Stránka 2 z 3

Napsal: stř črc 28, 2010 20:05
od vintera
jestli jsou hadice tak zanešené kamenem propláchl bych pořádně všechny vodní cesty, při manipulaci s hadicemi, ve kterých praská kámen, je docela pravděpodobné, že se kousky někde usadí.

Napsal: stř črc 28, 2010 20:45
od MartasBrno
No, ono je to totiž prakticky nejetý auto po hrozném šetřílkovi. Předpokládám, že v tom byla celou dobu voda, čert ví, kolikrát měněná. Když jsem po koupi dával nové náplně, udělal jsme několikanásobný výplach vodou dokud netekla čistá (předtím tekla různobarevná). V chladiči to vypadalo poměrně slušně, tzn. všude tenoučký film, ale nikde nic dramatického. Ani zdaleka. Pak jsem použil Fridex.

Napsal: stř črc 28, 2010 20:50
od rosta
to křupání můžou dělat ztvrdlý hadice-uvnitř je výplet

Napsal: stř črc 28, 2010 21:10
od vintera
jestli jsou hadice tak tvrdý až křupou, nečekal bych až mi někde opravdu křupnou a dal nový.

Napsal: stř črc 28, 2010 21:13
od MartasBrno
To snad ne, mám tu hadice skoro 40ti letý a nekřupou, tak tyhle 30ti letý stejný snad nebudo ušpatný. Jsou normálně pružný, neporušený, akorát při prvním stisku cítíš, jak tam likviduješ ten nános, pak je OK. Ale už není dobrý to s tím zřejmě startovat, prostě to rozeberu a po vypucování a výplachu zase složím, ovšem s "novou" pumpou a "novým" termostatem.

Napsal: stř črc 28, 2010 21:29
od Ivo
Pokud by mi při stisku praskalo v hadicích a je jedno, jestli výplet, nebo vodní kámen, tak bych je vyměnil. Není jich tam zase tolik a nejsou tak drahé. Pořád lepší vyměnit si je doma v klidu, než někde na cestě, třeba v noci a v zimě.

Napsal: stř črc 28, 2010 21:47
od Sid
Vedel by niekto dobre podať postup na výmenu ložiska vodnej pumpy.

Napsal: stř črc 28, 2010 22:10
od MartasBrno
Zatím všichni od toho odrazují... Mne to taky zajímalo, protože mám ložisko i ucpávku nové, ale jen do té doby, kdy jsem sundal ze záložního motoru celou pumpu...
Řekl bych, že po úspěšném slisování unašeče řemenice (a u mne i vrtule) a lopatkového kola je to sranda až po opětovné nalisování unašeče a lopatkového kola. Samotný ložisko totiž drží jen červík.
A jestli jsem dobře pochopil obrázek v Tůmovi, tak je potřeba, aby se lopatkové kolo zalisovalo právě tak, aby po sestavení pumpy byl amezera mezi lopatkama a tělesem pumpy vůle 0,9 - 1,3mm. Takže postup lisování lopatkového kola by byl asi zalisovat kolo tak aby dosedlo na těsnicí ucpávku, složit, zkontrolovat vůli, změřit ji a o potřebný kus dolisovat lopatkové kolo + znova složit a zkontrolovat vůli.

Až budu mít opravu hotovou, chci si to na té staré pumpě (nájezd 28 000km :? ) zkusit, bo nové ložisko i ucpávku v zásobách mám... Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit.

Napsal: čtv črc 29, 2010 07:25
od Teepee
Jestli jsi neměl venku chladič, tak ven s ním, kousky kamene se z něj jinak než výplachem s nakloněním spodním hrdlem dolů nedostanou. Raději to hned neobracej nalévacím hrdlem dolů ať si neucpeš voštiny.
A jestli je to u 2101, tak to musí být jednodušší než u čtyřsvětla, kde je držák AKU šikmo, tudíž se ke spodnímu hrdlu a termostatu může o něco hůř.
Já to na Bílém řešil výměnou "víka pumpy", zhruba tak jak popisuje Cooper, jen jsem si řemenici povolil s držením klíčem za druhý šroub, který se sice dotahoval a hrozil stržením, ale co už, když starou pumpu vyndavám a vyhazuju. A na šrouby řemenice ořech, případně očko, stranovým jsem to žvejknul. I když u Tebe nebude tak utažená, když drží ještě plastovou vrtuli.
Zajímavé bylo, že pumpa s mamutí vůli chvíli po vyndání začala jít ztěžka a vůle zmizela. Po nějaké době se s ní nedalo hnout vůbec, pak jsem jí asi vyhodil.

