Stránka 2 z 3
Napsal: úte čer 20, 2006 16:13
od Dusan
Ocel gumovou manžetou nepoškrábeš....... ale po xxx stlaceniach sa optrebuje gumicka a ci je horsie aj ten valcek ktory tam je a zaroven aj stena valca co dokopy sposobi netesnost vymena gumicky nestaci lebo je velka vola medzi valckom a stenou. Ale skusit to možete vždy.. naklady minimum skor ten cas

Napsal: úte čer 20, 2006 16:37
od Ivo
Když jsem z autama začínal, tak jsem taky měnil jenom gumičky a to v hbv i v zadních prasátkách. Dneska už bych se s tím nedrbal. V zimě mě mi neprodloužili technickou právě kvůli zadním brzdám, tak jsem koupil nové válečky a mám klid. Známý měnil jenom gumičky, sice na Favoritu, dvakrát po sobě a nakonec stejně koupil nové prasátka. Když si spočítáte čas co si s tím hrál a brzdovku co tím prolil, tak ho to vyšlo o dost dráž. Tím ale nechci říct, že výměna gumiček nepomůže.
Napsal: úte čer 20, 2006 21:58
od Myso
Ivo píše:Tím ale nechci říct, že výměna gumiček nepomůže
sak prave, ja mam vymenene gumicky a vylestene prasiatka zvnutra v roku pane 2002 a odvtedy sa na to nesahalo...(46 000km)
Napsal: úte čer 20, 2006 22:05
od Pool
Nulašestka píše:Hm,s tím bych si nezahrával.Já jsem válec okamžitě vyměnil když se mi stalo následující.Praskla trubka od zadních brzd,tudíž zadní okruh vytekl,ale zároveň přestaly brzdit přední brzdy,ačkoliv tam byl kapaliny dostatek.

Při plně sešlápnutém pedálu jen destičky jemně cinkaly o kotouče.

Pedál nekladl odpor.Bylo nepochybně fascinující jet s tím na výměnu.

Tenkrát aspoň brzdila ruční...
Čily ani bych se nedivil kdyby to bylo tím válcem...
Přesně, přesně... přední brzdy mi jenom lehounce přibržďují, ale kapalinu mají, prázdná je ta druhá půlka nádobky pro zadní okruh. No doufám že to je jen tím, že to někde netěsní. Začnu výměnou toho zadního prasete a uvidím... S ruční brzdou je to fakt vo hubu, vůbec to nebrzdí, nebo to jde hned do smyku. Jel jsem nejvíc 70 a za každým odstup pěti aut, pro jistotu. Není to prdel ubrzdit 1 tunovej kolos jenom bubnama
A ještě bych potřeboval jednu kvalifikovanou odpověď. Dá se zadní prasátko vyměnit bez sundavání paken? Mám v plánu je něčím roztáhnout od sebe a prase vymontovat ven.
Napsal: stř čer 21, 2006 07:22
od Brandy
Pool píše:Dá se zadní prasátko vyměnit bez sundavání paken?
Bez problemu. Proste opojis trubicku na brzdovou kapalinu, pistky prasatka zasunes co nejvic dovnitr, prasatko odsroubujes a vytahnes ho ven. Paken si v podstate ani nemusis vsimat.
Napsal: stř čer 21, 2006 07:58
od Erik
Jen pozor, když budeš odpojovat tu trubičku. Když jsem to dělal, tak jsem jí ukroutil. Je lepší mít připravenou náhradní.
Napsal: stř čer 21, 2006 11:56
od Nulašestka
Pool píše:Přesně, přesně... přední brzdy mi jenom lehounce přibržďují, ale kapalinu mají, prázdná je ta druhá půlka nádobky pro zadní okruh.
A dohajzlu.

Zdá se že soudruzi někde udělali chybu.Je to vážně skvělý pocit vědět že mám na vozidle dvouokruhovou brzdovou soustavu,která však při poruše zadního okruhu přestane fungovat úplně.

Původně jsem si myslel že se něco takového při mojí smůle může stát jenom mě a že to bylo tím válcem...ale ten nový jsem nezkoušel při nasymulovaném selhání zadního okruhu,možná že by to bylo totéž,možná že je tam něco špatně po konstrukční stránce,fakt už nevím,nejsem konstruktér.Jediný závěr který jsem si z toho vyvodil je ten,že brzdy Žigulíka u mě poněkud ztratily důvěru.A pak taky to že je nezbytně nutné mít v pořádku víčko na nádržce brzd s plovákem které včas vyšle alespoň nějaký varovný signál...

