Stránka 2 z 3
Napsal: stř črc 29, 2009 12:13
od wiku
těch 6 drátů byla opravdu blbost. Kvůli tomu LPG je u motoru hrozný zmatek. Odmontoval jsem airbox a už je tam lépe vidět. Takže mám něco jako je na fotce ale je tam ještě ta veliká hliníková kostka. Nejspíše z ní vede jeden drátek pod hlavní šroubek a z toho šroubku pak tři dráty někam do pryč. Konektor Fast-on jsem tam objevil taky. byl pod gumovou krytkou a nic v něm není.
Když tedy na něj připojím drát a ten dovedu ke kontrolce, mělo by to fungovat, že?
Napsal: stř črc 29, 2009 12:21
od Jelen
Ta kostka je dobijecí relé.
Napsal: stř črc 29, 2009 13:20
od Křečík Barbuška
wiku píše: ... Když tedy na něj připojím drát a ten dovedu ke kontrolce, mělo by to fungovat, že?
Nezapojuje se to přímo na kontrolku, ale na relátko a to pak svým rozpínacím kontaktem ovládá kontrolku viz. výše zmiňované topicy. Pokud máš typ altecu co je na fotce, tak ano, ten zakroužkovaný konektor je pro indikaci stavu dobíjení. Pokud si nejsi jistý vyfoť ten tvůj altec, vystav to zde a dostaneš jistější odpověď.
Napsal: stř črc 29, 2009 13:45
od wiku
Ok, přečetl jsem si to znovu a zapojení už je mi jasné.
Pokusím se to vyfotit, ale nevim nevim. Je tam hrozně málo místa.
Napsal: stř črc 29, 2009 13:54
od wiku
Napsal: stř črc 29, 2009 14:14
od Majo
bodaj by to kontrolkovalo ked nemas zapojeny ziadny kabel do konektora na kontrolku.
A pokial je na blatniku len jedno rele, tak je to na starter/hruby ruzovy a hruby hnedy kabel plus dva tenke ovladacie/
Napsal: stř črc 29, 2009 15:20
od Křečík Barbuška
wiku píše:Snad to z toho poznáte.
Šikulka, takže si sežeň to relátko kontrolky, zapoj to do toho volného konektroru a zapoj obvod kontrolní žárovky.
Napsal: stř črc 29, 2009 19:20
od wiku
Tak a další otázka je na světě.
Byl jsem v mototechně. Bába na mě koukala a nechápala co po ní chci. Pak naštěstí přišel druhý prodavač a ten přesně věděl. Prý na kulaté řady to relátko mají. Ale! Všechny Lady které mají regulátor přímo na altíku, prý toto relátko nemají. Údajně ten kabel vede přímo z altíku a žádné relátko tam nepatří.
Nekoupil jsem ho, protože je na objednávku a mám čas se do pátku rozhodnout. Tedy se chci poradit, protože prodavač mě opět trochu zmátl.
A druhá věc. Když jsem měl odmontovaný vzduchový filtr, rovnou jsem si na altík připojil Fast-on konektro s kabelem abych to při zapojování relátka nemusel znovu rozebírat. Nic jiného jsem nedělal. Od té chvíle mi ale při zvýšených otáčkách kmitá ručička voltmetru a světla i kontrolky poblikávají. Na volnoběh kdy proud jde z akumulátoru to nedělá. Myslíte že jsem tím šťouráním se okolo mohl nějak pokazit reguátor?
Napsal: stř črc 29, 2009 20:21
od Křečík Barbuška
K tomu prvnímu, u nových nazývejme je "íčkové" je žárovka kontrolky přímo do konektoru. Nicméně u tvého alternátoru se užívá relátka kontrolky dobíjeni. Rád bych ti sdělil jeho přesné označení, ale bohužel mám jej ve sklepě umístěno tak nešťastně, že bych musel půlku veteše vyskládat ... a to neudělám. Nicméně, toto relátko je identické s těmi co je v kulatcích, takže by se mohl některý ze zdejších rádců obětovat a upřesnit. Občas se v prodejnách stává, že si zaměňují relátko kontrolky dobíjení s regulátorem dobíjení, obecně se totiž ta elektromechanická hrůza zove relé.