Napsal: čtv črc 29, 2010 09:27
od MartasBrno
Teepee, říkal jsme si, že auto s cca 25 tisícama nemůže být zarostlé, tak jsme to nerozdělával, teda tehdy, dneska to rteda asi fakt rozdělám celé. Tolik práce navíc to není. Jen se trochu ježím z těch sponek, chci tam mít původní motexy, přitom práce s nimi je přímo úžasná.

Napsal: čtv črc 29, 2010 09:48
od Teepee
MartasBrno píše:Teepee, říkal jsme si, že auto s cca 25 tisícama nemůže být zarostlé, tak jsme to nerozdělával, teda tehdy, dneska to rteda asi fakt rozdělám celé. Tolik práce navíc to není. Jen se trochu ježím z těch sponek, chci tam mít původní motexy, přitom práce s nimi je přímo úžasná.
Taky jsem chtěl a nakonec zvítězila jednoduchost a spolehlivost, tudíž dole na chladiči, nahoře na chladiči a obě u hadice vyrovnávající chladič s expanzkou originály nejsou. To jsou věci, které se do originálu dají vrátit vždycky. Myslím že spíše zaujme čistá zažloutlá expanzka - nasypal jsem do ní štěrk s octem a několikrát řádně protřásl: http://lada1600.rajce.idnes.cz/000_Bily ... 172908.jpg Sponky bude hledat jen zarytý originalista, který pak i kdyby byly originály zkonstatuje, že je to stejně o ničem, když je tam modrý fridex a ne originál TOSOL :lol: :wink:
Jarda šel tehdy cestou výměny expanzky za novou a to se mi líbí méně, nová expanzka doslova nepatřičně svítí nepůvodností.

Napsal: čtv črc 29, 2010 09:54
od Jelen
A co ta nádržka na ostřikovače? Tu bys mohl taky přeštěrkovat :-) nebo by mohlo pomoci SAVO :)

Napsal: čtv črc 29, 2010 09:56
od Teepee
Jelen píše:A co ta nádržka na ostřikovače? Tu bys mohl taky přeštěrkovat :-) nebo by mohlo pomoci SAVO :)
To jako že bych do ní dal vodu a namočil jí? To neudělám, tam voda asi nikdy nebyla. :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv črc 29, 2010 13:07
od vintera
martasBrno, nechceš-li použít nové "moderní" šroubovací pásky a chceš si ulehčit trochu práci, použij nové klasické motex pásky, ale ne origo ruské, ty jsou o mnoho tvrdší. Pokud netrváš na naprosté originalitě (ani olej bys jinak nevyměnil), motex vyráběné v ČR nejsou tak hrozné na manipulaci i když se dají snáze přetrhnout. Nejlepší jsou klasické s obyčejnou závlačkou bez šroubku. Hlavně správně zatáčet závlačku a navíjet pásku spodem.

U lady, které jsem nedávno koupil, majitel tvrdil, že veškeré práce prováděl na autě vždy servis Příbram. Na hadicích byly i pásky dvě vedle sebe a kapalina prolínala. Sundal a zjistil jsem, že byly obráceně navinuty. I servisman se zmýlil. Navinul jsem je správně a je vše OK. Kdybys byl poblíž klidně ti nějaké věnuji, mám socialistických dostatečnou zásobu. :wink:

Napsal: čtv črc 29, 2010 15:57
od Saša
MartasBrno píše:Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit
A autogén . Nebo alespoň P-B hořák .