Stránka 2 z 10
Napsal: úte led 05, 2010 09:47
od Michael 4x4
dmatej píše:Michael: Nevím, jestli tě to zklame nebo poteší, ale pár let zpět vyhrál sprinty Rakušan s Nivou - ale o motoru jsem se já nedozvěděl

však počkaj až zoženiem upravenú prídavnú prevodovku 4x2 z UA

Napsal: úte led 05, 2010 10:01
od Marek
Já jsem hlasoval pro klobouk, i když mě tohle označení rozčiluje. Nemyslím si, že každý, kdo dodržuje předpisy, je klobouk. Obrovsky si vážím lidí, kteří dodržují předpisy.
Mám vyzkoušeno, že na našich silnicích není vůbec potřeba jezdit rychleji než se smí. Především na mnoha úsecích je to neuvěřitelně riskantní a potom člověk stejně ničeho nedocílí - jen stresu, vyšší spotřeby paliva a opotřebení brzd, jiný efekt to zpravidla nemá (pozitivní určitě ne).
Já dokážu jet z Třebíče do Chodova (okr. Sokolov) za 3 hodiny a 9 minut (můj rekord), aniž bych jedenkráte překročil maximální povolenou rychlost. Je to přesně 305 km, čili myslím, že čas je víc než slušný (když k tomu připočtete desítku vsí, centrum Prahy, tmu a padání sněhu). Tak kam a proč bych měl spěchat?
Jezdím na tempomatu podle GPS údajů, tedy na maximu toho, co mi vyhláška dovoluje - a nemám sebemenší problém. Na úseku Praha - Karlovy Vary, kde je mezi Řevničovem a K.V. asi 80 km silnice 1. třídy, mě téměř všichni předjíždějí. Jak je to možné, když já jedu maximální povolenou rychlostí? Prostě - všichni překračují dovolenou rychlost. Myslíte, že je to správně? Já si to nemyslím. Ale proto přece ještě nejsem klobouk (mě to slovo uráží, věříte?).
Napsal: úte led 05, 2010 10:36
od Drobek81
pro klobouka: ve meste rozhodne nic neuspechas, navic v Brne je na okruzich 60ka a v nezastavenych castech 80ka, coz mi prijde rozumne a dostacujici...stejne kdyz mne na 80ce predjizci auta, pak je "predjedu" soubeznou jizdou v pruzich a to temer vzdy...dulezitejsi je vedet, v kterou hodinu kterej ze dvou pruhu vyuzit a je to bez problemu. Staci i sledovat lemry - autobusy, protoze skrz ne dochazi k zablokovani jizdniho pruhu v zastavkach a v tom pripade se da elegantne plynule projet mestem. Samozrejme neklickuju jak zajic, jelikoz jezdim trasu denne, vim kde co a jak...na druhou stranu - typickej priklad klobouka je King, i s vozikem jej predjedu na dalnici a ve meste kdyz pak cekam v pruhu kterej pak jede doleva, pririti se onen klobouk a nacpe se pred odbocovacim pruhem z prubezneho do kolony
Ale kazdy ma svuj osobity styl, ve finale ale nelze nijak urychlit jizdu, navic kdyz clovek jede trebas jen 100km. Po dalnici vetsinou jedu do 160km/h dle tacho a to v mistech, kde se neda jet v pravem pruhu a v levem bych brzdil...takze skoro vsude

