Stránka 2 z 3

Napsal: úte pro 01, 2009 12:13
od Luděk Musil
wiku píše: ... šílený odpor který to má i po sundání zadního víka ...
Tuhle větu jsem původně nezachytil / nevšiml si jí.
Převodovka v neutrálu by při protáčení vstupní hřídele měla klást minimální odpor. Při demontáži zadního víka jsi musel sundat i spodní víko. Nevykouklo na Tebe něco zajímavýho? Kolik bylo v tý převodovce oleje a jak vypadal?
L.

Napsal: úte pro 01, 2009 14:50
od wiku
No " šílený odpor" . Prostě v porovnání s původním 4q který jsem z auta vymontoval to má odpor na neutrál asi 2x větší.

Ve vlastní skříni jsem po optické kontrole nenašel nic co by tlouklo do očí. Olej tam byl po kontrolní šroub. Vypadal jako olej z každé jiné převodovky. Mastný, černý, bez kovových špon.

To jestli převodovka dostala ránu nevím jistě. Ale je to velmi pravděpodobné. Údajně je z bouraného auta, měla najeto 80 000km. Zadní držák (silenblok) byl ohnutý. Z toho usuzujeme že dostala ránu. Chlapík od kterého jsem ji koupil s tím prý nikdy nejel, takže nevíme jak na tom byla dříve.

Luděk: vydřený přesuvník. Tím myslíš boční plochu toho kroužku v místě kde běží po vidličce?

Napsal: úte pro 01, 2009 16:41
od Luděk Musil
wiku píše:vydřený přesuvník. Tím myslíš boční plochu toho kroužku v místě kde běží po vidličce?
Ano. Vidlička v přesuvníku má mít (v podstatě) nulovou vůli .... přesnějí řekněme do 1 mm. Ještě přesněji - přesuvník se musí ve vidličce volně točit, ale házet sebou nesmí. L.

Napsal: úte pro 01, 2009 18:41
od wiku
Rozdělal jsem celou převodovku na prvočinitele a myslím že už jsem to skoro našel.

Hluk a odpor dělalo určitě vstupní kuličkové ložisko. I když je namazané, točí se hlučně a né úplně hladce. Po upnutí do svěráku dělá přesně ten zvuk který jsem slyšel za jízdy. Hůůůů hůůů. Takže výměna je jasná.

Co se vypadávající pětky týče. Pružinka pod sinchronem je skutečně prasklá. Další závada jsou omleté zuby ( kraje zubů ) na zubové spojce. No a třetí chyba je ta vidlička jak píše Luděk. Skutečně tam má velikou vůli. Kvůli tomu to nejspíše nedořazovalo 5ku na plnou šířku zubů, ale jen an kraje a ty se postupně omačkaly až to začalo vyskakovat. Teď jen potřebuji zjistit co je omleté. Jestli drážka v přesuvníku, nebo vidlička, nebo obojí. Jestli to někdo z fotek pozná... Nejlepší by bylo kdyby to někdo mohl změřit, nebo věděl míry. V dílenské příručce ( i když ke čtyřkvaltu ) je nemám.

PS pro Luďka: ty ceny dopsané propiskou v katalogu dílů jsou jak staré?


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: úte pro 01, 2009 18:59
od Štěpán
Teoreticky by kolo pětky mohlo ještě bez problému fungovat. Akorát bych zabrousil otřepy pilničkem. A sehnat taky novou pružinku.

Neřeknu ti, jaké jsou rozměry ( šířka ) drážky - zápichu na synchronní objímce, nebo na vidličce, ale zkus to porovnat se synchrony na ostatích kvaltech. Mělo by to být +- pár desetinek stejný.

Napsal: úte pro 01, 2009 19:37
od Cooper
Jenom takový dotaz na Tebe Wiku. Jak ses dostal do převodovky? Jak jsou vůbec soukolí přidělané na hříděli? Musel jsi použít nějáké spešl nářadí?

Napsal: úte pro 01, 2009 19:48
od Štěpán
Stačí klíč 10-ka ; 13-ka ; plochej šroubovák ; klíč na tu velkou matku na výstupní hřídeli ( nevím to přesně, ale je to něco kolem 32-ky ) a kleště na ségrové spojky.

Napsal: úte pro 01, 2009 20:16
od wiku
Jediné trochu speciální nářadí je dvojramenný stahovák kterým serveš tříramenou (vrtulku ) od hardy-spojky z hřídele. Pak je dobré mít stejný stahovák, ale s menšími čelistmy kterým z té stejné výstupní hřídele stáhneš ocelov kroužek co je na konci hřídele nalisovaný. Vlastně ne! Nejdříve ten malý kroužek a pak vrtulku. Jinak potřebuješ golu s ořechy 10,13,17,19, dva ploché a jeden velký křížový šroubovák.

Napsal: úte pro 01, 2009 20:28
od Štěpán
Ten kroužek se dá taky stahnout tak, že se mezi něj a matici strčí plochej klíč a matice se vyšroubuje ven. Kroužek se tak sám slisuje z hřídele. :wink:

Napsal: úte pro 01, 2009 20:28
od wiku
5ková vidlička - 6mm ... ostatní vidličky 7,0 - 7,2mm
5kový předuvník - 9mm ... ostatní přesuvníky 7,5mm
Takže asi budu měnit jak vidličku tak přesuvník.

Napsal: úte pro 01, 2009 20:29
od Cooper
Do háje....klíče bych asi splašil, šroubováky taky, ale stahováky ani náhodou :-( Tak dvojka holt půjde pořád někdy přes zuby....

Napsal: úte pro 01, 2009 20:32
od Luděk Ondrůch
Rovnou bych vyměnil i všechny ložiska, protože ty piliny z vidličky se dostaly určitě všude. Jinak se může stát, že to budeš zase rozebírat.

Cooper: Stahovák není potřeba, stačí velkej šroubovák, gumová palička a trocha šikovnosti.

Napsal: úte pro 01, 2009 20:38
od wiku
Nechce se mi je měnit když jsou v pořádku. Chci tam maximální dobu ponechat ty originál CCCP ložiska. Dnešní díly stojej za prd.

Ten stahovák jde jednoduše vyrobit. Stačí ti kus pásoviny o průřezu minimálně 30x8mm v ní tři díry a tři šrouby s matkama. Princip je podobný jako tady http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-nara ... lovak.html . Tam sice od sebe rozlisovávám kartery, ale princip stahováku je stejný.

Napsal: úte pro 01, 2009 22:34
od Dusan
Neviem ne sa vyjadrie ostatny co maju loziska od MS. A daju sa aj dnes kupit loziska kvalitne od japoncov alebo ine Prvotriedne ale slovac a cech chce zarobit a predav druhu akost ako prvu tak to je potom tak

Napsal: úte pro 01, 2009 22:39
od Cory
ja som v lete daval do svojho 5q loziska od MS...zatial ziaden problem...lozisko na 5ku som dal zo samary...