LPG rozštelovává se volnoběh
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
podle tohoto http://www.hlpropan.cz/_diagrams/1510.htm je to ta mosazna vec vpravo dole-nad tim je nejaka civka (u mne tusim neni, asi mam nejakej prehistorickej typ, mam to vic jak 10let stare)...Vedou do toho dve trubicky - od nadrze a pak k reduktoru. Kdyz povolis soub v dolni casti, sundas pak kryt a uvnitr je filtr (a spousta broku - zalezi, kde tankujes). Take je tam malej magnet, asi na ty broky...
A jak zastavis plyn na nadrzi, tak mozna nastartuj a vyjed vsechen plyn-v tom filtru je jeste nejaky tlak tak to jinak "psoukne".
Meni se myslim preventivne ale u mne vydrzel mnohem vic jak 100tkm (zacalo to postupne ztracet vykon ve vyssich otackach).
A jak zastavis plyn na nadrzi, tak mozna nastartuj a vyjed vsechen plyn-v tom filtru je jeste nejaky tlak tak to jinak "psoukne".
Meni se myslim preventivne ale u mne vydrzel mnohem vic jak 100tkm (zacalo to postupne ztracet vykon ve vyssich otackach).
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
taky sem neveril...ten filtr je ale malej tak se tam vejdewiku píše:Je to ono, hodně podobnou " baňku " tam mám. Ale stejně nevěřím že se do toho ten filtr vejde.

Pokud jsi problem s volnobehem vyresil, nemusi byt uplne vyhrano. Po vymene membran zacalo auto lepe jezdit a s tim sla dolu i spotreba...Takze pokud mas pocit, ze to ztratilo vykon tak bych se do toho pustil. Na druhou stranu, u mne to vydrzelo vic jak 100tkm bez zasahu (pouze vypusteni sajrajtu z LPG) a filtr jeste dele. Nevim, kolik s tim najel puvodni majitel (podle jeho slov max 50tkm bez zasahu). Takze to by znamenalo, ze membrany vydrzely 150tkm (ale 6let).
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
"Jak se dostanu k membráně? Odpojit všechy hadice od reduktoru a rozebrat ho?"
Jde o to ke které . K "velké" se dostaneš po odšroubování imbusů zepředu reduktoru . Pokud nemáš náhradní (membrány) Nelez tam ! Po opětovném složení by reduktor mohl zlobit . Pro bezproblémovou funkci je třeba vyměnit alespoň velkou membránu a gumový dosedací ventil na její páce . K "malé" membráně (první regulační stupeň) se dostaneš až po celkovém odpojení reduktoru včetně vody .
Tak jak píše Drobek81 . Pokud se s autem pravidelně jezdí je servis plynového zařízení téměř nulový . Filtřík se opravdu nachází v elektroventilu před reduktorem . Je tam pružina a magnet (někdy dva) . Dej pozor v jaké poloze byl filtřík - dá se otočit a pak neplní funkci . Filtr stačí obyčejně profoukat ZEVNITŘ stlačeným vzduchem . Bývá zanesen Grafitem (mazací přísada) . Pokud máš novější zařízení bude ještě jeden elektroventil přímo v nádrži . Pokud tam je tak se nemusí zavírat při výměně filtru ruční ventil na nádrži . Pouze vypnout zapalování . Drobkův postup je ale jistější .
Teď jedno doporučení : Dle tvých otázek je jasné že nejsi odborník přes technické věci . A ač je výměna filtru i membrán celkem jednoduchá , má však svá úskalí . Zvlášť u Lovata/Lovteku je jedna vychytávka (podložka) na kterou se obvykle zapomene a pak ... . Je lepší v takovém případě to udělat pod dohledem někoho skušeného nebo to svěřit LPG servisu . Viděl jsem již pár špatně poskládaných reduktorů , naštěstí většina (až na jeden) nespůsobil žádné další škody , nepočítaje nefunkčnost a stracený čas .
Jde o to ke které . K "velké" se dostaneš po odšroubování imbusů zepředu reduktoru . Pokud nemáš náhradní (membrány) Nelez tam ! Po opětovném složení by reduktor mohl zlobit . Pro bezproblémovou funkci je třeba vyměnit alespoň velkou membránu a gumový dosedací ventil na její páce . K "malé" membráně (první regulační stupeň) se dostaneš až po celkovém odpojení reduktoru včetně vody .
Tak jak píše Drobek81 . Pokud se s autem pravidelně jezdí je servis plynového zařízení téměř nulový . Filtřík se opravdu nachází v elektroventilu před reduktorem . Je tam pružina a magnet (někdy dva) . Dej pozor v jaké poloze byl filtřík - dá se otočit a pak neplní funkci . Filtr stačí obyčejně profoukat ZEVNITŘ stlačeným vzduchem . Bývá zanesen Grafitem (mazací přísada) . Pokud máš novější zařízení bude ještě jeden elektroventil přímo v nádrži . Pokud tam je tak se nemusí zavírat při výměně filtru ruční ventil na nádrži . Pouze vypnout zapalování . Drobkův postup je ale jistější .
Teď jedno doporučení : Dle tvých otázek je jasné že nejsi odborník přes technické věci . A ač je výměna filtru i membrán celkem jednoduchá , má však svá úskalí . Zvlášť u Lovata/Lovteku je jedna vychytávka (podložka) na kterou se obvykle zapomene a pak ... . Je lepší v takovém případě to udělat pod dohledem někoho skušeného nebo to svěřit LPG servisu . Viděl jsem již pár špatně poskládaných reduktorů , naštěstí většina (až na jeden) nespůsobil žádné další škody , nepočítaje nefunkčnost a stracený čas .
Naposledy upravil(a) Saša dne pát kvě 14, 2010 17:24, celkem upraveno 2 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jaký tlak si myslíš že tam je ?wiku píše:Je to zařízení který pracuje pod tlakem a před takovými já mám respekt.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No mimo bombu asi nic moc velkého, tipuju že něco od 1 do 10 atm. Ale prostě je to plyn, není vidět a hoří. Nevím kvůli čemu, ale mám z toho respekt. Hned několik dní po koupi auta jsem sháněl malej cestovní hasičák abych se nebál s tím jezdit 
Takže říkáš že na reduktoru není nic moc složitého? Kromě toho že se musí správně poskládat?

