Stránka 2 z 3

Napsal: pát zář 17, 2010 20:35
od MartasBrno
Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?

Napsal: pát zář 17, 2010 22:09
od dmatej
Dotažení kostry nemusí stačit, já to obvykle sundám, prostříkám konkorem nebo máznu vazelínou a pak to teprv dotáhnu. Rez je sviňa :)

Napsal: sob zář 18, 2010 08:43
od Petr HC
MartasBrno píše:Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?
Za téměř všechny problémy s elektroinstalací vozů Lada mohou : Wackelovy kontakty, Kroutilovy svorky a Lada ukostření.

Napsal: sob zář 18, 2010 19:10
od Saša
Tak tak strůjcem téhle závady je špatná kostra . Mněla by to bejt tá kde je přišroubovaný přeřušovač blinkrů . Vlevo nahoře za palubkou (dost blbý přístup) .

Napsal: sob zář 18, 2010 20:39
od Little Red Riding Hood
kostru sem přetahoval, je tam jak piše saša, ještě doplním že mam kabeláž a pojistkovku komplet z 07, a kontrolkou mazání mam buzené relé (cívku).. + má připojené stále.. ale fungovalo to bzproblému minimálně půl roku..

mohly by na to mít vliv páčky pod volantem??:.

jinak dnes mi to začalo dělat extrémě, snad s každým spuštěním blinkrů se rozesvitila kontrolka dobíjení a palubka umřela a svitila i ta kontrolka mazání.. už ani znovu nastartovaní skoro nepomáhalo.. a všiml jsem si že občas když zapnu klíčky, tak chvilku trvá než se chytne palubka..

Napsal: sob zář 18, 2010 21:02
od Ivo
A vozíš v autě aspoň pořádný hasičák?

Napsal: ned zář 19, 2010 07:25
od radek mb
Možná to bude znít jako blbost,ale přihodim jednu čerstvou zkušenost:tátovi na Nivě začlo zlobit dobíjení taky,postupně se vybíjela baterka,až mu to přestalo jet úplně.Ale u něho se sešly snad všechny závady najednou.Povolený klíňák,který ve finále prasknul,plandající mínusový kontakt na baterce.Po opravě auto stejně nedobíjelo,respektive jen na 12,6V.Vyndal jsem alternátor(je tam s vestavěným relé),odnesl ho do autoelektriky na opravu.Za 920 korun ho zrepasovali.Namontoval jsem ho zpátky do auta a zas to samé.12,7V,při přidání plynu šlo napětí lehce dolu.A teď pozor :!: Nevim proč,ale napadlo mě zahejbat pojistkama a tam byl kámen úrazu.Pojistka,přes kterou jde zapalování byla nějaká zaoxidovaná.Jak jsem s ní zašmrdlal,tak napětí na volnoběh vyskočilo a drželo se na 13,7V.Takže problémy v dobíjení může způsobit i taková cocotina jako pojistka.
P.S. Dopadlo to tak,že jsem tátovi řekl,ať si koupí nový pojistky a že je preventivně vyměníme všechny a také že šmirglem očistíme kontakty v pojistkový skříni.To samozřejmě neudělal a včera v 22,30 hod mi volal,že mu to na cestě z prahy zdechlo.Tak jsem zafungoval jako Lada asistance a odtáhl ho ke mě před barák.
Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.

Napsal: ned zář 19, 2010 07:29
od Cory
radek mb píše:Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.
Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky :mrgreen:

Napsal: ned zář 19, 2010 07:52
od radek mb
Cory píše:Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky
_________________
Kdyby si viděl,v jakém stavu je ta tátova Niva,tak kabeláž je to poslední,co je tam potřeba udělat... :hrob:

Napsal: ned zář 19, 2010 10:22
od Little Red Riding Hood
hasičák mám hned u sedačky, na pojistky kouknu, jinak dobijení pruběžně měřím, při všech cyklech zlobení a většinou naměřím na volnoběh se světlama 13,5V takže to by mělo být OK ne??.

spíš mě štve ta spojitost s blinkrama, že buď to si to blinkrama vyhodim a nebo mi kvuli tomu blinkry nejdou...

Napsal: ned zář 19, 2010 18:13
od Saša
Někdy blbnou kostry u pojistkovky (05/07) , přes ty konektory také nějaké kostry jdou .

Napsal: ned říj 10, 2010 13:47
od Little Red Riding Hood
Další záhada co se dnes vyskytla: jel sem po dálnici a všiml sem si že ručička dobíjení nějak podivně poskakuje a všiml jsem si že z polohy kde je normálně, skáče tak na 15V (alespoň dle budíku), občas sebou švihla i na 16V, dokonce jednou když sem zastavil na křižovatce začlo kvílení jakoby prokluzoval řemen a rafička se zastavila na konci červeneho pole v těch 16V a stala tam, jak sem se rozjel tak zase spadla do míst kde je normálně a poskakovala jak při jizdě po dálnici.. Občas při poskočení se ozvalo zakvílení..

řemen se zdá byt dost napnutej, kontroloval sem to jak sem zaparkoval v brně u baráku..

baterka je v kufru a chytal sem na ní jestli není náhodou horká a nebyla..

poraďte čim by to mohlo být??.. regulátor??.. nebo nějaká přepálená dioda na podkově??.. mam altík z íčka..

Napsal: ned říj 10, 2010 21:11
od Saša
Vypadá to na špatnou kostru regulátoru , nebo vadu na pomocném usměrňovači uvnitř altíku .

Napsal: ned říj 10, 2010 22:46
od Little Red Riding Hood
Saša, ta kostra regulátoru je kde??..

spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..

Napsal: pon říj 11, 2010 15:33
od Saša
Little Red Riding Hood píše:Saša, ta kostra regulátoru je kde??..
Regulátor je kostřený přímo šroubkem na zadním deklu altíku . Může být zaoxidovaný . Bez dobré kostry to přebíjí a může i odejít !
Little Red Riding Hood píše:spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..
Však jsem to psal : Řemen sedí na dně řemenice a tudíž nepřenese moc výkonu . A v případě že to začne přebíjet stuopne obrovsky odpor (točivý) a řemen to neutočí .