svá úskalí . Zvlášť u Lovata/Lovteku je jedna vychytávka (podložka) na kterou se obvykle zapomene a pak ... . Je lepší v takovém případě to udělat pod dohledem někoho skušeného nebo to svěřit LPG servisu . Viděl jsem již pár špatně poskládaných reduktorů , naštěstí většina (až na jeden) nespůsobil žádné další škody , nepočítaje nefunkčnost a stracený čas .

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:16
od wiku
Saša: Nejdem lama přes techniku, to rozhodně ne. Ale na věci okolo LPG se radši ptám, protože z něj mám strach. Je to zařízení který pracuje pod tlakem a před takovými já mám respekt.

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:23
od Saša
wiku píše:Je to zařízení který pracuje pod tlakem a před takovými já mám respekt.
Jaký tlak si myslíš že tam je ?

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:45
od wiku
No mimo bombu asi nic moc velkého, tipuju že něco od 1 do 10 atm. Ale prostě je to plyn, není vidět a hoří. Nevím kvůli čemu, ale mám z toho respekt. Hned několik dní po koupi auta jsem sháněl malej cestovní hasičák abych se nebál s tím jezdit :-)

Takže říkáš že na reduktoru není nic moc složitého? Kromě toho že se musí správně poskládat?

Napsal: pát kvě 14, 2010 18:05
od Saša
wiku píše:No mimo bombu asi nic moc velkého, tipuju že něco od 1 do 10 atm
Mimo "bombu" tedy nádrž je tlak stejný jako uvnitř , až po první stupeň v reduktoru . Pro upřesnění je tam kapalný plyn až do reduktoru . Tlakem ses trefil i když jsis asi myslel že je v nádrži větší . On je tam prakticky stejný jako v plynových zapalovačích cigaret a strach z nich nemá asi nikdo .
wiku píše:Takže říkáš že na reduktoru není nic moc složitého? Kromě toho že se musí správně poskládat?
Na to mohu odpovědět Není . Pokud vše dobře poskládáš neměl by bejt problém .

Napsal: sob zář 11, 2010 21:00
od plavec
Koko Loko píše:
Saša píše: ... Nastavení reduktoru bývá stabilní. ...
Ano, ale jsou i výjimky potvrzující toto pravidlo :mrgreen: a to mj reduktor Elpigaz Cometa, tam si ten šroubek dělá co chce :lol: .
hmm, tak on ten polskej plyn je asi fakt nic moc. Mě to zas po předělání na elpigaze (sekvenční) nějak divně startovalo. (tipuju tu krabičku, co kecá počítači nesmysly z lambda sondy) Ale to je fuk, teď mě jde o to, že reduktor mám vespod takovej vlhkej až mokrej.Je to v místech kde jsou napojeny hadice s vodou. Voda se i trochu ztrácí. http://fedorauto.cz/index.php?nid=1708& ... 1&epc=3092 Kdybych to měl přiblížit více, tak se mě zdá, že prolíná tím velkým gumovým těsněním voda ven.. Šťourat se v tom nebudu, ale co mi s tím udělaj plynaři? Přitáhnout ty imbusy z boku asi stačit nebude, co? :roll:
Ikdyž oni jsou to divný plynaři, tvrděj, že plynovej flitr se mění až když auto vůbec nejede a odkalení není potřeba, že kvalita a čistota lpg je u nás výborná...

Napsal: ned zář 12, 2010 08:51
od Saša
plavec píše:odkalení není potřeba, že kvalita a čistota lpg je u nás výborná...
Ano tohle je pravda , od jisté doby (cca 1998) se v čerpaném LPG neoběvuje mastná složka usazující se v reduktoru . Preventivně tak jednou za rok vyšroubuji odkalovací šroub ale vždy je téměř čistý . Přisuzuji to změně technologie zpracování LPG . Dříve se asi mazaly čerpadla nějakou olejovou mlhou . Dnes se používá grafit , ten ale zanáší filtříky před reduktorem a dokáže i ucpat přívodní trubku z nádrže (nezřídká závada proč auto netáhne) . Filtřík stačí vyfoukat . Trubka jde vyčistit , ale musí se vědět jak na to .
plavec píše:Kdybych to měl přiblížit více, tak se mě zdá, že prolíná tím velkým gumovým těsněním voda ven.. Šťourat se v tom nebudu, ale co mi s tím udělaj plynaři? Přitáhnout ty imbusy z boku asi stačit nebude, co?
Přitažení by mnělo pomoct .

Napsal: ned zář 12, 2010 09:38
od plavec
Měl jsem zato že jakýkoliv filtr a odkalovač na nějakém stroji se má měnit a odkalovat po určité době. Dík za vysvětlení.
Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne? :D

Napsal: pon zář 13, 2010 15:20
od Saša
plavec píše:Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?
Klidně to přitáhni , ale s citem ty čroubky jsou malé (sai 5-6ky) .

Napsal: pon zář 13, 2010 17:24
od plavec
Saša píše:
plavec píše:Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?
Klidně to přitáhni , ale s citem ty čroubky jsou malé (sai 5-6ky) .
Reduktor mě přitáhli plynaři z obou stran.Jestli to bude zlobit asi vyměním ty těsnění rovnou všecky. :)

Napsal: pon zář 13, 2010 20:44
od Marťas
Saša píše:ten ale zanáší filtříky před reduktorem a dokáže i ucpat přívodní trubku z nádrže (nezřídká závada proč auto netáhne) . Filtřík stačí vyfoukat . Trubka jde vyčistit , ale musí se vědět jak na to
Ukázal bys mi to kdyžtak na sraze? Díky :wink: