Záhadné dobíjení....

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Dotažení kostry nemusí stačit, já to obvykle sundám, prostříkám konkorem nebo máznu vazelínou a pak to teprv dotáhnu. Rez je sviňa :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

MartasBrno píše:Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?
Za téměř všechny problémy s elektroinstalací vozů Lada mohou : Wackelovy kontakty, Kroutilovy svorky a Lada ukostření.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak strůjcem téhle závady je špatná kostra . Mněla by to bejt tá kde je přišroubovaný přeřušovač blinkrů . Vlevo nahoře za palubkou (dost blbý přístup) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

kostru sem přetahoval, je tam jak piše saša, ještě doplním že mam kabeláž a pojistkovku komplet z 07, a kontrolkou mazání mam buzené relé (cívku).. + má připojené stále.. ale fungovalo to bzproblému minimálně půl roku..

mohly by na to mít vliv páčky pod volantem??:.

jinak dnes mi to začalo dělat extrémě, snad s každým spuštěním blinkrů se rozesvitila kontrolka dobíjení a palubka umřela a svitila i ta kontrolka mazání.. už ani znovu nastartovaní skoro nepomáhalo.. a všiml jsem si že občas když zapnu klíčky, tak chvilku trvá než se chytne palubka..
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

A vozíš v autě aspoň pořádný hasičák?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Možná to bude znít jako blbost,ale přihodim jednu čerstvou zkušenost:tátovi na Nivě začlo zlobit dobíjení taky,postupně se vybíjela baterka,až mu to přestalo jet úplně.Ale u něho se sešly snad všechny závady najednou.Povolený klíňák,který ve finále prasknul,plandající mínusový kontakt na baterce.Po opravě auto stejně nedobíjelo,respektive jen na 12,6V.Vyndal jsem alternátor(je tam s vestavěným relé),odnesl ho do autoelektriky na opravu.Za 920 korun ho zrepasovali.Namontoval jsem ho zpátky do auta a zas to samé.12,7V,při přidání plynu šlo napětí lehce dolu.A teď pozor :!: Nevim proč,ale napadlo mě zahejbat pojistkama a tam byl kámen úrazu.Pojistka,přes kterou jde zapalování byla nějaká zaoxidovaná.Jak jsem s ní zašmrdlal,tak napětí na volnoběh vyskočilo a drželo se na 13,7V.Takže problémy v dobíjení může způsobit i taková cocotina jako pojistka.
P.S. Dopadlo to tak,že jsem tátovi řekl,ať si koupí nový pojistky a že je preventivně vyměníme všechny a také že šmirglem očistíme kontakty v pojistkový skříni.To samozřejmě neudělal a včera v 22,30 hod mi volal,že mu to na cestě z prahy zdechlo.Tak jsem zafungoval jako Lada asistance a odtáhl ho ke mě před barák.
Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

radek mb píše:Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.
Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Cory píše:Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky
_________________
Kdyby si viděl,v jakém stavu je ta tátova Niva,tak kabeláž je to poslední,co je tam potřeba udělat... :hrob:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

hasičák mám hned u sedačky, na pojistky kouknu, jinak dobijení pruběžně měřím, při všech cyklech zlobení a většinou naměřím na volnoběh se světlama 13,5V takže to by mělo být OK ne??.

spíš mě štve ta spojitost s blinkrama, že buď to si to blinkrama vyhodim a nebo mi kvuli tomu blinkry nejdou...
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Někdy blbnou kostry u pojistkovky (05/07) , přes ty konektory také nějaké kostry jdou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Další záhada co se dnes vyskytla: jel sem po dálnici a všiml sem si že ručička dobíjení nějak podivně poskakuje a všiml jsem si že z polohy kde je normálně, skáče tak na 15V (alespoň dle budíku), občas sebou švihla i na 16V, dokonce jednou když sem zastavil na křižovatce začlo kvílení jakoby prokluzoval řemen a rafička se zastavila na konci červeneho pole v těch 16V a stala tam, jak sem se rozjel tak zase spadla do míst kde je normálně a poskakovala jak při jizdě po dálnici.. Občas při poskočení se ozvalo zakvílení..

řemen se zdá byt dost napnutej, kontroloval sem to jak sem zaparkoval v brně u baráku..

baterka je v kufru a chytal sem na ní jestli není náhodou horká a nebyla..

poraďte čim by to mohlo být??.. regulátor??.. nebo nějaká přepálená dioda na podkově??.. mam altík z íčka..
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vypadá to na špatnou kostru regulátoru , nebo vadu na pomocném usměrňovači uvnitř altíku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Saša, ta kostra regulátoru je kde??..

spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Little Red Riding Hood píše:Saša, ta kostra regulátoru je kde??..
Regulátor je kostřený přímo šroubkem na zadním deklu altíku . Může být zaoxidovaný . Bez dobré kostry to přebíjí a může i odejít !
Little Red Riding Hood píše:spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..
Však jsem to psal : Řemen sedí na dně řemenice a tudíž nepřenese moc výkonu . A v případě že to začne přebíjet stuopne obrovsky odpor (točivý) a řemen to neutočí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“