Stránka 2 z 11

Napsal: pon říj 26, 2009 08:40
od zelvotron
žež píše:kryje se ze zvukem toho ventilátorku ve stropě
Přetoč ovladač teploty do jedný za krajních poloh, ventilátorek se vypne a můžeš poslouchat čerpadlo.

plavec píše:3.) Vyblikávání už u desítek neumíme.
4.) Tenhle motor má rozvodovej řemen, ne řetěz.
Je vidět, že montážní dny v tobě přeci jen něco zanechaly, uděluji ti pochvalu před nastoupenou jednotkou. :D

Napsal: pon říj 26, 2009 09:45
od Petr HC
žež píše: Zjištění jiskry vytáhl jsem faju 1. válce a dal do ní novou svíčku, tu přiložil na motor a :shock: ostatní faje zůstaly zapojeny.
Na proměření ZM jsem krátkej - elektrice moc nerozumím.
Právě proto jsem Tě před experimenty se zapalováním varoval. Stačí, aby svíčka položená na motoru při startování nadskočila - a něco (cívka zap.trafa nebo spínací tranzistor) jde "do kytek".

Napsal: pon říj 26, 2009 10:02
od Saša
Petr HC píše:Stačí, aby svíčka položená na motoru při startování nadskočila - a něco (cívka zap.trafa nebo spínací tranzistor) jde "do kytek".
Ano . A je to "smutně" ověřená pravda . Několikrát jsem zde na fóru o tomhle "nebezpečí" psal , ale bohužel neopatrností (zapomenutý vytažený VN kabel) jsem ze zapalovacího modulu udělal pouhé těžítko .
LPG by mohlo mít vliv na nemožnost nastartovat motor , ale JISKRA musí jít . LPG pouze odpojujě vstřikovače . Imob. by také nemněl způsobit "nedávání" jiskry , měl by zamezit vstřiku palva . Kvůli katu .
Viděl bych to na poruchu napájení zapal. modulu nebo to čidlo otáček .

Napsal: pon říj 26, 2009 21:05
od žež
Viděl bych to na poruchu napájení zapal. modulu nebo to čidlo otáček .
Já si myslím, že odešla řj.
Stačí, aby svíčka položená na motoru při startování nadskočila - a něco (cívka zap.trafa nebo spínací tranzistor) jde "do kytek".
O tom jsem tady na fóru četl. Svíčka nenadskočila - přidržel jsem ji a brácha mně startoval.
S opravou v domácích podmínkách končím, zítra zavolám do servisu.
Díky všem za rady.

Napsal: pon říj 26, 2009 21:50
od Chester
žež píše:Svíčka nenadskočila - přidržel jsem ji
Nebyl bych si tak jist, spolehlivý kontakt s vybrující věcí (motorem) nezajistíš jinak než pevným spojením. i když vtomhle případě, by si se meměl dostat na vzdálenost kdy by nepřeskočila jiskra i mezi tělem svíčky a motorem, ale spoléhat se na to je celem odvaha.

Napsal: úte říj 27, 2009 10:33
od staneko
plavec píše:
žež píše:7, JEN TO NE!!!
To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou. :cry:
Ještě se k tomu vracím ..... oficiální cena jednotky je 12605 bez DPH
U nás na trhu je prostě cena jiná než v RU ...... důvody proč tomu tak je se tu už několikrát řešili ......

Napsal: úte říj 27, 2009 12:07
od Saša
žež píše:Já si myslím, že odešla řj.
Pravděpodobnost tak pod 1% .

Napsal: úte říj 27, 2009 12:48
od Petr HC
Saša píše:
žež píše:Já si myslím, že odešla řj.
Pravděpodobnost tak pod 1% .
Také bych to tak tipoval. Ještě bych zkusil, jak funguje výstup z běžce potenciometru škrtící klapky(při pohybu ŠK od cca 0,2 do 4,8 V proti "kostře"). Postup jsem zde již také popisoval. Kdyby totiž došlo k přerušení jeho minus přívodu (kdekoli) ŘJ bude brát tento stav jako proplach motoru vzduchem ( zdroj Chiptuner.ru) - tedy uzavře vstřiky a s největší pravděpodobností i vypne zapalování ,aby se nedostalo hořící palivo z "ulitého" motoru do katalyzátoru.
P.S. Chtělo by to někde sehnat komentovaný výpis zdrojového programu mikroprocesoru ŘJ MP7.0xxx. Mám ho pouze v HEX kódu.

Napsal: úte říj 27, 2009 21:43
od žež
žež napsal:
Já si myslím, že odešla řj.
Saša napsal:
Pravděpodobnost tak pod 1% .
Petr HC
Také bych to tak tipoval.
Pokud budete mít pravdu tak u mě máte každej půlana slivovice. :)

Napsal: pon lis 02, 2009 17:29
od staneko
Takže novinka k problému
S největší pravděpodobností odešel immob. Na diagnostice vykazuje 4 trvalé chyby, nejde přeprogramovat, i když se uživatelsky chová téměř bezproblémově.

Napsal: pon lis 02, 2009 18:26
od FOMA
Dotaz:A proč to nešlo když žež imob.přemostil? dle RU schematu,propojením svorek at nekecám 2 a 18 :roll: ?

Napsal: pon lis 02, 2009 20:55
od Petr HC
FOMA píše:Dotaz:A proč to nešlo když žež imob.přemostil? dle RU schematu,propojením svorek at nekecám 2 a 18 :roll: ?
Poněvadž propojení svorek 9 a 18 (ne 2) umožní pouze přečtení závad diagnostikou. Teprve další výstup 20 informuje ŘJ na vstupu 27, že je možno motor nastartovat (nevím jestli log 0 nebo log1).

Napsal: pon lis 02, 2009 21:58
od FOMA
Petr HC píše:
FOMA píše:Dotaz:A proč to nešlo když žež imob.přemostil? dle RU schematu,propojením svorek at nekecám 2 a 18 :roll: ?
Poněvadž propojení svorek 9 a 18 (ne 2) umožní pouze přečtení závad diagnostikou. Teprve další výstup 20 informuje ŘJ na vstupu 27, že je možno motor nastartovat (nevím jestli log 0 nebo log1).
aha:oops: ,to zní již rozumě :idea:

Napsal: sob lis 07, 2009 09:00
od Petr HC
FOMA píše: ... aha:oops: ,to zní již rozumě
Možná to rozumně zní ,ale průs.r je ten, že to není sděleno log.úrovní, ale kódem (zdroj Chiptuner.ru), takže by to chtělo zkusit jiný imobilizer (včetně naučení kódu). A to už je na značkový servis.

Napsal: sob lis 07, 2009 23:04
od staneko
Takže ve čtvrtek jsem zkusil nový imm .... na kódování reagoval stejně jako ten původní .... tzn.že vlastně vůbec ......
Následovalo další proměřování ..... všechno ok ...... takže závěr byl, že i když pravděpodobnost je malá, tak problém je v ŘJ
V pátek jsem dohnal zkušební jednotku, kterou jsme před nedávnem vyměnili, protože v ní odešel okruh řízení volnoběhu ...... takže jsem ji vyzkouušel a auto naskočilo ...... nevím sice proč, ale z nějakýho důvodu ta ŘJ přestala přijímat, nebo vyhodnocovat signál o otáčkách motoru. No a když není sig.otáček, tak nejde jiskra .....
Takže příští týden jednotku zhodnotí firma, která se zabývá opravami jednotek a uvidíme.