Napsal: úte led 05, 2010 10:47
od dvk
Ona ta možnost Klobouk asi není úplně štastně sepsaná - klidná pohodová jízda ještě není Klobouk : ) Já mám teda klobouky zažité jako "naopak" jedoucí, 30 na padesátce, předjíždějící 80 na rovince s šedesátkou (jak píše Drobek), trhavě zatáčející, blinkry 3m před křižovatkou vyhazující a tak. Vážím si lidí, co jedou plynule a přitom podle předpisů - není jich hodně a mají to těžké. Lidi co jezdí jak prasata a ještě se tím chlubí asi nikdy neměli havárku . )
Napsal: úte led 05, 2010 11:07
od Saša
V obci téměř přesně . Mimo +10 až 20 navíc . Samozřejmně jen tam kde je rozhled , "nevletím" někam kam nevidím . I po 25 letech považuji řízení za zábavu .
Víceméně jezdím stylem "předjeť a nechej předjet" (pokud někdo dojede mne umožním předjetí , pokud někoho dojedu předjíždím - ale jen tam kde je to bezpečné) .
Napsal: úte led 05, 2010 12:08
od Teepee
Markův příspěvek se mi líbí. Na většině cest mám sebou rodinu, a tak jedu tak, aby se děti vzadu nemuseli chytat dětských sedaček.
Ona totiž taková sedačka možná ochrání při nárazu, ale ta co má svůj vlastní poutací systém a pak se poutá k autu, dokáže při prudkém brždění spadnout i s dítětem vpřed. Samonavíjecí pásy zacvaknou spolehlivě zřejmě jen při nárazu. Stalo se mi to jednou s dcerou, do toho ještě spala, úžasná záležitost.
Sedačka využívající k upoutání dítěte pásy auta (pro větší děti) sice sedí na zadním sedadle o něco lépe, ale jednak je nechci vzadu pomlátit a druhak kdo má děti ví, že většinou jsou to křupínky, pitíčka, hračky, které při ostřejší jízdě začnou putovat po autě.
Někdo rodinnému stylu říká "klobouk", nezřídka se setkávám s tím, že to řidiči za mnou nechápou. Jak si ovšem udržet klidnou hlavu, když je za nárazníkem nalepené auto, které dovede začít předjíždět v tom nejdebilnějším místě jsem zatím nepřišel.
Není pravda že "není nic nebezpečnejšího než "Klobukář", který jede naprosto nepředvídatelně a okolnímu provozu natruc". Podle zákona mám jet podle svých možností schopností a řidiči by se měli tolerovat, myslím řidiči, ne závodníky, bezhlavce a debily. Dodnes jsem nepochopil, proč je třeba překračovat povolené limity a rozhodně je to více asociální, než je dodržovat.
Napsal: úte led 05, 2010 12:21
od Kalasnikov
xx
Napsal: úte led 05, 2010 12:24
od MartasBrno
No já mám najeto velice málo a podle situace kombinuju jízdu rychlejší a jízdu na spotřebu když není kam spěchat.
Klobouk - toho jsem potkal jen jednou (a hned jsem ho tak označil bo to bylo jasné) protože ten pán, bavící se se svou paní, široce gestikulující mimo obrys vozidla š125 se spokojil s třicítkou - čtyřicítkou na cestě z Ochoze do Březiny. Já myslel že ho vytlačím. Předjíždět se tam bojím, taky se bojím těch expertů s křídlama co mně vezmou v nepřehledným esíčku aby 30m přede mnou smykem zajeli do lesa a zastavili. Nepochopím to.
Miluju řidiče s vozíky a podobnými věcmi kteří udržují plynulou jízdu, jedo u v obci jak se má, mi mo obec taky amají stejné zrychlení jako já.

Příjemná a ekonomická jízda.
No a ještě ve městě se chovám střídavě jak člověk a jak čuňe a náladu mi vylepší nebo vyhorší často řidiči dodávek. Dělím je na dva druhy - na ty co jezdí pro PPL a z těch mám trochu strach a na ty stolaře, instalatéry, sklenáře a různý fachmany kteří mne pustí do fronty, laskavě pochopí případnou chybku z mé strany a nesnažej se nikoho utlačovat. Takovým jejich dobrotu oplácím, což se ve městě hodí.
Napsal: úte led 05, 2010 12:25
od dvk
Teepee a Marek - nechci se nikoho dotknout a váš přístup zcela chápu, psal jsem to výš - klidná pohodová jízda podle předpisů ještě podle mě není klobouk . ) To bych pak jinak asi taky byl, bodů není nekonečně a člověk chce a musí přecejenom jezdit.
Napsal: úte led 05, 2010 12:33
od EMI
no asi budu něco mezi kloboukem a normálem
ve vsi dodržuju rychlost - jezdim tachometrových 60, což je 54 reál a víc ne. Sám bydlim hned u hlavní silnice I/27 a sám Laďuša ví jak to tam lidi kropí, protože jsme kousek za cedulí a vyjet ze dvorku na hlavní je kolikrát fakt problem. takže ve vsi jezdim pomalu - ty auta jsou ve městě nebo obci problem už jenom tim, že tam ta hlavní vede a ještě jezdit rychle - to je zaděláno na malér

