Stránka 2 z 2

Napsal: stř lis 04, 2009 08:46
od Cory
nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?

Napsal: stř lis 04, 2009 09:01
od Wolf
marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit ...
Můj názor je, že tato myšlenka by nemusela být daleko od pravdy. Moderní motory již neodvádějí tolik tepla, jako ty naše klasické ladovky a spíš přeměňují energii na výkon než na teplo. U Stila jsem si všiml, při dobrém termostatu, že jsem na kilometru na provozní teplotě a normálně to již topí, ale běda, když zastavím a nechám puštěné topení třeba na dvojku a motor běží na volnoběh. Normálně po chvilce vidím, že teploměr a teplý vzduch z topení začne klesat i při zavřeném termostatu. Takže můj názor je, že by to i mohlo být tím, že "výroba tepla ve zdroji nestačí krýt požadavky odběratelů" :), kdybych to převedl do mluvy distributorů tepla.

Napsal: stř lis 04, 2009 21:40
od Nulašestka
marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje
Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím. :idea: Dobrý nápad.
Saša píše:Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
Přesně tak, čili se řešila hypotéza, jestli ten elektrický servomotor tu klapku pořádně otvírá (mimochodem ta soustava stojí cca 7000 :roll: ). Jenže to by musel být teploměr na 90°C a nekolísat. Takže toto bych vyloučil.
zelvotron píše:takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?
Ano, stejně, jako třeba v Ladě. :P Nevím, jestli je to proto, že Polo by mělo být taková Fabia de-luxe, ale je to tak.
zelvotron píše:pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně?
Přiznám se bez mučení, že jsem to v zimě nezkoušel. Rozhodně se ale netočí větrák a chladící kapalina je tam nějaká ta originál VW červená do -30°C.
Cory píše:nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?
Ne,termostat je klasika. Nicméně mi to nedalo a stavil jsem se na slovíčko ve VW. Přišlo se na to, že při té poslední výměně se u termostatu měnily pouze vnitřnosti, ale ne obal (nevěděl jsem, že je to rozebiratelné). A tady by mohla být chyba. Není zcela vyloučeno, že se vnitřek někde o obal zadrhává nebo přidírá. Takže cesta půjde nejdřív asi tudy, výměnou obalu termostatu.

Napsal: čtv lis 05, 2009 08:44
od zelvotron
To by mohlo být ono, matně si teď vzpomínám, že s tím na nějakejch malejch koncernovejch autech byl problém, nějakej zobáček v tom tělese se ulomí či co a pak termostat netermostatí, protože se nemá o co zapřít.

Napsal: čtv lis 05, 2009 10:22
od miro263
No tu je uz len jedno riesenie! Kup si nejaky bufik.... ( Alebo hruby kozuch)

Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit :)

Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.


Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls

21999,-CZK

Napsal: čtv lis 05, 2009 18:53
od marty
Nulašestka píše:marty napsal:
tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje

Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím. Dobrý nápad
bohužel to není nápad už jsem se stim setkal a právě jednou u pola 1.2 :|

Napsal: ned lis 15, 2009 19:48
od Nulašestka
Takže po výměně obalu termostatu se zdá zatím být vše v pořádku. Uvidíme, co se stane, až začne mrznout. :roll:
Děkuji všem za rady a nápady. :wink:

Napsal: ned lis 15, 2009 19:57
od Pája
Dobrá přehlídka sci-fi nápadů tenhle topic. Nedělejte z toho proboha vědu. :roll:

Napsal: ned lis 15, 2009 20:56
od zelvotron
Tak když tazatel vyloučí v prvním příspěvku příčinu, která to pak je... :lol: hlavně že ty jsi poradil :P

Napsal: ned lis 15, 2009 21:49
od Pája
Hlavně sem nemlžil.

Napsal: pon lis 16, 2009 09:10
od zelvotron
To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě :wink:

Napsal: pon lis 16, 2009 10:54
od JmJ
zelvotron píše:To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě :wink:
tak tak. majitel nevedel, vsechny normalni priciny byly vylouceny a ze znamych faktu se dalo jen velmi spekulovat o ruznych pricinach.

a teoretizovani jeste nikoho nezabilo, lepsi premyslet a neco vyplodit, nez nedelat nic, no ne? :-)

Napsal: pon lis 16, 2009 20:16
od Nulašestka
zelvotron píše:Tak když tazatel vyloučí v prvním příspěvku příčinu, která to pak je...
Tazatel se netají tím, že je idiot. :mrgreen: No u Lady už by mě nezmátlo, že když se něco vymění za novej díl, okamžitě se to s největší pravděpodobností rozbije. :lol:

Napsal: pon lis 16, 2009 20:48
od zelvotron
jo vidíš, to jsem si vlastně ještě chtěl rejpnout do tý hlášky v prvním příspěvku, prej není to lada :mrgreen:

Napsal: čtv lis 26, 2009 22:57
od Vašátor
Jééé ... to zase čtu ale pozdě :)
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.

To jen tak pro zamyšlení :).