ach jo...
Napsal: stř čer 21, 2006 16:48
od Křečík Barbuška
Erik píše:Jen pozor, když budeš odpojovat tu trubičku. Když jsem to dělal, tak jsem jí ukroutil. Je lepší mít připravenou náhradní.
Jo, nejlépe rovnou obě také rozvodku nejlépe z mosazi neb ty ALU jsou zmetci, raději i hadici a vůbec nic nepokazíš když vyměníš rovnou obě prasata za 05kové samoštely. A doufej ve štěstí, když se všechno p....e, že půjde rozpojit hadice na spoji mezi trubkou k omezovači, protože pak jseš v p....i, protože můžeš skončit u brzdového válce. Kdysi jsem tu někde psal o mojí impozantní výměně zadního prasete, která skončila třídenním hororem a totálním duševním vyčerpáním z té si vem ponaučení, ale možná přijdeš k autu povolíš tři šrouby, vyměníš a odvzdušníš a bude.
Napsal: stř čer 21, 2006 21:54
od Pool
Koko Loko píše:Kdysi jsem tu někde psal o mojí impozantní výměně zadního prasete, která skončila třídenním hororem a totálním duševním vyčerpáním z té si vem ponaučení, ale možná přijdeš k autu povolíš tři šrouby, vyměníš a odvzdušníš a bude.
No a co všechno jsi teda nakonec vyměnil?

Já doufám že skončím u jednoho prasete a trubičky k němu. Víc jsem toho zatím nekupoval. Ale z té rozvodky mám celkem fedry...
Napsal: stř čer 21, 2006 23:14
od Little Red Riding Hood
když už jednou rýpneš do brzd, tak je lepší je udělat celé.. protože nemusíš mít strach když se něco podělá.. a navíc máš vše na jistotku.. a nemělo by se ti pak hned něco pos*at..
jinak jestliže budeš měnit nějaké trubky co jsou připojené k omezovači, tak ty co budou nové, tak si dej pozor na to jak jsou z výroby naohýbané.. oni to prasej jak se jim chce.. takže si s tim musíš pohrát aby to sedlo.. pokut budeš vyměnovat omezovač (připrav si 500), tak je fajn si nechat vyrobit tu malou osičku co je v něm.. protože tu jsem nemohl sehnat... průměr je něco kolem 15, delku nepamatuju, díra je průměru 8 a závit z boku 5..
přeji hodně zdaru..
Napsal: sob čer 24, 2006 22:01
od Pool
Tak je to dobré... Dal jsem nové zadní prasce a už to krásně brzdí. Trubičku jsem musel řezat, ale s nástrčkovým klíčem už si dala říct a povolila. Ikdyž to v jednu chvíli vypadalo, že tu rozbočku (T-kus) snad roztrhnu vejpůl... A stálo to jen 190,-
Lada forever

Napsal: sob črc 01, 2006 23:31
od Pool
Dneska mě žigul zase "vypekl"

Na vlastní kůži jsem se přesvědčil, čeho jsou schopny zadní pakny nasáklé brzdovkou. Cucaly jí tenkrát asi tak týden, než jsem se dostal k výměně toho prasete. Už se mi nechtělo shánět další (nové) tak jsem je jenom ošmirgloval a potíral acetonem. Následovalo vymezení vůle a všechno vypadalo o.k.... Dnes jsem ujel 3 km, jedu asi 60-70, najednou ztráta výkonu - plyn až na podlaze a motor zkomíral, začaly pískat gumy a za mnou asi 20m brzdná čára, aniž bych se dotknul brzdy, málem jsem skončil na chodníku - zablokované jedno zadní kolo

Následovalo vyheverování a seřízení vůle na "co největší". Jedu dál už raději pomaleji, po 1 km opět pískot a opět zablokované kolo, na asfaltě opět čára několik metrů. Ještě že za mnou nikdo nejel... Znovu na hever a sundal jsem buben. Vytvořil se na něm a na paknách jakejsi lepkavej sajrajt, kterej zřejmě za jízdy přilepil pakny na buben. Všechno jsem znovu ošmirgloval a odmastil a najednou byl klid... Jo a jsem rád, že se mi to nestalo na dálnici při 120 km/h...

Napsal: ned črc 02, 2006 00:40
od Little Red Riding Hood
Napsal: ned črc 02, 2006 07:23
od Brandy
Pool: Pokud mas pakny jednou nasakle kapalinou, je jedine reseni jejich vymena. Ale vetsinou to piska nebo brzdi malo. To, co se stalo tobe, si neumim vysvetlit. Kazdopadne doporucuji pakny vymenit.
Napsal: ned črc 02, 2006 14:36
od Nulašestka
Přikláním se k Brandyho názoru,vyměnit za fungl nové a to nejpozději ihned.Brzdy a řízení,to je zkrátka základ na němž nelze šetřit