pes kterej u nás uteče ze dvorku = jdu ho za 5 minut seškrábnout lopatou. po kočkach už většinou neni co šeškrabávat
mimo vesnici jezdim tzv. s kolonou v rámci možností. nejedu zbytečně pomalu, protože pak všichni chvátaj a lepí se mi na zadek a to nemam rád

ale zase nadruhou stranu pokud by jela kolona 120-130 tak se necham vklidu všema předjet. mimo ves přes 100 tachometrových nelezu, 110 na roviných dlouhých úsecích. reál je zase oproti tachometru o něco menší. rád si nechávam i větší odstup kdyby něco
snažim se jezdit opatrně - jsem ze hasičský rodiny a bouraček už mam i tak dost

Napsal: úte led 05, 2010 12:56
od Laďuša
No já jezdim tak normálně, prostě jak mě to nejvíc vyhovuje a jak jsou na tom okolní podmínky

Ale spotřebu se snažim držet dole a vyhovuje mi klídek, žádnej stres
EMI píše:bydlim hned u hlavní silnice I/27 a sám Laďuša ví jak to tam lidi kropí, protože jsme kousek za cedulí a vyjet ze dvorku na hlavní je kolikrát fakt problem
Mi povídej, příště k tobě couvam

Bez nácviku do tý ulice vycouvat nebylo pěkný, chudák spojka

Napsal: úte led 05, 2010 13:06
od Trevor
Myslim si ze pri urovni sucastnych aut je uplne bezpecne na hociakej okreske ist 120. samozrejme vsetko je to otom ze ci auto riadi niekto normalny alebo nejaky exot ktory riskuje na kazdom rohu.
Napsal: úte led 05, 2010 14:32
od Michal Pokorný
Saša píše:V obci téměř přesně . Mimo +10 až 20 navíc . Samozřejmně jen tam kde je rozhled , "nevletím" někam kam nevidím . I po 25 letech považuji řízení za zábavu .
Víceméně jezdím stylem "předjeť a nechej předjet" (pokud někdo dojede mne umožním předjetí , pokud někoho dojedu předjíždím - ale jen tam kde je to bezpečné) .
Ano, Sašův styl jízdy považuji za naprosto dokonalý. Jezdím za ním při zpátečních jízdách z podzimních srazů. Je to takový hodně předvídavý styl, nikam se nehrne za každou cenu, potom i když nastane nějaká nestandardní situace, bývá čas i prostor pro nějaký manévr.
Taková pohodička, žádný styl jízdy "smrtihlav", ale ani žádná couračka, prostě tak akorát.
Napsal: úte led 05, 2010 15:22
od Veverka
Musím bonznout Asterixe s JmJ,při cestě do Mnichova jsem myslel že zahyneme

.
Jak můžu jezdit na spotřebu,když povoz to nerespektuje-jede furt se stejnou spotřebou

.
Napsal: úte led 05, 2010 15:27
od Teepee
To je strašně relativní, říct tak akorát. Já taky jezdím tak akorát. Občas u toho tečou nervy tomu za mnou (třeba na klikaté cestě v obci, vyšší moc mi ráda strká za zatáčky babky s dvoukolákem atp.), občas zase lítaj špóny (přehledné úseky). Spotřebu neřeším, jen obvykle zjistím, že je vyšší než bych na základě technických údajů a zkušeností jiných čekal.

Auto musí "ject" a ne "hlavně málo žrát".