Rozdělal jsem celou převodovku na prvočinitele a myslím že už jsem to skoro našel.
Hluk a odpor dělalo určitě vstupní kuličkové ložisko. I když je namazané, točí se hlučně a né úplně hladce. Po upnutí do svěráku dělá přesně ten zvuk který jsem slyšel za jízdy. Hůůůů hůůů. Takže výměna je jasná.
Co se vypadávající pětky týče. Pružinka pod sinchronem je skutečně prasklá. Další závada jsou omleté zuby ( kraje zubů ) na zubové spojce. No a třetí chyba je ta vidlička jak píše Luděk. Skutečně tam má velikou vůli. Kvůli tomu to nejspíše nedořazovalo 5ku na plnou šířku zubů, ale jen an kraje a ty se postupně omačkaly až to začalo vyskakovat. Teď jen potřebuji zjistit co je omleté. Jestli drážka v přesuvníku, nebo vidlička, nebo obojí. Jestli to někdo z fotek pozná... Nejlepší by bylo kdyby to někdo mohl změřit, nebo věděl míry. V dílenské příručce ( i když ke čtyřkvaltu ) je nemám.
PS pro Luďka: ty ceny dopsané propiskou v katalogu dílů jsou jak staré?