Stránka 2 z 2

Napsal: pát pro 04, 2009 11:14
od Petr HC
vladdo608 píše:...DSC003233.JPGUmyt som ho nestihol
Ani to neumývej - tím bys to ještě zhoršil .Podle namodralého odstínu koroze to vypadá, ze do alternátoru natekl Tosol z oběhového čerpadla a "sežral", co se dalo. Takže vše co Ti psali ostatní + rozebrat do šroubku (přelisoval bych i diody), vyčistit , prohřát pájené spoje a znovu složit. Předtím bych doporučoval generálku čerpadla. Rád bych se mýlil.

Napsal: sob pro 05, 2009 16:57
od vladdo608
caute tak som zase tu... dmes som altik kompetne rozobral uhliky OK diodovy mostik jedna dvojica diod spaleny ten pliesok ktory ich spaja opravene ale co ma zarazilo bolo ze o diodovy mostik sa pripaja vinutie troma ockami pokial sa nemilim tak su to tri fazy L1,L2,L3 lenze tam nebola ani jedna skrutka tak som tam tie skrutky dal vstko pekne zaizoloval ako to bolo nakreslene a knizke takze uhliky,vinutie OK ale z regulatorom som nerobil nic... pozrel som nanho vycistil a to bolo vsetko to z tou kontrolkou vyskusam zajtra a dam vediet mozno by som aj mal premerat vinutie ale to uz nemam sajnu ako sa to robi.. tak ze tak....a z cerpadla mi nic netecie to by som si vsimol ale je tam novy silikon asi to uz niekto opravoval takze tiez dost mozne :idea:

EDIT:este som zabudol... furt to nedobija :lol:

Napsal: sob pro 05, 2009 20:19
od Petr HC
vladdo608 píše: ...diodovy mostik jedna dvojica diod spaleny ten pliesok ktory ich
spaja opravene ........EDIT:este som zabudol... furt to nedobija :lol:
Pokud byly přepáleny přívody k diodám , jsou diody stoprocentně proražené nebo už přepálené. O kontrole a měření alternátorových diod zde už bylo napsáno téměř vše. Takže to chce hledat a hledat.

Napsal: ned pro 06, 2009 08:39
od vladdo608
nie diody su chvalabohu dobre premeral som ich ucim sa elektrotechniku tak tomu trochu rozumiem...je to spravene tak ako predtym vsetko je nanovo napajkovane moze mi robit regulator ze mi v aute nesvieti kontrolka a este aj nedobija typujem ze chyba bude tam ale tak radsej sa pytam vas skusenejsich ??

Napsal: stř led 20, 2010 13:53
od Alexej
Dobrý den,
Mám takový menši problem s dobijením baterky. Kolega mi změřil odběr napětí a při volnoběhu mám kolem 13,4 V, ale jak milé začnu zapínat spotřebiče, tak to napěti mi klesne na nějakych 12,2 V. Tak jsme typli že by to mohli byt špatné uhliky nebo regulátor (opravte mě kdybych se pletl nebo by problem mohl byt jinde). Tak chci se zeptát kde by se dály koupit v Brně díly na Ladu (mám "sedmičku")?
Předem dik.
Alex

Napsal: stř led 20, 2010 14:27
od Drobek81
Alexej píše:Dobrý den,
Mám takový menši problem s dobijením baterky. Kolega mi změřil odběr napětí a při volnoběhu mám kolem 13,4 V, ale jak milé začnu zapínat spotřebiče, tak to napěti mi klesne na nějakych 12,2 V. Tak jsme typli že by to mohli byt špatné uhliky nebo regulátor (opravte mě kdybych se pletl nebo by problem mohl byt jinde). Tak chci se zeptát kde by se dály koupit v Brně díly na Ladu (mám "sedmičku")?
Předem dik.
Alex
Vitej v klubu, osobne bych to tipl na nejakou diodu, ale az se prihlasi Sasa nebo K-L tak reknou v cem by to mohlo byt...jinak dily koupis v Solexu na Uvoze nebo u Palickove na Taborske (regulator na 17ku sem kupoval vcera, Palickova jej ma za 420kc - teda mela, dalsi bude snad zitra nebo je potreba objednat).

Napsal: čtv led 21, 2010 21:05
od Vašátor
Při volnoběhu bude napětí takto malé vždy. Na volnoběh není alternátor schopen dávat ještě tak velký proud, aby všechny spotřebiče uživil. Každopádně při měření na volnoběhu záleží také strašně moc na stavu autobaterie.

Měření dobíjení se provádí při zapnutých potkávacích světlech. Při zvýšení otáček motoru cca nad 1000ot/min musí alternátor dávat napětí mezi 13,8 - 14,2V (13,5 - 14,5V).

Pokud alternátor i přes toto bude bez světel dobíjet správně a po zapnutí světel napětí klesne pod stanovenou mez (nutno mít víceméně nabitou baterii), bude naražené buď statorové vinutí anebo nějaká usměrňovací dioda - vymontovat alternátor, rozdělat a proměřit. ND viz příspěvek Drobka :). Rovněž to může způsobovat nějaký přechodový odpor (vyčistit všechny kontakty), včetně dosedací plochy uhlíků na komutátor, kostra regulátoru apod.

Napsal: pát led 22, 2010 08:43
od Petr HC
Alexej píše:Dobrý den,
Mám takový menši problem s dobijením baterky. ..... Alex
Chce to jenom trochu si prohlédnout fórum . Tvůj problém (včetně odpovědí na něj) je podrobně (včetně obrázků a výpočtů) rozebrán v sousedním tematu "hon na miliampéry" . Pravda - název tematu moc nenapovídá, ale temata okolo nabíjení (vč. alternátoru ,baterie a přechodových odporů) jsou po fóru bohužel naprosto chaoticky rozházena (už jsem to tady sice psal, ale tímto bych chtěl znovu poprosit adminy o sjednocení, aby nebyla stále zakládána nová a nová temata s různými názvy a stejnou problematikou) .Asi jsem se i já "zasloužil" o část těchto "zmatků", poněvadž jsem nechtěl pokračovat na toto téma v "poklábosíme", kam se to opravdu nehodí .Snad by bylo nejlepší někde otevřít vlákno "Zdroje a spotřebiče proudu v automobilech" a rozdělit na alternátor, akumulátor, žárovky, motory(dále dělit na starter, větráky topeni a chlazení čerpadla, krokové motory atd.), tepelné spotřebiče, řídící elektronika, sdělovací elektronika a ostatní. Jde o to, že se to týká ( a bohužel vyskytuje ) prakticky u všech typů automobilů .
P.S. Berte to jako nezávazný návrh .