K druhé věci, možná ten nezakončený kus drátu dělá anténku, nebo jsi po tom co jsi do toho vrtal zvýšeně citlivý
. Koneckonců odhoď ten drát a uvidíš. Ta hliníková kostka je samozřejmě neštěstí těchto alternátorů, občas se tam dostane chladící kapalina a pak se dějí věci ... osobně s těmi kostkami vedu neustálý souboj, který prohrávám
. Také se říká, že čím víc se do hovna rejpe, tím víc smrdí ...
. Nepropadej panice, dokud je dobíjení na čárce mezi zelenými poli + - trolejbus, je dobře.
Napsal: stř črc 29, 2009 23:17
od wiku
Číslo toho relé co je v kulaté řadě není třeba. To jsem v mototechně ukázal v katalogu a už jim to bylo jasné.
Drát jsem zkoušel odpojit a nic to nepomohlo. Ručička voltmetru dříve nekmitala, tím jsem si jistý. Navíc mi tak nepříjemně neblikala do očí kontrolka na potkávací světla. Prostě to jakoby mžourá. Myslím že tu regulaci mám někde náhradní tak ji zkusím vyměnit a uvidí se.
Zatím díky moc za rady.
Napsal: stř črc 29, 2009 23:18
od Hurikán
Koko Loko píše:Nicméně, toto relátko je identické s těmi co je v kulatcích, takže by se mohl některý ze zdejších rádců obětovat a upřesnit.
Pravdu díš.
Přesné označení je tuším PC 702 (v čs transkripci RS 702) a je opravdu shodné pro všechny krabice mimo těch se vstřikováním.
Napsal: čtv črc 30, 2009 05:43
od Luděk Musil
Ano, Tajfunovo přesné upřesnění je přesné
... upřesním ještě více:
Toto relé je zcela prachsprosté a obyčejné
rozepínací relé (to pro případ, kdyby neměli nebo nesehnali originál). L.
Napsal: čtv črc 30, 2009 10:27
od Roman
A doplnim Ludka, to prachsproste rozpinacie rele je origo na 6V, ale ked clovek odskusa nejake 12V, tak sa najde aj medzi nimi .... Nam v 05 fungovalo 12V-ove relatko asi mesiac a potom proste nevladalo pritiahnut. V strede vinuti je totizto polovicne napatie ako vystupne. Teda po nastartovani sa pohybuje niekde + - 7V.
Napsal: úte srp 04, 2009 13:50
od wiku
Dnes jsem si v mototechně vyzvedl relátko a po příjezdu domů jsem se vrhl na zapojování. Hned po vymontování přístrojovky jsem narazil na problém. Z kontrolky vedou dva dráty. Jeden je kostra. Druhý, hnědobílý, vede někam do svazku. " Stopoval jsem ho " . Šlo to dobře protože je to jediný hnědobílý drát který se tam nachází. Vede z kontrolky, krze konektorové patice nad odkládací poličkou do motorového prostoru. Tam se napojí do svazku vedoucího k altíku a jde na alternátor. Fastonem je pak připojený přímo na kostku ( dobíjecí regler ).
Tak a teď co s tím?
Napsal: úte srp 04, 2009 15:25
od Luděk Musil
U tohoto zapojení by teoreticky mělo stačit připojit, resp. změnit, kostru kontrolky na "spínané" plus. Ale nejsem si jistý .... a to tak, že vůbec
Koukaje nyní do jedné z moudrých knih - tato říká (tedy spíše maluje) něco jiného:
Alternátor - trvalé plus je přivedeno napřímo z akumulátoru
Alternátor - spínané plus (od klíčku spínací skříňky) je přivedeno (přes pojistku 9) na buzení alternátoru
Alternátor - kontakt z "kostky" je vyveden na "85" rozepínacího relé
Rozepínací relé PC 702 je zapojeno: 30/51 na kontrolku, 86 a 87 jsou spojeny a přes pojistku vyvedeny na kontakt 15/2 spínací skříňky (pravděpodobně spínané plus).
Ale poprosil bych fundovanějšího elektrikáře o kontrolu. L.