Stránka 2 z 5
Napsal: pon bře 28, 2011 10:19
od dřevohryz
Ahoj lidičky,mám nivku 1,7i r.v. 1996 a mám problém se spotřebou,dřív jsem jezdil 10l a teď mlsá 15-16l! Tak jsem sní dojel na emise a tam jsme zjistili že lambda sonda je ok,ale hodnoty co a h jsou 10nasobně vyšší čili příliš bohatá směs. Nemáte někdo skušenost nebo potuchu jak to dostat do normálu? V servisu mi jen bezradně krčili rameny,že s ladou nemají žádnou skušenost.Ještě bych dodal, že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky. Pokud by byl vytahaný, je tam možnost špatného časování ventilů? Jsem laik, tak sorry za technické nepřesnosti.
Díky za odpovědi. Nivám Zdar.
Napsal: pon bře 28, 2011 11:47
od Luděk Ondrůch
Zkus vyblikat chybové kódy ř.j. a podívej se na vůle ventilů a stav rozvodů.
Napsal: pon bře 28, 2011 12:29
od Luděk Musil
dřevohryz píše:že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky
Hele a jsi si tímto opravdu jist? Máš tam kolem motoru taknějakdivně"omotanou" trubičku ? L.
Chybové kody a postup zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735
Napsal: pon bře 28, 2011 16:18
od dřevohryz
Kouknu na ty rozvody,pak uvidíme co to udělá,krok za krokem.Jinak divně omotanou trubičku si nevybavuju,musím se juknout.zatim díky
Napsal: pon bře 28, 2011 21:04
od Maysner
v 96tym nemely nivy automaticky napinaky rozvodu. Je to reseny stejne jako u klasickyho staryho zigula
Napsal: úte bře 29, 2011 06:19
od Luděk Musil
Maysner píše:v 96tym nemely nivy automaticky napinaky rozvodu. Je to reseny stejne jako u klasickyho staryho zigula
Jen to potvrzuje mou domněnku o klasickém seřizování = pružinový napínák řetězu + seřizovací šroub a matka pod vahadlem. L.
Napsal: úte bře 29, 2011 09:43
od dřevohryz
Tak to je dobrá správa,skusím ho napnout a uvidíme co to udělá.
A co se týče vyblikání chybových kodů:zjistil jsem že ten chytrák co to měl předemnou přerušil ten tištěnej spoj ke kontrolce chek engine! Asi mu vadilo že to svítí a tak to OPRAVIL. Takže to skusím nějak přemostit.
Napsal: úte bře 29, 2011 19:15
od Slimm
No když už je tu rozprava o CE (Check engine), tak mám taky menší problém. Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru. Závada se nijak jinak neprojevuje, ale to zatracený světýlko mě pěkně točí. Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího. Poradí někdo?
Napsal: stř bře 30, 2011 07:51
od Luděk Musil
Slimm píše:Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího.
To je divný. Každý rozsvícení C-E znamená chybu (kromě kontroly funkčnosti před nastartováním) a tato je následně uložená do paměti ŘJ.
Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu
A pokud motor není zahřátý a brzdíš jím - tak nic?
Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru.
Ty by vypadalo na chybu 44 (viz:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735) - nestálá závada. Ale asi bych to nechal bejt. Protože poradit Ti, aby jsi vyšrouboval Lambdu, profoukl ji, případně "něčím očistil a propláchl" by mohlo vést třeba k nějakému jinému poškození elektronické soustavy nebo jeho prvku - takže jako bych nic neřek´.
L.
Napsal: stř bře 30, 2011 07:58
od Slimm
Do doby než se motor zahřeje, tak nic, rozsvítí se až po zahřátí motoru a prvním brždění motorem. Ovšem je fakt, že zpočátku jakoby špatně táhne, což jsem přisuzoval studenému motoru. podle Tvého odkazu by to tedy i chudá směs mohla být. No uvidíme, asi mi nezbyde nic jiného než zajet s ní do Plzně a nechat si udělat aspon diagnostiku.
. A když už se ptám, sice to nepatří do tohodle vlákna , ale přední brzdové destičky jsem našel tyhle
http://www.e-autodily.com/product/65109/ , jsou to ony?
Napsal: stř bře 30, 2011 07:59
od Slimm
Jedná se o Nivu 21214, r.v. 1996, motor 1,7 i
Napsal: stř bře 30, 2011 08:42
od Luděk Musil
Slimm píše:přední brzdové destičky jsem našel tyhle
Vypadají že jo. Ale nejsem znalec konstrukce Nivy - takže bych počkal na vyjádření položkyznalých. L.
Napsal: stř bře 30, 2011 10:36
od Luděk Ondrůch
Jsou to ony.
Napsal: sob dub 02, 2011 06:37
od Slimm
Tak se mi podařilo vyblikat ten chybový kód, jedná se o kód 24 - což je absence signálu rychlosti jízdy automobilu. Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr (nebo správně rychloměr)
to má a zkoušel jsem i funkci hledat na fóru a nějak jsem neuspěl. Najde se tu hodná duše, která poradí aniž mě vykopnou z fóra?
Napsal: sob dub 02, 2011 08:56
od Saša
Slimm píše:Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr
Na převodovce na výstupu pro náhon tachometru (bovden) je takový nezikus se třemi dráty a ten dává ŘJ informaci o rychlosti jízdy . Někdy se stane že v terénu nějaký klacek dráty uškubne . Takže šup pod vůz a koukni na to .