Takže říkáš že na reduktoru není nic moc složitého? Kromě toho že se musí správně poskládat?
Mimo "bombu" tedy nádrž je tlak stejný jako uvnitř , až po první stupeň v reduktoru . Pro upřesnění je tam kapalný plyn až do reduktoru . Tlakem ses trefil i když jsis asi myslel že je v nádrži větší . On je tam prakticky stejný jako v plynových zapalovačích cigaret a strach z nich nemá asi nikdo .wiku píše:No mimo bombu asi nic moc velkého, tipuju že něco od 1 do 10 atm
Na to mohu odpovědět Není . Pokud vše dobře poskládáš neměl by bejt problém .wiku píše:Takže říkáš že na reduktoru není nic moc složitého? Kromě toho že se musí správně poskládat?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
hmm, tak on ten polskej plyn je asi fakt nic moc. Mě to zas po předělání na elpigaze (sekvenční) nějak divně startovalo. (tipuju tu krabičku, co kecá počítači nesmysly z lambda sondy) Ale to je fuk, teď mě jde o to, že reduktor mám vespod takovej vlhkej až mokrej.Je to v místech kde jsou napojeny hadice s vodou. Voda se i trochu ztrácí. http://fedorauto.cz/index.php?nid=1708& ... 1&epc=3092 Kdybych to měl přiblížit více, tak se mě zdá, že prolíná tím velkým gumovým těsněním voda ven.. Šťourat se v tom nebudu, ale co mi s tím udělaj plynaři? Přitáhnout ty imbusy z boku asi stačit nebude, co?Koko Loko píše:Ano, ale jsou i výjimky potvrzující toto pravidloSaša píše: ... Nastavení reduktoru bývá stabilní. ...a to mj reduktor Elpigaz Cometa, tam si ten šroubek dělá co chce
.

Ikdyž oni jsou to divný plynaři, tvrděj, že plynovej flitr se mění až když auto vůbec nejede a odkalení není potřeba, že kvalita a čistota lpg je u nás výborná...
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

Ano tohle je pravda , od jisté doby (cca 1998) se v čerpaném LPG neoběvuje mastná složka usazující se v reduktoru . Preventivně tak jednou za rok vyšroubuji odkalovací šroub ale vždy je téměř čistý . Přisuzuji to změně technologie zpracování LPG . Dříve se asi mazaly čerpadla nějakou olejovou mlhou . Dnes se používá grafit , ten ale zanáší filtříky před reduktorem a dokáže i ucpat přívodní trubku z nádrže (nezřídká závada proč auto netáhne) . Filtřík stačí vyfoukat . Trubka jde vyčistit , ale musí se vědět jak na to .plavec píše:odkalení není potřeba, že kvalita a čistota lpg je u nás výborná...
Přitažení by mnělo pomoct .plavec píše:Kdybych to měl přiblížit více, tak se mě zdá, že prolíná tím velkým gumovým těsněním voda ven.. Šťourat se v tom nebudu, ale co mi s tím udělaj plynaři? Přitáhnout ty imbusy z boku asi stačit nebude, co?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Měl jsem zato že jakýkoliv filtr a odkalovač na nějakém stroji se má měnit a odkalovat po určité době. Dík za vysvětlení.
Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?
Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?

Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

Klidně to přitáhni , ale s citem ty čroubky jsou malé (sai 5-6ky) .plavec píše:Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Reduktor mě přitáhli plynaři z obou stran.Jestli to bude zlobit asi vyměním ty těsnění rovnou všecky.Saša píše:Klidně to přitáhni , ale s citem ty čroubky jsou malé (sai 5-6ky) .plavec píše:Mám to tedy zkusit přitáhnout sám?Nebudu pak pořadatel leteckého dne?

Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
